Ford Ranger Wildtrak skoro pa odličan

Ford Ranger nije slučajno najprodavaniji pick-up u mnogim zemljama širom sveta. Nije sam na tržištu pa da kupci nemaju izbora. Osvežen je za 2017. i pokušaće da se odbrani od konkurencije

Ford u svojoj ponudi ima jedan F150 koji je postao pojam i referenca za pick up. Nešto manji i lakši Ranger prodaje se još od 1983. Šta više, čak 29 godina proizvodio se na identičnoj šasiji, i manje-više, neizmenjenom mehaničkom osnovom. Od 1998. na tržišta van severne Amerike, stiže Ranger, koji je u osnovi Mazda B serije, a tek od 2011. Ranger je potpuno fordov model, od konstrukcije do pogona. Zapravo, činjenica je ovo tek treća generacija, govori u prilog tome da su pick-upovi jednostavne i dugovečne konstrukcije, čiji život daleko duži od jednog putničkog automobila.

U prilog Rangera, kada se pojavio 2011. govorile su činjenice, a pre svega osobina da se, iako i dugačak i visok i težak, vozio gotovo kao putnički automobil, što po udobnosti što po upravljivosti. Samo, 2011. davno beše, stigle nove Euro norme, a konkurencija što ušminkala svoje predstavnike, što stigli novi. Šta više i ozbiljne procene tržišta predviđaju ekspanziju pick-up segmenta zato što SUV postaje preskup segmentu kupaca koji želi da vuče svoje brodove, konje ili neke druge “igračkice” za slobodno vreme. Pick-up se pojavio kao spasonosno rešenje – ima i off road sposobnosti i 4×4 pogon, i veliku nosivost, a i snagu da povuče prikolicu. Pri tom košta trećinu SUV-a sa sličnim pa i manjim sposobnostima.
Utegnut i namrgođen
Fordov šef dizajna Craig Metros dobio je zadatak da “utegne” Rangera spolja i iznutra, i produži atraktivnost ovog teškaša, kako bi se odupro Isuzu D-Maxu, Toyoti Hilux, Nissan Navari, Mitsubishi L200, ali i Fiat Fullbacku, Renault Alaskanu, VW Amaroku, pa i nadolazećoj X-Klasi iz Mercedesa. Da, da, ima ih dosta, svako sa svojim osobinama i specifičnostima, pa i cenom.
Fordov dizajn studio se okrenuo proverenim elementima i Rangeru podario F150 “look” uz elemente koje srećemo zapravo na fordovim lakim komercijalnim vozilima. Realno, dizajneri tu i nemaju nekog velikog manevarskog prostora, osim što treba da savladaju ogromno vozilo, koje je stiglo do toga da mora da bude dopadljivo, pa čak i elegantno, kada se iz prikolice zakačene za njega izvede konj vredan par miliona dolara. Ranger, a pogotovo u Wildtrak opremi, koja dodaje tu sve traženiju šminku, izgleda monumentalno, a spojler umesto roll bara na tovarnom prostoru čak malo vraća emocije i asocijacije ka legendarnom Chevrolet El Caminu. Naravno, nije ni čudo što je monumetalan, kad je dug 5.36 metara.
Wildtrak enterijer za zahtevne
Ima li smisla i svrhe ušminkavati enterijer jedne, pre svega radne mašine? Naravno da ima, zato što pick up više nije samo radna mašina nego i vozilo za dugo putovanje. Wildtrak znači i lepo stilizovana sedišta sa grejačima, u kombinaciji kože i štofa, pa i pomodnim vezom da se ne zaboravi o kojoj opremi je reč. Mesta, naravno, ima u izobilju pa i korisnih ostava za sitnice. Samo, ako vam se desi da prvi put po mraku sednete u Ranger, velika je verovatnoća da do jutra ne nađete prekidač za elektro podešavanje retrovizora. Smešten je iza upravljača koji ga potpuno sakriva od pogleda, na levu stranu armature, i uz to nije osvetljen.

Uz zaista preciznu i kvalitetnu izradu i materijale u enterijeru, uključujući kožom presvučenu armaturu i prijatno mek obruč upravljača, iznenađuje to što pomenuti upravljač nema podešavanje po dubini, nego samo po visini. Srećom veliki hodovi vozačevog sedišta dobrim delom kompenzuju ovaj nedostatak.
Stražnja klupa je ono što se sreće praktično kod svih pick-upova. Ravna, maksimalno iskorišćena za sedenje, ali niska i sa uspravnim naslonom, iza kojeg su skriveni boksovi za obaveznu opremu i druge sitnice. Generalno, veoma solidno uklopljen i obrađen enterijer uz kvalitetne materijale.
Instrumentacija je analogno digitalna kombinacija sa prilagodljivim prikazom putnog računara sa jedne i smanjenje slike navigacionog sistema sa druge strane brzinomera. Višenamenski ekran osetljiv na dodir je dijagonale 8” sa fordovim SYNC 2 interfejsom, što znači podržavanje glasovnih komandi i konekcije sa pametnim telefonima. Grafika je kvalitetna, veličina slike dovoljna, a više nego korisna kamera za vožnju unazad ima solidnu sliku i u potpunom mraku.
Tovarni prostor je pravilnog oblika i praktično dimenzija i zapremine kao i kod svih drugih double cab pick-upova. Dimenzije tovarnog dela su gotovo kvadrat: 1549mm x 1560mm. Nosivost je 1033kg, iako je kod 2.2 litarske verzije nešto veća – 1260 kg.

Wildtrak oprema i veći motor “potrošili” su ponešto od nosivosti kako bi maksimalna dozvoljena težina ostala u granicama dozvoljenog. I ono zbog čega mnogi kupuju pick-up, a to je dozvoljena težina prikolice, kod Rangera je zadovoljeno. Maksimalna težina vučene prikolice je 3.5 tona.
Dva motora za različite potrebe
Iako 2.2 četvorocilindaski dizel sa 160 KS zvuči sasvim dovoljno, Ford Ranger se nudi i sa 3.2 litarskim V5 turbodizelom sa 200 KS i 450 Nm maksimalnog obrtnog momenta, kakav se našao u našem test vozilu. Iako bi se u automobilu zbog zapremine i cene registracije uhvatili za glavu, u ovom slučaju nema potrebe. Ovo je teretno vozilo, i registracija se obračunava na nosivost a ne na zapreminu agregata, tako da po ovoj osnovi između 2.2 i 3.2 nema nikakve razlike u troškovima, osim pri samoj kupovini vozila, uz napomenu da se Wildtrak, koji je praktično zaseban model, može dobiti isključivo sa 3.2 litarskim agregatom.
Dobar i na putu i van puta
Ford je napravio dobar kompromis kada je trebalo pomiriti vožnju na asfaltu i van njega koje traže oprečne trimove. Asfalt tvrd, a zbog bolje trakcije, vanterenska vožnja mek trom ogibljenja. Iako je težak 2.2 tone, Ranger se izneneađujuće malo naginje u krivimama, a neprijatno ljuljanje koje se sreće u ovom segmentu je eliminisano. Upravljač je čak iznenađujuće precizan i direktan uz elektro servo pojačanje. Iako je serijski opremljen kontrolom proklizavanja i ESP-om, treba biti obazriv sa papučicom gasa kada je vozilo prazno. Mnogo snage na stražnjim točkovima ume da iznenadi kada je podloga vlažna i krene da se javlja lagano preupravljanje. Međutim, jednostavnom selekcijom 4H koja se može obaviti i u vožnji, svaka briga oko trakcije prestaje. Kada stvari postanu stvarno teške, tu je 4L sa blokadom stražnjeg diferencijala.
Pet cilindara obećava miran rad, a motor zaista i radi sa malo vibracija, međutim, nije tih kao što bi se moglo očekivati. Pri iole oštrijem ubrzavanju glasno se javlja veliki dizel, mada je pri konstantnoj brzini kabina dobro zvučno izolovana i od buke motora i od šuma vetra. Šestostepeni automatski menjač se odlično snalazi u svim režimima vožnje, pa čak iznenađujuće dobro reaguje pri preticanju, kada momentalno obezbeđuje očekivanu snagu za ubrzanje.

Prosečna potrošnja takođe podseća na veličinu i snagu motora, pa je uz najbolju volju teško spustiti ispod 10.5 litara na otvorenom i 11.7 u gradu. Kočnice, čak i kada vozilo nije opterećeno nisu impresivne, i potrebno je poprilično snažno pritisnuti papučici da bi se ostvarilo očekivano usporenje, što je donekle i razumljivo obzirom na masu vozila. U osnovi, kada je vožnja u pitanju, jedina mana može se uputiti dosta slabim svetlima, pa ako se stvarno želi ići noću na neistražene terene, bilo bi dobro instalirati dodatnu LED rasvetu.
Cena ipak iznenađenje
Ford Ranger Wildtrak je opremom, pogonom i motorom najbolje što se kupiti kada je reč o ovom modelu, pa bi se moglo pomisliti da sledi brojka od koje će zaboleti glava. Međutim, kao što pomenusmo, pick-up se nameće kao racionalnije rešenje, a Wildtrak je dobra ilustracija cenom koja je, recimo, polovina cene luksuznog SUV-a. Testirani model, sa dodatnom opremom u vrednosti od 1.670 evra, a čine je kuka za vuču, prednji parking senzori, off road paket zaštite donjeg postroja i zatvarač stražnjeg diferencijala, košta 32.990 evra. Obzirom na sve što ume i može, a i dobro opremljen putnički prostor, zaista nije mnogo. Za informaciju i poređenje osnovni Ranger sa 2.2 motorom može se kupiti za 26.388, odnosno sa povraćajem PDV-a 21.990 evra.

ModelFord Ranger Wildtrak
Dužina/ širina/ visina (mm)5362/ 2163/ 1848
Međuosovinski razmak (mm)3220
Masa vozila (kg)2286
Maksimalna dozvoljena masa (kg)3270
Dimenzije tovarnog prostora (mm)1549/ 1560/ 511
Motor3.2 Duratorq
TDCi
GorivoDizel
Broj cilindara/ ventila5/ 20
Radna zapremina3198 ccm
Snaga pri o/ min. (KS/ kW)300/ 247 pri 3000
Maksimalni obrtni moment pri 0/ min. (Nm)470 Nm pri 1500-
2750
Menjač6 stepeni automatski
Ubrzanje 0-100 km/h10.6
Maksimalna brzina (km/h)175
Zapremina rezervoara za gorivo80 l
Potrošnja na testu11 l/100km
Cena testiranog modela32.990 evra

  • Show Comments (0)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Renault Nissan Srbija – za bezbedniju decu u saobraćaju

Na konferenciji za novinare održanoj u Beogradu, Renault Nissan Srbija predstavila je program edukacije ...

Konačno je neko izgovorio!

Konačno je neko javno izgovorio da su električna vozila katastofa po planetu. I to ...

Kad neće, onda neće…

Pobednik ovogodišnje trke 500 milja Indianapolisa je Takuma Sato, bivši vozač Formule 1. Senzacija ...

Lamborghini stavio sve karte na Urus

Šef Lamborghinija Stefano Domenicali je uveo izvesnu dozu stanja hitnosti u fabrici u Sant’Agata ...

Mercedes sprema se još jedan SUV – GLB Klasu

Mercedes uveliko testira svoj novi SUV. GLB Klasa će se smestiti između aktuelnih GLA ...

Nova serija iz Morgana – Plus 8 50th Anniversary Edition

Povodom 50. godišnjice modela Plus 8, Morgan je objavio teaser nove ograničene serije ovog ...