Site icon

HSV proizveo svoj poslednji super sedan

Australijski HSV je proizveo svoj poslednji super sedan baziran na Holden Commodoru

Foto: HSV

Oficijelni australijski tjuner marke Holden, HSV, je proizveo svoj poslednji super sedan baziran na Holden Commodoru. HSV je za tri decenije postojanja postao poznat po stvaranju „muscle“ automobila baziranih na uzastopnim generacijama Holden Commodora, modela sa V8 motorom i pogonom na zadnjim točkovima. Međutim, ovoj eri HSV-a je došao kraj, jer je ovaj GTS-R W1, koji je ujedno i najskuplji automobil ikada proizveden u Australiji, poslednji baziran na Holden Commodoru. Poslednji GTS-R W1, pod brojem 275, pokreće isti 6.2 litarski V8 „LS9“ agregat sa mehaničkim kompresorom i 635 KS, koji je dolazio uz C6 Chevrolet Corvette ZR 1, nosi „Light My Fire“ narandžastu boju. Uz 275 komada za Australiju, HSV je proizveo 20 jedinica za Novi Zeland, i tri predprodukcijske jedinice što dovodi ukupan broj proizvedenih GTS-R W1 na 298. HSV je osnovan 1987. u saradnji Toma Walkinshawa i Holdena, i od tada, kompanija je napravila 90.114 vozila većinom baziranih na Holden Commodoru. Međutim, od kad je Holden odlučio da uvozi ono što je u suštini Opel Insignia, pod imenom Commodore, HSV menja svoj fokus. Kompanija će se fokusirati na Holden Colorado pick-up za svoje tradicionalno  modifikovanje, dok će uz to pomagati Holdenu sa lansiranjem Chevrolet brenda u Australiji. Holden je prošlog meseca objavio da će koristiti HSV-ove inženjerske veštine kako bi modifikovao popularne Chevrolet modele za australijsko i novo zelandsko tržište, tačnije premeštao upravljač sa leve na desnu stranu, počevši 2018. Prva dva potvrđena modela su Camaro i Silverado 2500/3500, i biće prodavani kroz Holdenovu postojeću mrežu dilera, koja će uskoro nositi i Chevroletov znak. Što je tiče poslednjeg GTS-R W1, on ide u muzej zajedno sa prvim primerkom.

Next: G Klasa – malo po malo