fbpx

HSV proizveo svoj poslednji super sedan

Australijski HSV je proizveo svoj poslednji super sedan baziran na Holden Commodoru

Foto: HSV

Oficijelni australijski tjuner marke Holden, HSV, je proizveo svoj poslednji super sedan baziran na Holden Commodoru. HSV je za tri decenije postojanja postao poznat po stvaranju „muscle“ automobila baziranih na uzastopnim generacijama Holden Commodora, modela sa V8 motorom i pogonom na zadnjim točkovima. Međutim, ovoj eri HSV-a je došao kraj, jer je ovaj GTS-R W1, koji je ujedno i najskuplji automobil ikada proizveden u Australiji, poslednji baziran na Holden Commodoru. Poslednji GTS-R W1, pod brojem 275, pokreće isti 6.2 litarski V8 „LS9“ agregat sa mehaničkim kompresorom i 635 KS, koji je dolazio uz C6 Chevrolet Corvette ZR 1, nosi „Light My Fire“ narandžastu boju. Uz 275 komada za Australiju, HSV je proizveo 20 jedinica za Novi Zeland, i tri predprodukcijske jedinice što dovodi ukupan broj proizvedenih GTS-R W1 na 298. HSV je osnovan 1987. u saradnji Toma Walkinshawa i Holdena, i od tada, kompanija je napravila 90.114 vozila većinom baziranih na Holden Commodoru. Međutim, od kad je Holden odlučio da uvozi ono što je u suštini Opel Insignia, pod imenom Commodore, HSV menja svoj fokus. Kompanija će se fokusirati na Holden Colorado pick-up za svoje tradicionalno  modifikovanje, dok će uz to pomagati Holdenu sa lansiranjem Chevrolet brenda u Australiji. Holden je prošlog meseca objavio da će koristiti HSV-ove inženjerske veštine kako bi modifikovao popularne Chevrolet modele za australijsko i novo zelandsko tržište, tačnije premeštao upravljač sa leve na desnu stranu, počevši 2018. Prva dva potvrđena modela su Camaro i Silverado 2500/3500, i biće prodavani kroz Holdenovu postojeću mrežu dilera, koja će uskoro nositi i Chevroletov znak. Što je tiče poslednjeg GTS-R W1, on ide u muzej zajedno sa prvim primerkom.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Dmitry Mazepin spasilac Renault F1 tima?

Iako zvanično nema najava da bi se Renault mogao povući iz Formule 1, okolnosti ...

Peugeot 308 proglašen za Nemački Automobil godine 2022.

Žiri “Nemačkog automobila Godine” (GCOTY) je 26. oktobra 2021. proglasio novi PEUGEOT 308 za ...

Audi Skysphere vraća veru u budućnost automobila

Audi Skyphere će služiti za pokazivanje i demonstraciju, ali i za vraćanje vere u ...

Volvo sa Androidom

Švedski proizvođač premium automobila Volvo je objavio blisko partnerstvo sa jednom od najvećih tehnoloških ...

Svaki novi Volvo će biti ograničen na 180 km/h od 2020.

Počevši od 2020., svaki novi Volvo automobil će imati ograničenu maksimalnu brzinu od 180 ...

Cadillac CT6 V-Sport donosi novi biturbo V8

Uz to što je predstavio novo izdanje modela CT6 pod imenom V-Sport, Cadillac je  ...