fbpx

Formula E sve zanimljivija

Kao što smo najavili, predstavljen je novi bolid Formule E za sezonu 2018/19 i biće po mnogo čemu napredniji od postojećeg

Foto: FIA Formula E

Nova Formula E koja će se voziti naredne sezone koja počinje krajem ove godine biće mnogi brža, tako kaže aktuelni šampion Lucas di Grassi. Po njemu, na dovoljno dugim pravcima moći će da dostigne maksimalnu brzinu od preko 300 km/h. Novi električni bolid dobio je potpuno novu pogonsku grupu i bateriju.

Foto: FIA Formula E

Imaće 250kW (335KS), a u modu za kvalifikacije i dodatnih 50kW (70KS). Sa većom snagom, bolid koji se bazira na malom aerodinamičkom otporu (sa malim downforceom koji generiše) čak i sa relativno malom snagom imaće impresivne performanse. “Umesto dosadašnjih 225 km/h imaće maksimalnu brzinu preko 300 km/h, i tada niko neće moći da kaže da su spori” kaže di Grassi. Aktuelni šampion Formule E kaže da je Formula E na prekretnici, da je novi bolid teško voziti i da ima mnogo bolje performanse. Šta više, zbog toga predlaže i da se razmisli o drugačijim konfiguracijama staza, sa malo dužim pravcima koji bi dozvolili vožnju u zavetrini i više prilika za preticanje.

Foto: FIA Formula E

Di Grasi kaže i da se od Formule E ne mogu očekivati performanse jedne Formule 1 i LMP1 prototipa pre svega zbog toga što su ovi bolidi projektovani isključivo za ulične trke, a ne trke na pistama, i kako kaže, Formula 1 se ne može voziti na stazi Parizu na kojoj se vozi Formula E

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Istraživanje o pouzdanosti automobila donelo iznenađenje

Trka za uvođenjem što više novih tehnologija donosi probleme sa pouzdanošću, a najnovija istraživanja ...

Hamiltonu pobeda i u poslednjoj trci sezone

Lewis Hamilton je bez većih problema došao do pobede i u Abu Dabiju, i ...

40 meseci zatvora za prevaru sa dizelom

Bivši Volkswagenov inženjer James Liang (63), osuđen je na 40 mesci zatvora zbog svoje ...

Subaru WRX STI S209 – do 340 KS uz pomoć vode?

Subaru je nedavno u Detroitu predstavio novi WRX STI S209, sa do sada najsnažnijim ...

Test: Toyota Highlander Hybrid – japanska AWD krstarica

Toyota je sačekala skoro 20 godina, pre nego što je evropljanima ozbiljno ponudila svoju ...

Toyotin APM za transport na Olimpijadi 2020.

Posebno razvijenim električnim vozilom za unapređenje mobilnosti, Toyota podržava Tokyo 2020 APM će ponuditi ...