Perjanica u opelovoj ponudi Insignia GSi stigla je u Ženevu, a uskoro počinju i isporuke kupcima
Oštrija, preciznija, čak i efikasnija: nova Opel Insignia GSi je sportska mašina i „gospodar prijanjanja“ za one koji znaju da cene nešto posebno. Ovo je vozački automobil za maksimalnu zabavu na svim vrstama puteva. Šasija sa veoma dinamičnim podešavanjem i opcione, novi Michelin pneumatici visokih performansi na naplacima od 2“, obezbeđuju izuzetno visok stepen prijanjanja. Pogonski sistem na svim točkovima sa vektorisanjem obrtnog momenta je jedinstven u segmentu – on osigurava sjajno vozačko iskustvo uz ostvarivanje maksimalne bezbednosti. Novom, osmostepenom automatskom transmisijom može da se upravlja preko polugica na volanu, u maniru trkačkog automobila, u cilju ostvarivanja još aktivnijeg vozačkog doživljaja.
Tipična za aktuelnu generaciju Insignije je kombinacija dizajna koji podrazumeva malu masu, nisku tačku težišta i snažan 2,0-litarski turbo motor. Sve ovo rezultira izvanrednim balansom i veoma dobrim odnosom snage i mase. Sa velikim hromiranim elementima dizajna na grili hladnjaka i skladnim zadnjim spojlerom za ostvarivanje neophodnog vertikalnog aerodinamičkog pritiska na zadnjoj osovini, izgled Insignije GSi je u savršenom skladu sa njenim performansama. Presvučena kožom, Opelova sportska sedišta (posebno razvijena za GSi), kožom obložen sportski volan i aluminijumske pedale, dodaju poseban akcenat.
Precizno podešavanje u najboljoj tradiciji Opela je dovelo do stvaranja najefikasnije Insignije. Novi GSi demonstrira novi nivo moderne sportske efikasnosti, koju karakteriše superiorno prijanjanje i preciznost oštra poput žileta – to su talenti koje će ljubitelji sportskih modela iz D segmenta znati da cene, a koji se takođe odražavaju i na štoperici. „Laka arhitektura, sjajna konfiguracija šasije sa poboljšanom hidraulikom amortizera i odgovarajućim podešavanjem softvera, jedinstveni pogon na sve točkove uz pneumatike ultra visokih perfomansi, čine GSi maksimalno preciznim i oštrim“, rekao je Volker Strycek šef Opel Mortorsporta nakon test vožnji. „Rezultat govori za sebe. Mogu da kompletiram krug na Nordschleife u novoj Insigniji GSi za do dvanaest sekundi brže nego u snažnijem OPC prethodniku – međutim, jasno je da sam vozio do krajnjih mogućnosti automobila svaki centimetar puta. Čim staza postane zahtevnija, poput vožnje u krivinama ili deonicama sa smanjenim stepenom prijanjanja, kada automobil treba da reaguje na posebno agilan i precizan način, GSi je definitivno brži i lakši za kontrolu.“
Finalno brušenje Insignije GSi je urađeno na legendarnoj Nürburgring-Nordschleifestazi. Opelovi inženjeri su razvili potpuno novu šasiju za GSi na Nirburgringu, koju je trostruki šampion Formule 1, Džeki Stjuart, nazvao „zelenim paklom“. Kraće opruge su karoseriju približile asfaltu za 10 milimetara a specijalni sportski amortizeri u isto vremeredukuju naginjanje karoserije na minimum. Moćne Brembo kočnice sa četvoroklipnim čeljustima (prečnika 345 milimetara) i već precizan sistem upravljanja, odgovarajuće su prilagođeni specifičnim potrebama. Insignia GSi je standardno opremljena mehatroničkom FlexRide šasijom. Ona prilagođava rad amortizera i sistema upravljanja u deliću sekunde; kontrolna jedinica takođe menja kalibraciju na papučici gasa, kao i tačke promene stepena prenosa osmostepenog automatskog menjača. Vozač može da bira između sledećih režima: „Standard“, „Tour“ i „Sport“.
U odnosu na odabrani režim, odziv na papučicu gasa može da bude mekši ili još direktniji. Isključivo za GSi, tu je i „Competitive“ režim, koji se aktivira putem ESP dugmeta. Dvostruko pritiskanje omogućava veštijim i iskusnijim vozačima ostvarivanje ekstremnijih uglova skretanja između uzdužne ose vozila i stvarnog smera kretanja, a kontrola prijanjanja se u tom slučaju automatski isključuje. Ova postavka je rezervisana za posebne prilike, za brze krugove na Nordšlajfeu, primera radi.
Sportske mogućnosti Insignije GSi, u skladu su sa elementima dizajna, tehnološkim odlikama i dodatnom opremom. Na vrhu liste je novo sportsko sedište, razvijeno od strane Opela. AGR sertifikovana, Opelova performantna, sportska sedišta dolaze sa svim naprednim atributima, već poznatim kod ovih sedišta dostupnih za Insigniju. Integrisano sedište u GSi, takođe dolazi sa funkcijama ventilacije, grejanja, masaže i podešavanjem bočnih, potpornih jastučića. Ove odlike su dopunjene visokim naslonima sa integrisanim naslonima za glavu, za potrebe sportiste u Insignijinoj porodici. Pored toga, pozicija bezbednosnog pojasa u visini ramena je za primer, što je neuobičajeno rešenje za integrisana sportska sedišta. Kupci takođe mogu da biraju između dve kombinacije kože, dok diskretni GSi logo ukrašava leđni naslon.
Naravno, proizvođači automobila kupuju integrisana sportska sedišta od specijalizovanih snabdevača. Međutim, u slučaju Opel Insignije GSi, reč je o različitoj praksi. Istraživački i razvojni centar u Riselshajmu, može da se osloni na visok stepen kompetentnosti kada su u pitanju strukture automobilskih sedišta. Koncept za drugu generaciju Insignije je oduvek predviđao modularni sistem sa integrisanim performantnim sedištem kao vrhom ponude. To je omogućilo održavanje svih atributa komfora, prisutnih kod ovog „rasnog“ sportskog sedišta. Pored toga, Opelov razvoj u okviru kuće takođe isporučuje i neke stilske hitove: spomenute vođice za bezbednosni pojas u visini ramena, integrisane u sedište, izgledaju identično kao usisni otvori za vazduh na prednjem delu Insignije GSi i demonstriraju vrhunsko obraćanje pažnje na detalje.
Ipak, i pored visokih performansi, Insignia GSi je zadržala punu funkcionalnost, pa i porodice mogu da uživaju u osećaju kojeg donosi Insignia GSi, bez kompromisa vezanih za prostranost i praktičnost.Pored toga što je dostupna kao sportska limuzina, kupcima je spremna i u vidu još prostranije, Sports Tourer karavan verzije. Cene za Insigniju GSi Grand Sport startuju od €45.595, a za Sports Tourer od €46.595 (uključujući PDV, u Nemačkoj).
Show Comments