fbpx

Tesla smanjuje broj zaposlenih pandemije prekinuta.

Tesla po naređenju Elona Muska stopira sva zapošljavanja a CEO kompanije smatra da mora da smanji broj zaposlenih

Tesla mora da smanji broj zaposlenih! CEO kompanije i najbogatiji čovek na planeti Elon Musk kaže da ima “super loš osećaj” po pitanju budućnosti globalne ekonomije i smatra da Tesla u svom automobilskom delu treba da se smanji za 10%. Musk je u svetlu svog “super lošeg osećaja” svim menadžerima poslao mail sa naslovom “Pauzirajte svo zapošljavanje u celom svetu”. Ovaj mail je Musk uputio samo dva dana nakon što je poručio zaposlenima da se vrate na svoja radna mesta ili sa idu iz kompanije. Poslednji potezi američkog milijardera samo su deo čitavog hora tiših ili glasnijih strahova od moguće recesije. Tesla je na kraju 2021. godine imao oko 100.000 zaposlenih u glavnoj i svim ostalim kompanijama.
Inače, deonice Tesle su na u petak na američkoj berzi pale za 3%, dok su prema izveštaju koji je objavio Reuters, u Evropi pale za 3.6%. CEO Tesle je u poslednjih nekoliko nedelja sve glasnije pominjao rizik od recesije, ali nalog da se obustavi svo zapošljavanje je prvi konkretan potez koji je preduzeo Musk.

Foto: Tesla

Za sada, potražnja za modelima Tesla ostaje na visokom nivou iako su pojedini modeli kao što je Model S već evidentno zastareli. Strahovi, pa i najave da će se na lagerima dilera stvarati zalihe neprodatih vozila nisu se ispostavili opravdanim. Međutim, Tesla ima velikih i vrlo skupih problema sa uspostavljanjem proizvodnje u Šangaju, koja je zbog Covid-19 pandemije i karantina prekinuta.
Carsten Brzeski globalni šef makro ekonomskih istraživanja u Dutch bank ING kađe da “loš osećaj” koji ima CEO Tesle deli mnogo poslovnih ljudi, ali dodaje: “Ne govorimo o globalnoj recesiji, nego očekujemo “zahlađenje” globalne ekonomije pri kraju 2022. godine. To će se više odnositi na ekonomiju SAD, ali se neće toliko odraziti u Evropi i Kini”.
Jamie Dimon, CEO JPMorgan Chase & Co i John Waldron, Predsednik Goldman Sachs-a nisu tako optimistični i gotovo jednoglasno poručuju: “Tornado je tu, vrlo blizu, na kraju naše ulice i stiže u našem pravcu”. Dimon dodaje da je inflacija u SAD na nivou kakav nije imala već 40 godina, i izaziva značajan skok troškova života Amerikanaca, dok Federalne rezerve Amerike imaju težak zadatak dampiranja inflacije a istovremeno sprečavanja recesije.
Dok Musk nije precizirao na šta tačno misli pod “super lošim osećajem”, analitičari pad vrednosti Tesle vide u sporijim isporukama vozila zbog problema u proizvodnji u Kini, koji moraju da se nadomeste iz drugih proizvodnih pogona. Kina je u 2021. godine predstavljala kupca više od trećine ukupne proizvodnje Tesle.
Zanimljivo je da je pre maila kojim je zabranio zapošljavanje Tesla preko LinkedIn mreže tražio preko 5.000 radnika, za pozicije od prodavaca u salonima u Tokiju, pa sve do radnika za giga pogon pored Berlina, dok je već bio zakazan onlajn događaj za zapošljavanje u Šangaju. Kada je poručio da se svi vrate na svoja mesta, Musk je samo podsetio da u kompaniji Tesla svi imaju obavezu da na svom radnom mestu provedu 40 radnih sati nedeljno, a ukoliko se ne pojave na poslu bez opravdanog razloga, smatra se da su napustili posao.
Za recesiju koje se pribojava, Musk je u maju rekao da verovatno već postoji, da će postati još gora i dodao: “ Za 12 do 18 meseci, ne znam ni ja, toliko obično potraje dok se ne dogode ekonomske korekcije”. Kada je krajem maja na Twitteru, njegovom omiljenom kanalu komunikacije upitan da l dolazi recesija, Muske je odgovorio da je već počela, ali da je to dobra stvar i u svom nekonvecionalnom maniru dodao: “Predugo je previše trošen novac na budale, neki bankroti moraju da se dogode”. Šta više, u raspravi sa australijskim tehnološkim miliajarderom Scottom Farquharom, Musk je postavio i svoju teoriju da recesija služi kao sredstvo za čišćenje tržišta. Postoje mišljenja da se pretnja zaposlenima da se vrate na svoja radna mesta odnosi na veliku radnu snagu koja je tokom pandemijskih mera radila i još uvek rade od kuća, i da u izvesnom smislu računa na činjenicu da se određen deo radnika neće ni vratiti na posao u svoje kancelarije.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Alonso se vratio u bolid Renault Formule 1

Nakon skoro dve godine, Fernando Alonso se vratio u bolid Formule 1, na stoj ...

U kvalifikacijama Formule 1 u Istambulu potpuni haos

Kako su počeli slobodni treninzi Formule 1 u Istambulu tako su prošle i kvalifikacije ...

Rimac kupuje Bugatti – spekulacija ili gotova stvar?

Mogla bi biti samo spekulacija, a malo teže i komplikovanije čak i istina – ...

BMW se priprema za LMDh klasu

BMW je već zaboravio kako izgleda pobedničko postolje u bilo kojoj disciplini vrhunskog auto ...

35 Dmotion testova na jednom mestu!

Dmotion test: Škoda Kodiaq Škoda Kodiaq-Prvo pa…?       Dmotion test: Dacia Duster ...

Mazda sa stilom u Tokiju

Mazda je sa mnogo stila nastupila na Tokyo Motor Show-u. Koncepti Kai i Vision ...