fbpx

Formula E sve snažnija

Sezona Formule E 2017/18 završiće se 14. jula, a svi koji su bili skeptični po pitanju atraktivnosti i opstanka ove serije mogu samo da se čude

Trkom u Njujorku 14. jula završiće se 5., sezona 2017/18 Formule E, a po svemu sudeći, naredna sezona, koja će početi u decembru ove godine biće jača nego ikada. U Formulu E uključiće se novi proizvođači, promoteri, vozači, pa i novac, a publika će u samom gradovima moći da uživa u, možda čudnim, ali dinamičnim takmičenjima. Za šestu sezonu 2018/19 spremna je nova generacija Formula E bolida, snažnija i brža, a vozači više neće menjati svoje bolide na polovini trke zbog praznih baterija.
Formula E grabi krupnim koracima napred iako je još uvek mnogo onih koji je osporavaju, kako zbog izostanaka buke, toliko tipične za auto sport, tako i samog sistema takmičenja. Međutim osnivač i vlasnik Formule E Alejandro Agag, ne samo da ne odustaje od svoje osnovne ideje i koncepta, nego ga veoma uspešno razrađuje i uključuje atraktivna imena u ovu takmičarsku seriju. Već 19. maja, pre trke u Berlinu, novu generaciju bolida Formule E, u formi demonstracije, voziće Nico Rosberg, šampion sveta Formule 1 iz 2016. Rosberg se već ozbiljno uključio u Formulu E time što je uložio novac i postao deoničar, a ujedno, mnogi bivšeg F1 šampiona vide i kao prvog čoveka Mercedesovog programa Formule E.
Ono što ponajviše impresionira je spisak fabričkih timova koji postaje sve duži, sa sve ozbiljnijim igračima. Najnoviji su Mercedes-Benz i Porsche koji će u takmičenje ući u šestoj sezoni čime će u ABB FIA Formuli E biti ukupno 11 proizvođača, o čemu Formula 1 može samo da sanja. A recept koji je proizvođačima ponudio Alejandro Agag je zapravo jednostavan. Budžet potreban za učešće je minimalan u odnosu na Formulu 1, trke se voze u gradskim centrima „pod nosom“ publike, a tehnologija električnih automobila je izvesnost globalnog automobilizma budućnosti. Uz to, bolidi su „one design“ pa su samim tim izjednačeni, a publika može da uživa u pravim borbama za pozicije na stazi.
Sve skupa, od decembra kada bude krenula sezona broj 6 ABB FIA Formule E biće još veća i atraktivnija, a svi oni koji su bili sumnjičavi, pokazaće se da su u krivu. Ako ništa drugo spisak proizvođača koji su uzeli učešće u šampionatu govori u prilog tome:

– Audi Sport
– BMW AG
– DS Automobiles
– Jaguar Land Rover
– Mahindra Racing
– Mercedes-Benz
– NextEV NIO
– Nissan
– Penske Autosport
– Porsche AG
– Venturi Automobiles

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Prvi pa i sportski SUV – Seat Alteca FR

Seat se priprema da premijerno pokaže FR verziju modela Ateca na domaćem terenu, na ...

Polestar Precept – koncept koji sigurno neće u proizvodnju

Iako je Polestar Precept pokazan još u februaru, tek sada se otkrivaju detalji koncepta ...

Kupe automobili umiru zato što nema para za razvoj

Kupe automobili gotovo su izumrli, a kako stoje stvari, neće uskoro ni oživeti zbog ...

Genesis G80 stao na crtu Mercedesu CLS Klase

Genesis G80 stao je ozbiljnim argumentima na crtu Mercedesu CLS Klase i ostalima iz ...

Matt Damon će igrati ulogu Carrolla Shelbyja u novom filmu

Matt Damon će igrati ulogu Carrolla Shelbyja u predstojećem filmu o ratu Forda protiv ...

Marchionne je izjavio da se razmatra…

Prvi čovek Grupe Fiat Sergio Marchionne i zvanično je potvrdio da se ozbiljno razmatra ...