Da električna vozila imaju, a tek će imati velik uticaj na dobavljače, potvrđuje Goodyear koji razvija pneumatik za EV
Specifičnost svih električnih vozila kojih će biti sve više je u osetno većoj masi od vozila sa SUS motorima, ali i karakteristici isporuke obrtnog momenta elektro motora. Maksimalan obrtni moment koji je kod elektromotora na raspolaganju od samog starta opterećuje pneumatike, a prema istraživanjima proizvođača pneumatika potrošnja gazeće površne je i do 30% veća.
Goodyear je na salonu u Ženevi prošlog meseca predstavio prototip pneumatika EfficientGrip Performance sa, kako je nazvana, „ Electric Drive Technology“, odnosno tehnologijom električnog pogona.
Proizvođač tvrdi da je posebnom konstrukcijom ovog pneumatika uspeo da otkloni većinu problema. Nova gazeća površina ima uže zareze, konstrukciju koja bolje trpi velika opterećenja i potpuno novu, specijalnu, smešu gume.
Novi dezen gazeće površine mora da zadovolji brojne specifične zahteve. Zbog užih zareza i kanala, veća je kontaktna površina sa podlogom, čime se bolje iskorišćavaju veliki i momentalni obrtni momenti elektromotora. Takođe, novi dezen značajno smanjuje nivo buke kotrljanja, obzirom da su električna vozila neuporedivo tiša.
Specifična konstrukcija i oblik šupljine pneumatika donose veću nosivost, ali bez ugrožavanja veličine kontaktne površine sa podlogom. U smeši gume za gazeću površinu nalaze se materijali koji obezbeđuju ultra nizak otpor kotrljanja. A kako bi pneumatik bio maksimalno efikasan i učestvovao u štednji energije, njegovi bokovi su projektovani i oblikovani tako da maksimalno smanjuju aerodinamičke otpore.
Prema najavi Goodyeara, ovi pneumatici će se na tržištu naći već sledeće, 2019. godine.
Show Comments