fbpx

Koliko (zapravo) Chevrolet Corvette C8 ima “konja”?

Mnogo prašine je Chevrolet podigao novom generacijom Corvette, ali izgleda da nije (tačno) saopštio koliko motor stvarno ima snage

Foto: Chevrolet

Novi Chevrolet Corvette, odnosno, ponovo Stingray, prema fabričkim podacima ima “samo” 495 KS, što u poređenju sa Lamborghini Huracanovih preko 600 KS i preko 700 KS u McLarenu 720 S i nije preterano impresivno. Međutim, novi Stingray sa svojim agregatom u sredini postiže fascinantne performanse i do 100 km/h ubrzava za manje od tri sekunde. Šta više za samo pet stotinki ubrzava lošije od C7 Corvette ZR1 koja ma čitavih 755 KS. Kako C8 postiže takav rezultat, i koliko, zapravo, motor ima snage.
Kolege iz Motor Trenda nedavno su na duže staze imali Corvette C8, pa su ga, između ostalog, poterali i na dinamometar, i došli do odgovora na pitanje koliko snage ima V8. Nakon šest uzastopnih merenja, rezultati su pokazali “malo” više nego što fabrika deklariše – 558 KS, i to na točkovima. Ako se zna da razni parazitski otpori između kolenastog vratila i točkova odnesu 15%, dolazimo do podatka da ovaj motor zapravo ima 650 KS. Čak i ako gubici smanje na 10%, i dalje na svojoj “radilici” ima 620 KS. Čak i ako se eliminišu gubici, motor dalje ima 558 KS, odnosno 63 KS više od deklarisanog. Za sve koji ne znaju, fabrički deklarisana snaga motora se uvek meri i deklariše na kolenastom vratilu (radilici) agregata, a ne na točkovima.

2020 Chevrolet Corvette Stingray

Da bi bili sigurni u ono što vide, kolege su izmerili i snagu drugih automobila, na istom dinamometru, a rezultati su bili isti ili približni onome što fabrike deklarišu. Inženjeri iz GM-a su konstatovali da hladan motor ima više snage od zagrejanog, što nema osnove, obzirom na šest uzastopnih merenja. Takođe, iz GM-a tvrde da DCT menjač ima manje gubitke od automatika, pa i da su SAE merenja za homologaciju drugačija od klasičnog dinamometra.

Foto: Chevrolet

Kako bilo, Corvette C8 je pokazao mnogo više snage od onoga što je deklarisano, pa u tom slučaju performanse postaju razumljivije, i mnogo manje “čudesne”. Doduše, poznata je i praksa da u novinarskim automobilima proizvođači znaju da “naviju” snagu motora što i ovde može biti slučaj. Jedino što zapravo treba eliminisati je mogućnost da GM ne zna koliko snage ima motor.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Po čemu je Teslin “Raven” pogon nazvan?

Pojedini proizvođači automobila vole da imenuju svoje ekskluzivne motore, a među njima se našao ...

Počela prodaja Peugeota 508

Nakon dizajnerskih uspeha sa SUV modelima, Peugeot je kompletirao svoju gamu  “fastback” modelom koji ...

BMW X4 – da li je išta žrtvovano?

BMW su mnogi čudno gledali kada je od svog X5 napravio kupe. A dok ...

Carlos Sainz i Ricky Brabec osvojili Dakar Reli

Nakon 12 dana trkanja i preko 5.000 kilometara trkanja, Carlos Sainz je došao do ...

Kraljica u Rolls Royceu, ostali u Audiju

Iako se članovi engleske kraljevske porodice službeno voze u engleskom vozilima, neslužbeno jedna druga ...

Evans u Yarisu WRC dominantan na Švedskom Relju

Elfyn Evans je u Toyoti WRC od početka do kraja skraćenog Švedskog Relija bio ...