Mnogo prašine je Chevrolet podigao novom generacijom Corvette, ali izgleda da nije (tačno) saopštio koliko motor stvarno ima snage
Novi Chevrolet Corvette, odnosno, ponovo Stingray, prema fabričkim podacima ima “samo” 495 KS, što u poređenju sa Lamborghini Huracanovih preko 600 KS i preko 700 KS u McLarenu 720 S i nije preterano impresivno. Međutim, novi Stingray sa svojim agregatom u sredini postiže fascinantne performanse i do 100 km/h ubrzava za manje od tri sekunde. Šta više za samo pet stotinki ubrzava lošije od C7 Corvette ZR1 koja ma čitavih 755 KS. Kako C8 postiže takav rezultat, i koliko, zapravo, motor ima snage.
Kolege iz Motor Trenda nedavno su na duže staze imali Corvette C8, pa su ga, između ostalog, poterali i na dinamometar, i došli do odgovora na pitanje koliko snage ima V8. Nakon šest uzastopnih merenja, rezultati su pokazali “malo” više nego što fabrika deklariše – 558 KS, i to na točkovima. Ako se zna da razni parazitski otpori između kolenastog vratila i točkova odnesu 15%, dolazimo do podatka da ovaj motor zapravo ima 650 KS. Čak i ako gubici smanje na 10%, i dalje na svojoj “radilici” ima 620 KS. Čak i ako se eliminišu gubici, motor dalje ima 558 KS, odnosno 63 KS više od deklarisanog. Za sve koji ne znaju, fabrički deklarisana snaga motora se uvek meri i deklariše na kolenastom vratilu (radilici) agregata, a ne na točkovima.
Da bi bili sigurni u ono što vide, kolege su izmerili i snagu drugih automobila, na istom dinamometru, a rezultati su bili isti ili približni onome što fabrike deklarišu. Inženjeri iz GM-a su konstatovali da hladan motor ima više snage od zagrejanog, što nema osnove, obzirom na šest uzastopnih merenja. Takođe, iz GM-a tvrde da DCT menjač ima manje gubitke od automatika, pa i da su SAE merenja za homologaciju drugačija od klasičnog dinamometra.
Kako bilo, Corvette C8 je pokazao mnogo više snage od onoga što je deklarisano, pa u tom slučaju performanse postaju razumljivije, i mnogo manje “čudesne”. Doduše, poznata je i praksa da u novinarskim automobilima proizvođači znaju da “naviju” snagu motora što i ovde može biti slučaj. Jedino što zapravo treba eliminisati je mogućnost da GM ne zna koliko snage ima motor.
Show Comments