Odbrojani su dani hidrauličnih kočnica. Brembo priprema potpuno novu generaciju kočionih sistema
Ako se na sav glas govori o elektrifikaciji automobila iz ugla njihovog pogona, mnogo manje buke se diže oko brojnih komponenata koje se takođe prilagođavaju, pa i revolucionarno menjaju. Kočnice električnih vozila su jedna od tih oblasti, a Brembo uveliko radi na novoj generaciji kočionih sistema. Prema izjavi izvršnog direktora Bremba Giovannija Canavotta koju je dao za Car and Driver, razvoj elektifikovanih kočionih sistema je pri kraju i uskoro će se naći na tržištu, do te mere da će biti snažan trend u narednoj deceniji. “Brake-by-wire”, odnosno sistemi kočenja preko žice, proizvođačima će omogućiti mnogo fleksibilnije i preciznije prilagođavanje kočionih sistema. “Ovu tehnologiju već dugo koristimo u Formuli 1, a dozvoliće brojna prilagođavanja, od tvrdoće i dužine hoda papučice kočnice, pa sve do mogućih postavki modova rada kočnica, kao što se sada može raditi sa motorom, ogibljenjem, upravljanjem i menjačem” dodaje Canavotto. Prema rečima šefa Bremba, proizvođači imaju intenciju ne samo da elektrifikuju pogon automobila nego i sve druge sisteme. Električni kočoni sistemi nisu zavisni od rada pogonskih elektromotora, a čak im nije neophodan ni radni napon od 48 volti. Cavanotto ne predviđa prelazak sa hidrauličnih na električne kočnice preko noći nego kao dugotrajan proces, nalik prelaska sa doboša na diskove. Kao dobru stranu elektrifikacije kočnica vidi pojednostavljivanje i olakšavanje kočionog sistema i ubrzavanje njegovog funkcionisanja. Prema Cavanottou dani hidrauličnih kočnica su odbrojani. Ipak, samo da podsetimo, Mercedes – Benz je u svojoj E Klasi generacije W211 koja se pojavla 2003. godine imao Sensotronic, elektro hidraulični kočioni sistem, ali je zbog brojnih problema i nepouzdanosti već na restilizaciji modela 2006. ukinut i zamenjen klasičnim kočionim sistemom.
Show Comments