Novi VW Touareg, nestankom Phaetona, postao je perjanica marke, a ujedno i demonstrator svih najnoviji tehnologija
Novi Vokswagen Touareg promovisan je u perjanicu marke, obzirom da Phaetona više nema, pa je logično da u sebi ima sve vrhunske tehnologije. Među novinama su temalne kamere, upravljanje na svim točkovima, a posebne karakteristike u vožnji novog Touarega trebali bi da donesu i potpuno novi elektromehanički poprečni stabilizatori. Za eAWS, kako se ovaj sistem naziva, VW tvrdi da udobnost i voznu dinamiku podiže na jedan potpuno drugačiji nivo. O čemu se radi?
Veći deo oslanjanja novog Touarega izrađen je od aluminijuma, a obe osovine koriste vazdušno ogibljenje i potpuno novi aktivni elektromehanički sistem za sprečavanje naginjanja (eAWS – active roll compensation system). Ovaj sistem koristi aktivne poprečne stabilizatore sa elektromotrima koji su deo 48 voltne instalacije vozila. Kod standardnih poprečnih stabilizatora, odnosno balans štangli, kako se odomaćeno nazivaju kod vozača, tokom vožnje kroz krivinu krajevi stabilizacionih poluga se uvijaju smanjujući naginjanje vozila time što pokušavaju da točkove na jednoj osovini održavaju u paralelnom položaju.
VW-ov novi sistem ima elektronsku kontrolnu jedinicu zaduženu za prepoznavanje položaja i nagiba vozila, kao i aktiviranje elektro motora koji se nalaze na sredinama oba poprečna stabilizatora. Ovi motori stenastim radom po potrebi ili ukrućuju poprečni stabilizator, ili čak potpuno odvajaju njegova dva kraja u ekstremnim terenskim vožnjama. Ako deluje relativno jednostavno eAWS je složen sistem, a elektro motori se čak napajaju strujom iz brzo punećih kondenzatora.
Volkswagen tvrdi da je novi Touareg neuporedivo agilniji od prethodnog modela, a mi ćemo u ove navode poverovati tek nakon testa.
Show Comments