Kao što je i najavio, BMW je 24 časa LeMana iskoristio za povratak u WEC ali i premijeru nove Serije 8
Kako će se BMW provesti na 24 časa LeMana koji startuje danas u 15:00 časova videćemo. Minhenska fabrika se vratila u trke izdržljivosti, što je dobra vest, ali niti na prvoj trci u SPA, niti na treninzima i kvalifikacijama za LeMan nije pokazala impresivnu brzinu u odnosu na konkurenciju iz GTE Pro klase. Naravno, trka je jako duga, i sve je moguće, a odavno znamo da legendarni maraton ne pobeđuje najbrži, nego najpouzdaniji i najekonomičniji. Da li ovu kombinaciju ima fabričkim BMW tim videćemo u nedelju u 15:00 na kraju trke.
Nije novina da se novi model prvo pojavljuje na trkačkoj stazi u trkačkom izdanju, pa tek potom u putničkoj verziji. Da se BMW vraća u WEC, i to sa potpuno novom Serijom 8, znali smo odavno, samo GTE automobil i nema previše toga zajedničkog sa svojim putničkim pandanom. Zapravo, samo liče. Nova BMW Serija 8 poprilično liči i na koncept pokazan pošle godine, a i na GTE.
Razumljivo, u odnosu na koncept karoserija je malo smirena, ali je mahom sve tu. Luksuzne kupe zadržao je to što je najavio, veliku i nisku siluetu, sa LED farovima kao standardnim, uz opcione svetlosne grupe u laserskoj tehnologiji, koje će koristiti trkački automobili na LeManu. Šta više, Serija 8 će kupcima omogućiti i da svoj automobil još više približe trkačkoj mašini, obzirom da se među opcijama nalazi karbonski paket, sa usisnicima, spoljnim ogledalima, zadnjim spojlerom i difuzorom od karbonskih kompozita. Ako je suditi prema izboru fabričkih fotografija, BMW je naročito ponosan na izgled zadnjeg dela kupe, obzirom na je na raspolaganju više fotografija upravo zadnjeg nego prednjeg dela.
U enterijeru ima dosta toga preuzetog od aktuelnih modela, ali i velika novina, nova generacija digitalnih instrumenata. Vozač dobija svoj ekran od 10.3”, dok je za multimediju namenjen 12.3”.
Obzirom na visoku klasu, novi kupe dobiće i velijke i skupe mogućnosti personalizacije enterijera, uključujući i owers & Wilkins Diamond Surround Sound sistem.
Za početak prodaje BMW Serije 8 spreman su dva motora. Snažniji M850i xDrive dolazi sa 4.4 V8 biturbo benzincem sa 523 KS i 780 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Fabrički podatak kaže da je do 100 km/h dovoljno munjevitih 3.7, ali je maksimalna brzina limitirana na 250 km/h. Da dizel još nje umro, potvrđuje M840d xDrive sa rednim biturbo šestocilindrašem od 3 litre sa 315KS i 680 Nm, i još uvek impresivnim ubrzanjem do 100 km/h za 4.9 sekundi.
Show Comments