Audijev najmanji automobil je veći nego ikada, izgleda ljuto, i ima detalj koji odaje počast jednom od najboljih reli automobila svih vremena
Audijev najmanji automobil je veći nego ikada, izgleda ljuto, i ima usisnik vazduha ispod poklopca motora koji odaje počast jednom od najboljih reli automobila svih vremena, modelu Sport Quattro iz 1984. Razlog zbog kog je novi A1 veći od prethodnika je ista „MQB A0“ platforma koju koriste Seat Ibiza, Arona i Volkswagen Polo. Novi A1 je slične visine prethodnika, ali je gotovo šest centimetara duži i tri centimetra širi.
Međuosovinski razmak je čak devet centimetara veći, što znači 335 litara zapremine prtljažnika, kao i više mesta za noge putnika na zadnjem sedištu. Očekivano, i motori su već postojeći iz VW Grupe. Za početak, A1 će biti dostupan sa tri benzinca, i za sada, nijedan neće moći da se upari sa Quattro pogonom. Osnovni motor će biti 1.0 litarski trocilindraš sa 95 ili 114 KS, a u skladu sa Audijevom novom nomenklaturom, nosiće oznake 25 i 30 TFSI.
Za one koji žele malo više snage tu je i A1 35 TFSI sa 1.5 litarskim motorm sa 150 KS i deaktivacijom cilindara, što znači da, kada je to moguće, može da isključi dva cilindra i uštedi malo benzina. Sve dok S1 ili čak RS1 ne naprave svoj prvi nastup, najbrži i najjači A1 nosiće oznaku 40 TFSI, što znači već odavno poznati 2.0 litarski četvorocilindraš sa 200 KS, uparen isključivo sa automatskim menjačem. Što se tiče upravljanja, Audi obećava najbolje u klasi. Tri opcije oslanjanja će biti dostupne – dva nivoa tvrdoće, plus podesivi amortizeri.
Novi A1 će naravno biti i „nakrcan“ tehnologijom. Novi model je ujedno i poslednji koji se rešava zastarele postavke multimedijalnog sistema u stilu „lebdećeg tableta“ i usvaja Audijev novi „virtuelni kokpit“. A1 dolazi standardno sa 8.8 inčnim „MMI Touch Infotaiment“ sistemom, dok će varijante sa više opreme imati 10.1 inči ekran. Novi A1 bi trebalo da tene u prodaju ove godine, a cene još nisu poznate.
Show Comments