B segment je možda jedan od najkonkurentnijih, barem kada je Evropa u pitanju. Ponuda ogromna, konkurencija velika, a gotovo da svake godine dobijemo novi model u “do 4 metra” klasi
Ako bi pokušao da nabrojim sve modele u B segmentu koji se samo kod nas prodaju, siguran sam da bi neki preskočio. Lista je jako duga, a svaki od njih nudi manje ili više slično za sličnu cenu samo zapaokovano u različitu “oblandu”. Ono što je po kupca “malog gradskog automobila” najgore je zapravo najbolje – praktično svake godine stiže nečiji novi model. Sad, koliko je toga stvarno novog u tim novim modelima je jako diskutabilno, pa čak i pod znakom pitanja da li je bolje od prethodnog. Što se Evrope tiče, ove godine Ford vladar je ovog segmenta i to sa Fiestom, koja je zapravo bila na zalasku karijere i dobila svoju naslednicu, koja bi trebala da nastavi svoju misiju. Samo da li će? Ni drugi nisu dremali, pa u istom trenutku stižu dva pandana iz jedne grupacije: VW Polo i Seat Ibiza. U osnovi, možda ovaj par treba složiti drugim redosledom, obzirom da je Ibiza prva istrčala na teren na novoj MQB A0 platformi. Gotovo da bi se moglo pomisliti da je bila provera pre nego što se pojavi Polo. Seatu će se manje zameriti greška nego “Velikom bratu” VW-u.
Najdugovečniji Seat
Ibiza je najdugovečniji model pod markom Seat. Da se ne bavimo mnogo istorijom, ali nastala je još 1984. čudnom međunarodnom kombinacijom Španija – Italija – Nemačka, a da bi se bavili aktuelnom erom Ibize moramo da premotamo do 1993. kada je ovo postao model koji kontroliše VW. Lepe su to godine iza Ibize, a danas sa pravom od nje dosta i očekujemo. Zapravo šta očekujemo? Nemačku mehaniku i malo vedrine koja bi opravdala “Made in Spain”.
Na dizajnu karoserije se vidi ko je tu šef i da se lenjir koristi više nego krivuljar. Nova Ibiza, uprkos osnovnom obliku karoserije koji je oblikovao aero tunel, ima dosta oštrih linija. Neko ih voli, neko ne, ali je činjenica da se krivine i oštri uglovi ciklično smenjuju, a da je trend onoga što ćemo videti u narednih nekoliko godina u oštrim linijama, a da su krivudavi talasi, za sada, na čekanju. Moda ne moda, Ibiza je simpatičan “autić” generalno dobrih proporcija, a sve ostale ocene svako može doneti za sebe.
Prvo funkcionalnost
Ibiza je porasla u odnosu na prethodnu. Ali ne u dužinu ili visinu, nego samo malo u širinu. Ono što je poraslo je međuosovinski razmak (nova platforma), a velik međuosovonski razmak znači više prostora u kabini. Ibiza ga ima, i mora se skinuti kapa na iskorišćenje raspoloživog prostora u kojem su mesto našla čak i sedišta koja dolikuju većem vozilu.
Nema ovde mnogo “kinđurenja” i ko preferira minimalizam biće jako zadovoljan. Broj komandi je sveden na minimum, 8” ekran preuzima brojne funkcije, instrumenti su anlogni sa, ako mene neko pita, odlično odabranim fontom za brojke.
Cela atmosfera u Ibizi je nepretenciozna i podređena funkcionalnosti. Plastika jeste tvrda ali, u glavnom, ne deluje jeftino. Ono što se ceni su dugi hodovi vozačevog sedišta, ali i upravljača, pa će se dobro smestiti i “veliki i mali”. Generalno, dobro i precizno uklopljena unutrašnjost, ali bez preterano ukrašavanja.
Sa 355 litara prtljažnika Ibiza je na nivou pa i preko konkurencije, što znači neki trenutni maksimum u segmentu. Samo, u prtljažniku se sreće i malo španske aljkavosti u neprecizno obrađenoj oplati, a pogotovo prostoru ispod tepiha prtljažnika. U osnovi to malo koga zanima, ali uz malo truda ne treba da postoje ovakve nedovršenosti.
Neko smiri a neko baš i ne
Trocilindarski 1.0 TSI motor garantuje niske troškove pri registraciji. To je dobra vest. Skoro 100 (95KS) “konja” garantuje i dobru motorizaciju, i to je dobra vest. Samo tri cilindra ne garantuju uvek dobru vest. Neki su uspeli da uravnoteže “dva klipa gore jedan dole”, a drugi su bili manje uspešni u tome. VW po meni nije među onima koji su to najbolje uradili. Ima i boljih, tačnije mirnijih. Ibiza pri ubrzavanju zvučnom kulisom podseća da ima neparan broj cilindara, ali ipak usledi i dobra vest. Kada se brzina ustali, agregat postaje tiši i mirniji od nekih sa četiri cilindra. Što se elastičnosti tiče, tu je situacija savim drugačija. Mali turbo benzinac je odlično ukomponovan sa petostepenim manuelnim prenosom. Šta više, iako su prenosni odnosi dugi, pa se vozaču može desiti da od trećeg stepena pomisli da je peti, snage ne fali. U gradu se bez problema može voziti trećim stepenom, bez potrebe da se često menja. Na temu ekonomičnosti Ibiza zadovoljava. Ne naš sa fabrički obećanih 4 litre, ali sa prosečnih stvarnih 6 može dobiti i epitet ekonomičnog vozila.
Što se trima ogibljenja i upravljanja tiče, najobjektivnije je oceniti da je Ibiza za nijansu mekša od poslovične VW tvrdoće, mada poprilično prijavljuje neravnine na drumu. To ipak ne znači da se naginje u krivinama, ili stvara osećaj gubljenja kontakta sa podlogom na neravninama. Upravljač je prijatno indirektan i ne preterano nervozan, isto kao i kočnice, koje kod VW-a umeju da budu previše “prgave” Generalno, opšti utisak u vožnji je jako dobar. Ibiza je dobro izbalansirana po svim karateristikama, ako se za polaznu osnovu uzme činjenca da je ovo gradski automobil.
Nezaslužena nepopularnost
I sada ostaje pitanje zbog čega Seat sebi nije obezbedio veću popularnost od postojeće. Čak i da zanemarimo sve vline i mane dosadašnjih modela, po statistikama pouzdanosti ova marka ne zaostaje za drugima. Za Ibizu isto važi. Nova Ibiza je definitvno koncipirana u skladu i na nivou onoga što drugi nude. Testirani model se u Vision Pack opremi sa akcijskom cenom može kupiti za 14.600 evra, uz koju će stići i podugačak spisak opreme koji podrazumeva odlične LED farove, parking senzore i napred i pozadi, alu naplatke, 8” višenamenski ekran, odličan muzički sistem, “front assist” i asistenciju kočenja, pa čak i asistenciju na polazak sa uzbrdice i još dosta toga. Sa ovom cenom i spiskom opeme može na crtu bilo kom predstavniku u B segmentu. Ako se eliminiše deo opreme, sa 13.000 se već bude u sasvim zadovoljavajuće opremljenom gradskom automobilu najnovije generacije. I tada pitanje o nepopularnosti ove marke postaje zanimljivo. Ibiza nije zaslužila nepopularnost, to je sigurno. E sada, o padu vrednosti u drugoj prodaji moralo bi se dosta diskutovati. Ovde ipak pričamo o novom automobilu.
[table id=6 /]
Show Comments