Jedna od najvećih nepoznanica i dilema ovogodišnje F1 sezone je razrešena. Red Bull će koristiti Hondine pogonske jedinice od naredne godine
Nakon 12 godina saradnje, 57 pbeda i četiri šampionske titule, Renault i Red Bull završavaju svoju saradnju. Šef tima Red Bull Christian Horner obrazložio je ovaj potez time da uz Hondu tim može ponovo da pobeđuje. Horner je dodao: “ovakve odluke donosimo potpuno hladne glave i isključivo u jednom pravcu – takmičenje na još višem nivou”. Red Bull je imao savršenu priliku da prati razvoj Honde i način saradnje kroz svoj juniorski tim Toro Rosso. Kao jednu od najvažnijih osobina, Horner izdvaja posvećenost i ambicije Honde. Takođe, Horner kaže i da je impresivan napredak koji Honda stalno pokazuje.
Toro Rosso će nastaviti da koristi Honda pogonske jedinice, čime će se ostvariti i želja Honde da od dva tima uporedo dobija podatke, kako bi brže i efikasnije mogla da razvija svoje pogonske grupe.
Naravno, u službenom saopštenju su razmenjene i kurtoazne oproštajne poruke između Renaulta i Red Bulla, sa izjavama zahvalnosti na protekloj saradnji.
Međutim, postoji tu dosta detalja koji će tek dobiti svoje prave oblike. Renault će se fokusirati na sopstveni F1 tim, i McLaren kao korisnika motora. A Aston Martin Red Bull Racing tim dobija potpuno novu fizionomiju. Kao prvo, od sledeće godine ima status fabričkog tima, iako to Honda službeno negra, obzirom da identičnim agregatima snabdeva dva tima. RB pogonske grupe više neće kupovati nego dobijati, uz izdašnu finasijsku podršku Honde. Tim sa imenom energetskog pića, ove i sledeće godine, na osnovu dvogodišnjeg ugovora, službeno se zove Aston Martin Red Bull Racing. Teško da će i Aston Martinu i Hondi odgovarati ovakva postavka, pa i tu treba očekivati promene, osim ako se negde daleko u pozadini ne krije moguća saradnja Honde i Aston Martina, na nekim još uvek skrivenim projektima. Na kraju, sasvim logično je i očekivati da ćemo, barem u Toro Rossu, uskoro videti jednog japanskog vozača, kojeg protežira Honda, što bi svakako bila dobra vest, obzirom da iz ove zemlje odavno nije bilo vozača. Uz sve ovo, otvoreno je i pitanje ostanka ili odlaska Daniela Ricciarda. Novonastali partneri Honda i Red Bull imaće period uhodavanja barem godinu ili dve, a Ricciardo teško da u svojoj viziji ima išta drugo do tima sa kojim može do titule.
Show Comments