Porsche 919 Evo sa Timom Bernhardom iza upravljača je postavio neverovatno vreme od 5:19.55 na Nurburgringu, čime je uništio prethodni rekord postavljen 1983.

Zvanično je. Porsche 919 Evo sa Timom Bernhardom iza upravljača je postavio neverovatno vreme od 5:19.55 na Nurburgringu, čime je uništio prethodni rekord od 6:11.13 koji je postavio Stefan Bellof u Porscheu 956 C još 1983. godine. Ovo znači da Porsche i dalje drži apsolutni rekord staze Nürburgring-Nordschleife duge 20.8 km, kao i rekord za serijski automobil koji je postavio Lars Kern u modelu 911 GT2 RS prošlog septembra.

Timo Bernhard, dvostruki šampion Le Mansa, je nakon postavljanja rekorda izjavio: „Danas smo pokazali da se ovakav automobil ovde može dobro voziti. Nije bilo lako kao šetnja u parku, svakako. Bilo je vrlo uzbudljivo, ali i naporno. Želeo sam da budem fokusiran i da se ponašam kao da je vikend za kvalifikacije ili trke. Brzina automobila je vrlo visoka, nema gde da se izleti, nema mesta za greške. Postigli smo ono što smo hteli da postignemo danas.“

Porsche 919 Evo je zapravo penzionisani pobednik Le Mansa, oslobođen svih restrikcija koje nalaže svetski šampionat izdržljivosti. Zadnje točkove 919 Evo pokreće 2.0 litarski V4 agregat sa turbo punjačem, a prednje elektro motor. V4 agregat proizvodi 720 KS, a zahvaljujući energiji iz dva sistema za rekuperaciju (prednje kočnice i izduvni sistem) inženjeri su mogli da povećaju snagu elektro motora na 440 KS. Evo ima 50 procenata više „downforce-a“ nego LMP1 automobil iz 2017. na kom je zasnovan, i koristi aktivni aero sistem.

U poređenju sa 919 LMP1 Hybrid trkačkim automobilom, ukupna težina Evo-a je smanjena za 39 kg na 849 kg. Kako bi postigli toliku razliku, inženjeri su odstranili sve što nije potrebno za jedan krug staze: klima uređaj, brisač vetrobrana, nekoliko senzora, elektronske uređaje za kontrolu trke, sisteme osvetljenja, i pneumatski sistem za podizanje vozila.
Show Comments