Stellantis traži zamenu za Tavaresa aktuelnog CEO-a kojem ugovor ističe krajem sledeće godine?
Stellantis traži zamenu za Tavaresa aktuelnog CEO-a kojem ugovor ističe krajem sledeće godine? Malo je reći da stvari u Stellantisu ne idu glatko. Neto profit ovog automobilskog konglomerata u prvoj polovini 2024. godine pao je za 48% zbog slabije potražnje za automobilima. Dileri u Sjedinjenim Državama (gde je prodaja opala za 16%) krive Carlosa Tavaresa za „katastrofu” i „brzu degradaciju” američkih brendova. Kada ugovor sadašnjeg izvršnog direktora istekne u januaru 2026., možda neće biti obnovljen.
U intervjuu za Bloomberg, predsednik Stellantisa Džon Elkan potvrdio je da je potraga za novim izvršnim direktorom počela. Elkan, koji je i predsednik Ferarija, nije isključio obnavljanje Tavaresovog ugovora nakon što postojeći petogodišnji ugovor istekne. Kao osveženje, Tavares je imenovan za generalnog direktora Stellantisa kada su se FCA i PSA spojili u januaru 2021. kako bi stvorili četvrtog po veličini proizvođača automobila na planeti. Iako bi bilo prilično nategnuto verovati da se Stelantis sprema da svrgne Tavaresa, Blumberg citira izvore bliske temi koji kažu da se to neće dogoditi. Glasnogovornik Stellantisa rekao je da je “normalno” da se započne proces traženja, dodajući da to možda neće imati “uticaja na buduće odluke” jer bi Tavares mogao ostati i nakon januara 2026.
Stellantis ima 14 brendova automobila pod svojim korporativnim kišobranom, koji će svi ostati u konglometartu najmanje do kraja decenije, kada će spram poslovnih rezultata nastati revizija opravdanosti njihovog postojanja. Automobilska kompanija je nedavno ponovila svoju posvećenost da se drži svog plana, koji je najavljen 2021., da investira u sve kompanije tokom 10 godina. Međutim, tek pre nekoliko meseci Tavares je zapretio da će ugasiti ili eventualno prodati neprofitabilne brendove: „Ako ne zarađuju, mi ćemo ih ugasiti. Ne možemo sebi da priuštimo da imamo brendove koji ne zarađuju. Poznato je da se marke kao što su DS Automobiles, Lancia i Chrisler muče, a ni Maserati nije na „zelenoj grani”. Isporuke kupcima su se smanjile za preko 50% u prvoj polovini godine, a Tavares tvrdi da je krivac neefikasan marketing: „Ako je prodaja trenutno spora, to je pitanje marketinga. Takođe smo se mnogo poboljšali po pitanju kvaliteta, ali sada treba da radimo na marketingu. Nedostaju nam perspektive i potencijalni klijenti, moramo da dopremo do potencijalnih kupaca i pošaljemo pravu poruku za pravo pozicioniranje“, kaže Tavares.
U Ramu su zabrinuti za kvalitet proizvoda. Tavares je uperio prst u fabriku Sterling Heights u Mičigenu gde previše velikih pickupova serije Ram 1500 treba da prođe kroz popravke odmah nakon što napuste proizvodnu traku. Šezdesetšestogodišnji izvršni direktor takođe veruje da Ram nije imao lager koji je bio potreban da bi prodao više „truckova” nego što je imao do juna. Oslabljeno tržište električnih vozila primoralo je Stellantis da zaustavi proizvodnju modela Fiat 500e na četiri nedelje. Iako je trenutna generacija gradskog automobila samo električna, to će se promeniti 2026. kada će Fiat početi sa prodajom hibridne verzije sa benzinskim motorom. Imati toliko brendova je ogroman poduhvat i neće biti lako pronaći zamenu za Tavares. Stelantis ima oko 15 meseci da traži naslednika, osim ako portugalski biznismen ne ubedi upravni odbor da treba da nastavi kao izvršni direktor. To izgleda malo verovatno s obzirom na trenutnu situaciju, ali hajde da sačekamo i vidimo kako će se ovo odigrati.
Iako Stellantis ima poslovanje u padu Tvares je sebi isplatio 40 miliona evra za prošlu godinu, naglo i potpuno menja svoje stavove po pitanju Euro normi i zabrane prodaje vozila sa SUS motorima u EU od 2035. godine, a pored toga, izvukao je Stellantis iz najveće lobističke grupacije koja traži odlaganje novih zakona.
Show Comments