Porsche je svojim modifikovanim LMP1 prototipom oborio 35 godina star rekord “Zelenog pakla”, a sada se otvara pitanje da li počela nova era obaranja rekorda na ovoj stazi
Prošle nedelje modifikovani LMP1 Porsche 919 Hybrid Evo je oborio 35 godina star apsolutni rekord na Nordschleife, koji je još 1985. u Porscheu Porsche 956 C, tokom trke postavio Stefan Bellof. Trenutni rekord je 5:19:546, a postoje spekulacije da bi ovaj dorađeni LMP1 bolid mogao da spusti granicu čak i ispod pet minuta. Samo, da li ovo znači da je krenula nova era ludila obaranja apsolutnog rekorda na čuvenoj stazi?
Očigledno, šefa tima Red Bull Christiana Hornera “golica” ovaj rekord, obzirom da je proteklog vikenda prilično saomouvereno tvrdio da budući Aston Martin Valkyrie AMR Pro, koji razvija tim brojnih šampiona, može potući ovaj rekord. Istovremeno, F1 padokom, a pogotovo delom koji pripada Mercedesu, mogle su se čuti priče da bi upravo Mercedes mogao doći sa nekim od ranih F1 bolida u pokušaju obaranja rekorda. Doduše, ova priča potekla je od Tota Wolffa, šefa Mecedesovog F1 tima, koji je ujedno i dodao da Mercedes neće finansirati nešto slično tome. Mada, i to je pitanje, obzirom da je Porsche nedavno oborio upravo Mercedesov rekord na stazi Spa Francorchamps.
Iako je malo verovatno da će Mercedes uskoro pokušati obaranje rekorda na Nordschleife, Horner je dodao zanimljiv komentar: “Ne verujem da bolid Formule 1 uopšte može biti sposoban da obori rekord ove staze, ali trkačka verzija Valkyrie može biti ozbiljna izazivač”. Ova tvrdnja nije bez osnove. Iako će Valkyrie biti legalan za drumsku vožnju, AMR Pro će biti samo za stazu. Kada bude gotov za par godina, prema najavama biće zaista čudo na točkovima. Masa vozila biće samo 1.000 kilograma, imaće 1.100 KS, u konfiguraciji sa najvećim downforceom imaće maksimalnu brzinu od 362 km/h, a sa manje “krila” i preko 400 km/h.
Sve ovo govori da Valkyrie AMR Pro može biti izazivač rekorda “Zelenog pakla”. Verovatno bi savaki od 25 vlasnika Valkyrie AMR Pro, koji su ih već poručili po ceni od 3 miliona evra, voleli da imaju rekordera Nordschleifea u svojoj garaži. A ostaje i otvoreno pitanje da li će Ferrari il McLaren sedeti skrštenih ruku sa svojim FXX-K i P1 GTR i drugima prepuštati marketinšku promociju ovakvih rekorda.
Show Comments