fbpx

Definitivno ništa od McLaren SUV-a, tvrdi CEO kompanije

CEO McLarena, Mike Flewitt, je jasno naglasio da McLaren neće ući u najnoviji trend SUV-a visokih performansi

Foto: McLaren

Čini se da ovih dana svaki proizvođač automobili ili već prodaje, ili planira da prodaje SUV. Ne radi se višei samo o mejnstrim brendovima, već i o Bentley-u, Rolls Royce-u, Lamborghiniju, pa čak i Lotusu. Ali, ipak ima jedan izuzetak. Osim ako se nešto ozbiljno ne promeni, čini se da McLaren ne planira da uđe u ovaj segment. U intervjuu za Automotive News, CEO McLarena, Mike Flewitt, je jasno naglasio da McLaren neće ući u najnoviji trend SUV-a visokih performansi. „Nisam protiv SUV-a“, rekao je on. „Oni jednostavno nisu ono što McLaren pravi.“ Međutim, tu nije bio kraj Flewittovog objašnjenja. „Kada odlučimo da napravimo proizvod imamo tri jednostavna testa: Mora biti dobar za brend i bazu kupaca, moramo imati tehnologiju da uradimo najbolje u klasi, i moramo da napravimo pare,“ Flewitt je objasnio. „SUV počinje da smanjuje čistokrvnost brenda koji pravi super automobile orijentisane ka vozaču. Drugo, nemamo tehnologiju. Da li možete da zamislite start od nule kada bi želeli da napravimo bolje od Range Rovera, ili Cayenne-a – milijarde koje bi morali da investiramo? Treće, stoga, je da ne bismo napravili profit.“

Foto: McLaren

Ali, ovo ne znači da Flewitt ima isto mišljenje o električnim automobilima. Već neko vreme govori da će McLaren napraviti električni super automobil, ali prvo, mora da se desi velik pomak u tehnologiji baterija. „McLaren EV mora biti upotrebljiv“, rekao je on. „Ne možemo da ponudimo pogonsko rešenje sa kompromisima. To neće biti samo manje emisije, to će biti bolji sportski automobil. Dali smo sebi zadatak da je to sat i po vremena korišćenja na trkačkoj stazi. Trebate biti u prilici da to učinite bez dopunjavanja, a kada se vratite da dopunite, to treba da traje 30 minuta.“ Prema Flewittu, to verovatno neće biti moguće još nekih sedam godina. „Kako stvari trenutno stoje, mislimo da tehnologija baterija neće biti gotova do 2025., koja će nam dostaviti ono što tražimo u smislu performansi“.
Samo, tako govori Flewitt danas, a teško da možemo zaboraviti izjavu uživo Wendelina Wiedekinga, tada CEO-a Porschea, koji je na promociji prve generacije Cayennea u Parizu 2002. godine, veoma oštro i uverljivo izjavio da Porschea sa dizelom nikada neće biti. Vreme je pokazalo drugačije, mnogo drugačije…

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Test Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid Style

Test Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid Style je test slabije, skromnije i jeftinije verzije ...

Novi Kia Sorento će se sam parkirati

Kia je objavila da će novi Sorento, koji u Evropu dolazi na jesen, biti ...

Proslava 65 godina modela Škoda Octavia i Felicia

Proslava 65 godina modela Škoda Octavia i kabrioleta Felicia, koji su dva modela ikone ...

Polestar Precept – koncept koji sigurno neće u proizvodnju

Iako je Polestar Precept pokazan još u februaru, tek sada se otkrivaju detalji koncepta ...

Le Mans 2024 – Ferrari ponovo pobednik

Le Mans 2024 – Ferrari ponovo pobednik u triler trci kakvu samo Leman može ...

Audi E-Tron Sportback – benzinu je odzvonilo

Audi je na salonu u Šangaju predstvio koncept E-Tron Sportback, koji kreće z serijsku ...