fbpx

Audi E-Tron Sportback – benzinu je odzvonilo

Audi je na salonu u Šangaju predstvio koncept E-Tron Sportback, koji kreće z serijsku proizvodnju 2019. do 100 km/h ubrzava za 4,5 sec i ima autonomiju od 500 kilometara.

Foto: Audi

Benzin i nafta zaista broje svoje poslednje godine.

Dobro, neće baš nestati kao pogon preko noći, ali prema onome što nam saopštavaju automobilski giganti, neće još dugo opstati, pogotovo ne u centrima koji muče muke sa velikim zagađenjem. Zbog toga i ne trenba da čudi što je Audi svog tehnološkog demonstratora E-Tron Sportback predstavio upravo u Šangaju. Kina je, kako je izjavio Dr. Dietmar Voggenreiter član upravnog odbora Audia za marketing i prodaju, najveće tržište za automobile sa čisto električnim pogonom. Već sada u Kini postoji 150.000 stanica za punjejne, a još 100.000 novih postojaće do kraja ove godine. Audi će u narednih pet godina kineskom tržištu ponuditi pet čisto električnih vozila, uključujući E-Tron Sportback. Već naredne 2018. godine dolazi jedno električno vozilo vozilo za svakodnevnu upotrebu, a 2019. luksuzni e-tron Sportback.

A za sada, Audi e-tron Sportback je impresivan, makar i zvanično deklarisan kao koncept. Pogon mu je quattro, a potiče od tri elektro motora ukupne snage od 320 kW, koji u “boost” modu mogu da postignu čak 370kW. Jedan motor pokreće prednje a dva motora stražnje točkove. Kao što je već predstavljeno na e-tron quattro konceptu, baterije su hlađenje tečnošću, i smeštene su ispod poutničkog prostora, a između osovina, čime je postignut savršen raspored mase 48:52 napred – pozadi.
E-tron Sportback do 100 sprinta za 4,5 sekundi, a govorimo o velikom coupeu od 4,90 metara, sa međuosovinskim razmakom od 2,93 m, odnosno, nečim blizu aktuelnog A7. Baterija ima kapacitet od 95 kWh, što je dovoljno za autonomiju od čak 500 kilometara, a mogu se puniti i istosmernom i naizmeničnom strujom.

Foto: Audi

Deklarisan kao tehnološki demonstrator e-tron Sportback u sebi sadrži i narednu generaciju osvetljenja koja se sprema za serijsku ugradnju. Osnovu čine digitalno kontrolisane Matrix LED jedinice sa minijaturnim LED projektorima koji svojim svetlom komuniciraju sa okolinom.
Naravno, o ceni se još ne kalkuliše, ali evidentno je da već od naredne godine Audi kreće u ozbiljnu električnu ofanzivu, sviđalo se to nama i proizvođačima naftnih derivata ili ne.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Novi Chevrolet Corvette Z06 otkriven sa LT6 motorom i 670 KS

Chevrolet je za 2023. godinu predstavio dugo očekivanu Z06 verziju C8 generacije modela Corvette ...

Još jedan sportista za duboki džep – SCG 004S

Scuderia Cameron Glickenhaus je predstavio novi trosed sa centralno postavljenim sedištem i motorom u ...

Mercedes-AMG One se konačno proizvodi

Mercedes AMG One sa pogonom iz Formule 1 se konačno, nakon pet godina razvoja, ...

Sledeća generacija Volkswagen Golfa kreće u proizvodnju 2019

Volkswagen je otkrio bitne detalje o sledećoj generaciji modela Golf tokom sastanka sa glavnim ...

Ford naplaćuje isti menjač duplo više od Mercedesa?

Ford GT i Mercedes AMG GT koriste isti menjač, ali Ford naplaćuje duplo više?! ...

Suzuki Swift – ekonomičan i dohvatljiv

„Mali gradski“ automobil postao je pravi luksuz, barem za prosečan nivo standarda u Srbiji. ...