fbpx

Audi E-Tron Sportback – benzinu je odzvonilo

Audi je na salonu u Šangaju predstvio koncept E-Tron Sportback, koji kreće z serijsku proizvodnju 2019. do 100 km/h ubrzava za 4,5 sec i ima autonomiju od 500 kilometara.

Foto: Audi

Benzin i nafta zaista broje svoje poslednje godine.

Dobro, neće baš nestati kao pogon preko noći, ali prema onome što nam saopštavaju automobilski giganti, neće još dugo opstati, pogotovo ne u centrima koji muče muke sa velikim zagađenjem. Zbog toga i ne trenba da čudi što je Audi svog tehnološkog demonstratora E-Tron Sportback predstavio upravo u Šangaju. Kina je, kako je izjavio Dr. Dietmar Voggenreiter član upravnog odbora Audia za marketing i prodaju, najveće tržište za automobile sa čisto električnim pogonom. Već sada u Kini postoji 150.000 stanica za punjejne, a još 100.000 novih postojaće do kraja ove godine. Audi će u narednih pet godina kineskom tržištu ponuditi pet čisto električnih vozila, uključujući E-Tron Sportback. Već naredne 2018. godine dolazi jedno električno vozilo vozilo za svakodnevnu upotrebu, a 2019. luksuzni e-tron Sportback.

A za sada, Audi e-tron Sportback je impresivan, makar i zvanično deklarisan kao koncept. Pogon mu je quattro, a potiče od tri elektro motora ukupne snage od 320 kW, koji u “boost” modu mogu da postignu čak 370kW. Jedan motor pokreće prednje a dva motora stražnje točkove. Kao što je već predstavljeno na e-tron quattro konceptu, baterije su hlađenje tečnošću, i smeštene su ispod poutničkog prostora, a između osovina, čime je postignut savršen raspored mase 48:52 napred – pozadi.
E-tron Sportback do 100 sprinta za 4,5 sekundi, a govorimo o velikom coupeu od 4,90 metara, sa međuosovinskim razmakom od 2,93 m, odnosno, nečim blizu aktuelnog A7. Baterija ima kapacitet od 95 kWh, što je dovoljno za autonomiju od čak 500 kilometara, a mogu se puniti i istosmernom i naizmeničnom strujom.

Foto: Audi

Deklarisan kao tehnološki demonstrator e-tron Sportback u sebi sadrži i narednu generaciju osvetljenja koja se sprema za serijsku ugradnju. Osnovu čine digitalno kontrolisane Matrix LED jedinice sa minijaturnim LED projektorima koji svojim svetlom komuniciraju sa okolinom.
Naravno, o ceni se još ne kalkuliše, ali evidentno je da već od naredne godine Audi kreće u ozbiljnu električnu ofanzivu, sviđalo se to nama i proizvođačima naftnih derivata ili ne.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Nova generacija Mercedes-AMG C63 ostaje bez V8 motora

Mercedes-Benz uveliko radi na novoj generaciji C-Klase, a uz nju možemo očekivati i verziju ...

Mazda 3 – šarmer sa dušom

U vezi Mazde 3 mogli bi da postavimo par nagradnih pitanja – od kada ...

Specijalni Renault Clio R.S.18 u znak jubileja

U znak proslave 40 godina prisustva u Formuli 1, Renault će evropskim kupcima ponuditi ...

Neuville u Španiji do svoje druge WRC pobede u sezoni

Thierry Neuville je u Španiji došao do svoje druge ovogodišnje WRC pobede, a odluku ...

Stiže osveženi Porsche Cayenne

Stiže osveženi Porsche Cayenne koji će zvanično biti otkriven 18. aprila ali već sada ...

WRC – Ogieru u Toyoti 7. pobeda u Meksiku

WRC – Iako više ne vozi celu sezonu Sébastien Ogier je i dalje na ...