fbpx

Za volanom Stingera, ali na kratko

Samo donekle je Kia iznenadila automobilski svet svojom limuzinom Stinger, a pogotovo idejom da se suprotstavi velikoj Nemačkoj trojci

Ući u segment luksuznih limuzina u kojem decenijama dominira Nemački trio je ili ludost ili hrabrost, ili kombinacija i jednog i drugog. Iznad svega, sasvim sigurno je samouverenost i ambicioznost. Kombinacija svega ovoga “iznjedrila” je Stinger, model koji se zapravo od ideje do realizacije neuobičajeno dugo (od 2011.) “krčkao” i bio najavljivan kroz nekoliko koncepata. A svaka asocijacija na nemački trojac je namerna. Stinger se “udenuo” u segment Gran turismo kupe limuzina od malo ispod 4.9 metara (4.83m), a pogonom na zadnjoj osovini, sa opcionim AWD pogonom gurnuo prst u oko, zna se kome. A i veza sa Evropom i Nemačkom nije ni tanka ni slučajna.

Kia Stinger nastala je u Evropi i idejom i dizajnom i mehanikom, pod rukovodstvom mnogo puta pominjanih Petera Šrajera (nekada šefa dizajna a sada predsednika korporacije Kia Motors), Gregorija Gijma, aktuelnog šefa Kia dizajna, i Alberta Birmana nekadašnjeg šefa BMW M odeljenja, zaduženog za pogon i voznu dinamiku. Sa te strane, Kia Stinger ima “pedigre”, a ono što tek treba da stekne je tradicija i poverenje kupaca u ovom segmentu, što je najteže, najdugotrajnije i najskuplje.
Kia Stinger je svoju premijeru u Srbiji imala proletos na sajmu automobila u Beogradu, a sada se novinarima pružila prilika da na stazi centra NAVAK, na kratko, upoznaju Stinger i provere barem deo svih ambicioznih izjava koje Kia navodi u svojim saopštenjima o Stingeru.
Prvi utisci o Stingeru su definitivno dobri. Dinamičan dizajn karoserije donosi imidž koji se traži i očekuje. Izbor pogona se svodi na tri, ali sasvim dovoljna agregata. Najslabiji je 2.2 turbo-dizel sa 200 KS, prati ga dvolitarski turbo benzinac sa 255 KS, a najsnažniji i svakako najambiciozniji je 3.3 litarski V6 twin-turbo sa 370KS. Svi motori su uzdužno postavljeni i svima je zajednički osmostepeni automatski menjač. Uz dizel motor standardni je zadnji, a opcioni pogon na svim točkovima, dok je uz 3.3 benzinac standardni AWD pogon.
Ponuda prostora u ovoj limuzini je vrlo dobra, a Stinger do kupaca stiže u dva osnovna paketa opreme, nižem GT Line i višem GT. Iako se definitivno “nije štedelo” po pitanju opreme, infotejmenta, odličnog audio sistema, a iznad svega vozačkim asistencijama i izborom modova vožnje, Stinger u startu zaostaje za pomenutom konkurencijom iz Nemačke pre svega izostankom digitalne instrument table, koja je postala standard u D i E segmentu. Sa druge strane, ovaj nedostatak je izdašno kompenzovan onim što pogon i oslanjanje nude.

AWD sistem ima opcioni zatvarač zadnjeg diferencijala, a u tom slučaju i Dynamic Torque Vectoring Control, sistem koji je zadužen za optimalnu isporuku snage na podlogu. Vozaču je na raspolaganju pet modova rada menjača i upravljanja, a tokom kratke probne vožnje ova GT limuzina je pokazala i odličan balans, a AWD verzija efikasan i predvidiv prenos snage na podlogu. Za sve ostale detaljnije utiske, omogućena vožnja je bila suviše kratka, pa bi i zaključci bili suvše površni.
A ono što svakog kupca verovatno ponajviše zanima, je koliko ovo GT zadovoljstvo košta. Sa aktuelnom promotivnom cenom, Stinger sa 2.0T-GDI motorom i pogonom na zadnjim točkovima košta od 45.990 do 49.490 evra, dok se za snažniji V6 benzinac treba izdvojiti 59.990 evra. Kod nas još uvek atraktivniji i svakako ekonomičniji dizel sa zadnjim pogonom košta od 45.990, a sa AWD pogonom od 47.990 evra.

  • Show Comments

  • s mile

    Ono…šta reći… da je lep…jeste… da je dobar… jeste… da je malo ispod renomiranih proizvođača … jeste… ali za KIA brend… prilično jaka cena… nedostaje mu mali popust…

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Stižu snažniji dizeli za Daciju Duster

Dacija uvodi novu generaciju snažnijih Blue dCi motora. Prvo stižu u Duster, a kasnije ...

Bolje motorno ulje – više “konja”

Postoje vozači koji vode računa o kvalitetu i starosti ulja u njihovim automobilima, ali ...

Sudbina SLC-a pod znakom pitanja

Da li će nestati Mercedes SLC ili se samo diže prašina zbog naslednika? , ...

Lotus se oprostio od sva tri svoja modela

Lotus je završio sa proizvodnjom modela Elise, Evora i Exige, a svoj pogon priprema ...

Test Dacia Jogger 1.0 ECO-G 100

Dacia Jogger nije iznenađenje samo zato što nas je Dacia već navikla na modele ...

Ferrari na prvoj F1 trci sa novim motorom

Ferrari će na prvu trku sezone Formule 1 stići sa novim motorom umesto agregata ...