fbpx

Za volanom Stingera, ali na kratko

Samo donekle je Kia iznenadila automobilski svet svojom limuzinom Stinger, a pogotovo idejom da se suprotstavi velikoj Nemačkoj trojci

Ući u segment luksuznih limuzina u kojem decenijama dominira Nemački trio je ili ludost ili hrabrost, ili kombinacija i jednog i drugog. Iznad svega, sasvim sigurno je samouverenost i ambicioznost. Kombinacija svega ovoga “iznjedrila” je Stinger, model koji se zapravo od ideje do realizacije neuobičajeno dugo (od 2011.) “krčkao” i bio najavljivan kroz nekoliko koncepata. A svaka asocijacija na nemački trojac je namerna. Stinger se “udenuo” u segment Gran turismo kupe limuzina od malo ispod 4.9 metara (4.83m), a pogonom na zadnjoj osovini, sa opcionim AWD pogonom gurnuo prst u oko, zna se kome. A i veza sa Evropom i Nemačkom nije ni tanka ni slučajna.

Kia Stinger nastala je u Evropi i idejom i dizajnom i mehanikom, pod rukovodstvom mnogo puta pominjanih Petera Šrajera (nekada šefa dizajna a sada predsednika korporacije Kia Motors), Gregorija Gijma, aktuelnog šefa Kia dizajna, i Alberta Birmana nekadašnjeg šefa BMW M odeljenja, zaduženog za pogon i voznu dinamiku. Sa te strane, Kia Stinger ima “pedigre”, a ono što tek treba da stekne je tradicija i poverenje kupaca u ovom segmentu, što je najteže, najdugotrajnije i najskuplje.
Kia Stinger je svoju premijeru u Srbiji imala proletos na sajmu automobila u Beogradu, a sada se novinarima pružila prilika da na stazi centra NAVAK, na kratko, upoznaju Stinger i provere barem deo svih ambicioznih izjava koje Kia navodi u svojim saopštenjima o Stingeru.
Prvi utisci o Stingeru su definitivno dobri. Dinamičan dizajn karoserije donosi imidž koji se traži i očekuje. Izbor pogona se svodi na tri, ali sasvim dovoljna agregata. Najslabiji je 2.2 turbo-dizel sa 200 KS, prati ga dvolitarski turbo benzinac sa 255 KS, a najsnažniji i svakako najambiciozniji je 3.3 litarski V6 twin-turbo sa 370KS. Svi motori su uzdužno postavljeni i svima je zajednički osmostepeni automatski menjač. Uz dizel motor standardni je zadnji, a opcioni pogon na svim točkovima, dok je uz 3.3 benzinac standardni AWD pogon.
Ponuda prostora u ovoj limuzini je vrlo dobra, a Stinger do kupaca stiže u dva osnovna paketa opreme, nižem GT Line i višem GT. Iako se definitivno “nije štedelo” po pitanju opreme, infotejmenta, odličnog audio sistema, a iznad svega vozačkim asistencijama i izborom modova vožnje, Stinger u startu zaostaje za pomenutom konkurencijom iz Nemačke pre svega izostankom digitalne instrument table, koja je postala standard u D i E segmentu. Sa druge strane, ovaj nedostatak je izdašno kompenzovan onim što pogon i oslanjanje nude.

AWD sistem ima opcioni zatvarač zadnjeg diferencijala, a u tom slučaju i Dynamic Torque Vectoring Control, sistem koji je zadužen za optimalnu isporuku snage na podlogu. Vozaču je na raspolaganju pet modova rada menjača i upravljanja, a tokom kratke probne vožnje ova GT limuzina je pokazala i odličan balans, a AWD verzija efikasan i predvidiv prenos snage na podlogu. Za sve ostale detaljnije utiske, omogućena vožnja je bila suviše kratka, pa bi i zaključci bili suvše površni.
A ono što svakog kupca verovatno ponajviše zanima, je koliko ovo GT zadovoljstvo košta. Sa aktuelnom promotivnom cenom, Stinger sa 2.0T-GDI motorom i pogonom na zadnjim točkovima košta od 45.990 do 49.490 evra, dok se za snažniji V6 benzinac treba izdvojiti 59.990 evra. Kod nas još uvek atraktivniji i svakako ekonomičniji dizel sa zadnjim pogonom košta od 45.990, a sa AWD pogonom od 47.990 evra.

  • Show Comments

  • s mile

    Ono…šta reći… da je lep…jeste… da je dobar… jeste… da je malo ispod renomiranih proizvođača … jeste… ali za KIA brend… prilično jaka cena… nedostaje mu mali popust…

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Test: Toyota Yaris 1.0 i 1.5 – za miroljubive i temperamentne

Toyotu Yaris, Automobil godine 2021. u Evropi i u Srbiji upoznali smo u hibridnom ...

Novi Land Rover Range Rover stvarno je potpuno nov

Land Rover je novi Range Rover postavio na novu platformu, osavremenio mu izgled i ...

Red Bull postaje proizvođač automobila?

Red Bull je objavio tizer hiperautomobila RB17 sa hibridnim V8 pogonom i ogromnom snagom ...

Nova Porsche digitalna platforma za povezivanje

Uz novu platformu Porsche je obnovio svoje digitalne usluge za pametne telefone i kombinovao ...

Šta zapravo sprema Bugatti sa modelom Bolide

Dok se uveliko priča o mogućoj prodaju kompanije, Bugatti je predstavio Bolide, model koji ...

Maserati najavljuje superautomobil Project24

Maserati najavljuje Project24 koji će biti samo za stazu i biće proizveden u vrlo ...