Da li je Renault Megane GrandCoupe – Talisman u malom?

Zvao se Megane Sedan, pa Fluence, pa na kraju GrandCoupe, ali je pod svakim imenom bio trozapreminska verzija Meganea

Što se testa Renaut Meganea GrandCoupe, za Dmotion važi – ko čeka taj i dočeka. Iz raznoraznih razloga sa velikim zakašnjenjem je stigao na naš test. Međutim, cela Renault Megane porodica je kod nas previše prisutna da bi ga ignorisali ili odbili test vožnju. Uz to, Renaultova limuzina koja je, od 1995. od kada Megane postoji, menjala imena, a trenutno ima, ako ništa drugo, najambiciozniji dodatak uz osnovno ime.
Ime GrandCoupe, poprilično provokativno i tendenciozno aludira na visoku klasu, kojoj trozapreminsko izdanje Meganea nikada nije pripadalo. Šta više, globalni pad popularnosti limuzina sve više ugrožava njihov opstanak, pa nije ni čudo sto će proizvodnja ovog modela u pogonu u Turskoj biti plasirana samo na pojedina tržišta koja još uvek imaju interes za limuzinu C segmenta. Samo, za razliku od svih dosadašnjih izdanja koja su se zvala jednostavno Sedan, pa u izvesnom periodu imala sopstveno ime Fluence, Megane GrandCoupe daleko najbolje izgleda. Da li baš opravdava Grand ili Coupe je diskutabilno, ali u svakom slučaju karoserijom ne razočarava. Da, u osnovi definitivno govorimo o smanjenom Talismanu, ali i dalje limuzini dugoj 4.63 metra, dopadljivih proporcija i niske siluete. U aktuelni stil svih modela Renaulta odlično se uklopio GrandCoupe, i ova limuzina srednje klase zapravo čak deluje i skuplje od svog realnog cenovnog razreda.
Prostora dovoljno za porodicu
Ako ceo ovaj, realno lagano izumirući, segment smestimo u porodične automobile, Megane GrandCoupe će svoj zadatak sasvim dobro baviti. Ponuda prostora je korektna, četiri osobe mogu bez problema na duž put, a glavna odlika svih limuzinskih verzija Meganea, a to je velik prtljažnik, i dalje je prisutna. Zapremina mu je čak 550 litara, pa prosečan srpski ljubitelj limuzine sigurno neće biti razočaran.
Segment u kojem je Renaut trenutno definitvno jak je dizajn sedišta i ergonomija koja očekuje vozača. U testiranom Intens paketu opreme, prednja dva sedišta odlično su oblikovana, sa evidentnom inspiracijom preuzetom od sportskih duboko profilisanih sedišta. Naravno, mekoćom su prilagođena svakodnevnoj upotrebi, sa korisnim dodacima od veštačke kože na ivicama, mestima najpodložnijim habanju pri ulasku i izlasku.
I pozadi je situacija sasvim korektna i ponudom prostora i formom zadnje klupe, a i prisustvom naslona za ruke. Dodatni komfor donose i otvori ventilacije i klimatizacije za zadnju zonu kabine, ali, razumljivo, samo sa funkcijom otvaranja i zatvaranja, obzirom da bi četvorozonsku klimu bilo previše očekivati.
Generalno uređenje kabine je poznati Renaultov manir, svega prisutnog ali skrivenog, pa se onima koji ne preferiraju ovaj minimalizam ovaj “duh” neće ni dopasti. Sa druge strane, funkcionalnost je potpuno zadovoljena, prostora i pregrada za sitnice ima sasvim dovoljno.
Poznato ali digitalno
Kada se navikne na aktuelnu postavku instrumenata i infotejmenta koji Renault koristi, ono što se nalazi u GrandCoupe ima efekat već dosta puta viđenog, ali takva postavka, najblaže rečeno, nije fer. Renault je celom svom C segmentu podario standardnu digitalnu instrument tablu sa prilagodljivom grafikom, i to treba poštovati. Svi podaci su krupni, jasni i pregledni. Uspravni višenamenski ekran sa svojom dijagonalom od 8,7 inča dovoljno je velik, pristojne rezolucije i razumljive grafike, a uz Multi-Sense, koji sleduje uz više pakete opreme sleduje i blago prilagođavanje modova vožnje od ekonomičnog do sportskog, a tiče odziva na papučicu gasa i direktnost upravljanja.
Megane sa repom
Mehanika GrandCoupe je uvek bila, uz lagane dorade u trimovanju, direktno preuzeta od Meganea. Klasična postavka MacPherson prednji opružnih nogu i polukrute torzione osovne pozadi je kombinacija koja zadovoljava ne preterano ambiciozne zahteve u voznoj dinamici, a podjednako je ekonomski isplativa, a na kraju, torzija realno zauzima i najmanje prostora. Isto važi i pa zbor pogona pa 1.5 dCi 110 u neku ruku spada u klasiku i Meganea i pogonske opcije za koju se kupci često i odlučuju. Relativno mali dizel sa pristojnih 110 KS i 260 Nm uz šestostepeni menjač trebao bi omogućiti sve što se od ove limuzine očekuje.
Mirniji rep
Sve dosadašnje trozapreminske limuzine imale su karakteristiku da im kontrola zadnjeg dela vozila nije bila na visokom nivou. U svakoj krivini sa iole neravnom podlogom vozač je imao osećaj da će mu pobeći nervozni zadnji deo. Realno, to se nikada nije događalo, ali subjektivni osećaj nesigurnosti u “rep” sopstvenog vozila je ostajao. Za početak, ovaj osećaj je na GrandCoupeu sveden na minimalnu meru, što je odlična vest. Generalno, upravljanje je tamo gde je i bilo, prijatno precizno i prijatno posredno. Balans vozila je korektan, a naglih i neočekivanih reakcija nema. Kočnice su izrazito snažne i odlučne, čak i previše oštre u odnosu na upravljanje.

Poznati i provereni turbo-dizel je bio i ostao dobar partner na putu, samo je sada još impresivniji kada pričamo o ekonomičnosti. Sasvim normala indikacija prosečne potrošnje vrti se oko 4 litre, pa čak i ispod toga. Na otvorenom putu, pri 130 km/h se slobodno može računati sa potrošnjom od 4 litre i po ovom pitanju GrandCoupe je zaista impresivan. A u osnovi, za miroljubivu i civilizovanu vožnju nikakav deficit snage se ne oseti. Prenosni odnosi šestostepenog menjača sa veoma laganom ručicom dobro koriste raspoložive obrtne momente, a ubrzanje od malo preko 11 sekundi do 100 km/h je, za porodično vozilo, sasvim zadovoljavajuće. U odnosu na Fluence, očigledno se poradilo na aerodinamici i akustičkoj izolaciji, pa je nivo šumova vetra, buke motora i kotrljanja točkova osetno niži.
Nije baš Talisman u malom
Jasno je da Megane GrandCoupe nije Talisman u malom. To mu nije posao, a nikada neće to ni biti. Samo jako liči. Sa druge strane, ne preterano atraktivni Fluence dobio je poprilično atraktivnog naslednika koji sasvim lepo prolazi kao porodično, ali i poslovno vozilo. Kada se tome doda impresivna ekonomičnost, Megane GrandCoupe postaje više nego zanimljiv izbor. Šta više, čak i kada se stigne do cena, ne sledi šok. Startuje na razumnih 13.590 evra, dok za vrlo dobro opremljeni Intens Energy dCi 110 treba izdvojiti 18.890. Jedino, ostaje pitanje zbog čega, na neravninama, već nakon 3.000 pređenih kilometara iz staklenog krova ispod kojeg je sakriven panoramski otvor dopiru zvukovi koji se nikako ne uklapaju u vrlo solidnu solidne utiske koje ovaj model ostavlja. Slaba završna obrada, loša kontrola u proizvodnji, ili samo jedan izuzetak?

ModelRenault Megane Grand Coupe dCi110
Dužina/ širina/ visina (mm)4,632/ 2,058/ 1,443
Međuosovinski razmak (mm)2,711
Masa vozila (kg)1,320
Maksimalna masa vozila (kg)1.852
Zapremina prtljažnog prostora 503/987
Motor1.5 dCi110
GorivoDizel
Broj cilindara/ ventila4/ 8
Radna zapremina1,461 cc
Snaga pri o/ min. (KS/kW)110/ 81 pri 4,000
Maksimalni obrtni moment pri 0/ min.260 Nm pri 1750
Menjač6 stepeni manuelni
Ubrzanje 0-100 km/h11.6 sec
Maksimalna brzina (km/h)190
Zapremina rezervoara za gorivo49 l
Potrošnja na testu (l/100 km)5.5
Cena testiranog modela18.890 evra
  • Show Comments (0)

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

BMW M5 i zvanično

BMW je i zvanično podigao sve zavese sa svoje perjanice M5, koju u svojoj ...

Goodyear razvija pneumatike za EV

Da električna vozila imaju, a tek će imati velik uticaj na dobavljače, potvrđuje Goodyear ...

Aston Martin ide pod vodu

Aston Martin ide pod vodu, ali ne u smislu da propada kompanija, nego bukvalno ...

Mercedes otkrio pogon Project One-a

Mercedesov Project One uskoro će pred javnost, a iz Nemačke se polako skidaju velovi ...

Problemi za Maserati Levante

Iako je Maserati od modela Levante svog prvog SUV-a jako mnogo očekivao, izgleda da ...

Verstappenu senacionalana pobeda u Maleziji

Kao što smo navikli od mlađanog Verstappena koji je upravo napunio tek 20 godina, ...