fbpx

BMW predstavio novu Seriju 2 i uzburkaće duhove

Novi BMW Serije 2 jeste duhovni naslednik modela 2002, i jeste posegao za retro dizajnom, ali će sigurno podeliti mišljenja

BMW Serije 2, kupe sa dvoje vrata duhovni je naslednik legendarnog modela 2002. Zbog toga i nije neko iznenađenje tvrdnja bavaraca da su za inspiraciju u dizajnu posegli za retro elementima, ali koliko će se svima dopasti. Jedva da se stišala bura (ako se uopšte stišala) sa novim velikim “bubrezima”, nova Serija 2 izazvaće diskusije dizajnom pogotovo zadnjeg dela, koji pored toga što podseća na neke modele drugih proizvođača, ni malo se ne uklapa u duh sportskog kupea.

Ali, svakako, ocenu o dizajnu prepuštamo svakom na osob i prema sopstvenom ukusu. Ono što je evidentno, izbegnuti su gigantski “bubrezi” i svedeni su na razumnu mesu u proporcijama sa prednjim svetlosnim grupama.
Ono što je vest broj dva za BMW Serije 2 je činjenica da se neće proizvoditi sa manuelnim menjačima. Za sada, BMW najavljuje dva modela – 220i, 220d i M240i xDrive, ali uz sve tri je standardni i jedini osmostepeni automatik. Šta više, ove dve verzije razlikovaće se osim po snazi i pogonu i po prednjem odbojniku, koji je kod snažnije opcije nešto oštrijih i izraženijih linija.
Standardni motor je dvolitarski turbo četvorocilindraš, što znači da 220i na raspolaganju ima 184KS i 300 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Verzija 220d koristi dvolitarski turbodizel sa 190 KS i 400 Nm, a BMW M240i xDrive i redni šestocilindraš koji uz pomoć radne zapremine od 3.0 litre i turbokompresora stiže do 374 KS i 500 Nm, što je dovoljno da se ubrzanje do 100 km/h spusti skoro na granicu od četiri sekunde – tačno 4.1 sekunda. Za sve verzije važi da je maksimalna brzina ograničena na 250 km/h, a za leto 2022. godine najavljena je i 230i verzija sa dvolitarskim četvorocilindrašem od 245KS.
Ako je za puritance loša vest da više nema manuelnog menjača, dobra vest je da su oba modela opremljena “ launch control”-om, i Sprint modom, koji menjač tera u najniži mogući stepen prenosa ako vozač levu papučicu “paddle shift”-a na upravljaču zadrži duže od jedne sekunde.
BMW navodi i da je geometrija trapova dosta izmenjena u odnosu na prethodnika, sa proširenim tragom zadnjih točkova, čime je unapređena pokretljivost vozila i njegova ukupna vozna dinamika. Pored toga, navodno je i cela karoserija dobila 12% veću torzionu krutost, uz činjenicu da je nova generacija Serije 2 duža10,5 cm u odnosu na prethodnika i šira za 5 cm, a postavljena je i na međuosovinski razmak duži za 5 cm nego do sada. Ruku na srce, uz nove dimenzije, Serija 2 je značajno i otežala – čitavih 175 kilograma u M240i xDrive verziji.
Za slabiji 230i među opcijama se nalazi M Sport oslanjanje, sa tvrđim ogibljenjem, dok M240i standardno ima adaptivno M ogibljenje. Za slabiju verziju namenjeni su standardni točkovi od 18”, dok su za M240i rezervisani veći od 19”.
Novi BMV Serije 2 je po prvi put dobio brojne vozačke asistencije i to u standardnoj opremi, uključujući automatsko kočenje, upozorenje na saobraća u mrtvom uglu i iza vozila, kao i asitenciju za održavanje kolovozne trake. Standardno, do kupaca stiže sa iDrive 7 infotejmentom, koji podrazumeva bežične konekcije za Apple CarPlay i Android Auto, kao i integraciju sa Amazon Alexa, navigaciju sa bazom pohranjenom na “cloudu” i ključ baziran na telefonskoj digitalnoj tehnologiji. Adaptivni tempomat sa stani-kreni funkcijom spada na spisak dodatne opreme.
Početak prodaje nove BMW Serije 2 najavljen je za početak sledeće godine.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – Binotto novi šef Audi F1 tima

Formula 1 – Binotto novi šef Audi F1 tima kao deo velike rekonstrukcije menadžmenta ...

Formula 1 – VN Azerbejdžana Verstappenu

Formula 1 – trka za Veliku Nagradu Azerbejdžana pripala je Maxu verstappenu u bolidu ...

Hyundai Tucson – treća…?

Povratnik po imenu i naslednik za nijansu manjeg modela, Hyundai Tucson je definitivno više ...

Nissan GT-R50 ide u prodaju

Nissan GT-R50 ulazi u (malo)serijsku proizvodnu, a kupcima će biti ponuđen po vrtoglavoj ceni ...

Ford naplaćuje isti menjač duplo više od Mercedesa?

Ford GT i Mercedes AMG GT koriste isti menjač, ali Ford naplaćuje duplo više?! ...

Audi Urbansphere Concept – najveća kabina ikada

Audi Urbansphere Concept upravo je predstavljen i ima najvćeu kabinu ikada koju je ova ...