Audi je, pred zvanično otkrivanje E-Tron SUV-a, iskoristio priliku da na Laguna Seca trkačkoj stazi predstavi svoj električni super automobil pod oznakom PB18
Audi je, pred zvanično otkrivanje E-Tron SUV-a, iskoristio priliku da na Laguna Seca trkačkoj stazi predstavi svoj električni super automobil pod oznakom PB18. „Audi je brend trkačkih automobila. Brend dinamičnosti“, izjavio je šef Audi Amerika. PB18 oličava taj duh. Električni super automobil stavlja vozača u sredinu vozila.
Međutim, vozač i dalje ulazi u automobil sa leve strane, kao i kod svakog serijskog automobila. Kada sedne, vozač, instrument tabla, upravljač, i pedale se automatski pomeraju ka sredini automobila. Ovo je moguće zahvaljujući “drive by wire” sistemu. Upravljanjem, ubrzavanjem i kočenjem upravljaju kompjuteri umesto mehaničkih delova, što je do sada najbliže fly by wire sistemima iz vazduhoplovstva. Instrument tabla koristi OLED tehnologiju, ali je i providna, što znali da vozač može da vidi put zahvaljujući udubljenju u poklopcu „motora“.
Audi navodi da automobil može da se konfiguriše da ima dva sedišta. U tom slučaju se vozačevo sedište ne pomera, ali bar može da povede nekoga na vožnju u vrlo brzom EV-u. A vrlo brz i jeste. PB18 pokreću tri elektro motora, dva na zadnjoj osovini, i jedan na prednjoj, koji omogućavaju kombinovanih 670 KS i 870 Nm obrtnog momenta. Ovo omogućava PB18 da do „stotke“ ubrza za tek malo više od dve sekunde, što se vrlo malo razlikuje od aktuelnih LMP1 prototipa, navodi Audi.
Vodeno hlađena solid-state baterija ima kapacitet od 95 kWh, drugim rečima, pruža autonomiju od preko 500 km po WLTP ciklusu. Audi PB18 e-tron je već dizajniran za punjenje sa naponom od 800 volti, odnosno, baterija se može potpuno dopuniti za 15 minuta. PB18 je 4.53 metara dugačak, 2 metra širok, i samo 1.15 metara visok. Audi navodi da su ovo dimenzije klasičnog sportskog automobila. Međuosovinski razmak je 2.70 metara, a prepusti su vrlo kratki.
Zahvaljujući gotovo vertikalnom zadnjem staklu, PB18 je klasični „shooting brake“, tj. kupe sa zadnjim delom klasičnog karavana. Poenta svega ovoga je da PB18 ima prtljažnik od 470 litara, kojeg obično nema u sportskom automobilu. Nažalost, male su šanse da će ovaj super automobil ikada doći do serijske proizvodnje, ali je dobra vest da će dosta njegove tehnologije naći svoj put do serijskih Audi modela, u narednih nekoliko godina.
Show Comments