Bugatti Divo, juče je pokazan na Pebble Beachu, ali, već je prodato svih 40 komada
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2018/08/07_Bugatti-Divo_Side.jpg)
Bugatti Divo je juče doživeo svoju službenu premijeru na Pebble Beachu, koja i nema previše svrhe, barem što se prodaje tiče. Mnogo pre nego što je pokazan javnosti, prodato je svih 40 komada, koliko će biti napravljeno, i to po ceni od 5 miliona evra.
Kako je izjavio predsednik Bugattija Stefan Winkelmann, cela proizvodnja je prodata čim je projekat predstavljen odabranoj grupi kupaca Chirona.
Divo jeste baziran na platformi Chirona, ali je značajno unapređen po pitanju vozne dinamike i upravljivosti. Iako je još uvek legalan za drumsku vožnju, ovaj dvosed sa 1.480 KS je u stanju da krug na stazi Nardo (koju Bugatti često koristi za testiranja), izveze za osam sekundi manje od Chirona.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2018/08/06_Bugatti-Divo_R34-ele.jpg)
Divo ima značajno unapređenu aerodinamiku. Winkelmann kaže da je balans vozila pomeren u pravcu uzdužne stabilnosti što je donelo sposobnost ostvarivanja mnogo većih poprečnih ubrzanja u krivinama. Povećan je prednji spojler koji je dobio veće uvodnike vazduha za hlađenje kočnica, ali je i potpuno izmenjen prednji deo za optimalnije opstrujavanje vazduha i povećanje aerodinamičkog pritiska. Divo je dobio i značajno veći zadnji spojler, koji je sa svojih 1.830 mm čak 23% veći od spojlera na Chironu, a povećan je i difuzor ispod zadnjeg dela. Ove aerodinamičke izmene kao rezultat donele su 90 kilograma više “downforcea” u odnosu na Chiron.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2018/08/12_Bugatti-Divo_wheel-vent.jpg)
Uz izmenjenu aerodinamiku, Divo ima i značajno izmenjenu termodinamiku, uz nove uvodnike i sprovodnike vazduha, kao i štitnike od toplote, koji se nalaze čak i u uvodniku vazduha u motor na krovu vozila, i uvodnicima vazduha za hladnjake. Kako kaže Achim Anscheidt, šef dizajna Bugattija, zadatak je bio stvoriti automobil sa mnogo boljim performansama na stazi, ali koji će ostati prepoznatljiv Bugatti na prvi pogled. Divo sa Chironom deli W-16 motor zapremine 8 litara, a maksimalna brzina mu je ograničena na 380 km/h.
![](https://dmotion.rs/wp-content/uploads/2018/08/17_Bugatti-Divo_driver.jpg)
A ime Divo, ovaj praktično novi Bugatti, dobio je po Albertu Divou, francuskom pilotu lovcu iz Prvog svetskog rata, koji je u Bugattiju, krajem dvadesetih godina prošlog veka dva puta pobedio na trci Targa Florio.
Show Comments