fbpx

Zvanično predstavljen Lamborghini Aventador SVJ

Lamborghini je konačno otkrio specijalnu verziju svog flagship modela, Aventadora, pod oznakom SVJ 63

Foto: Lamborghini

Lamborghini je konačno otkrio specijalnu verziju svog flagship modela, Aventador, pod oznakom SVJ 63. Oznaka potiče od 1963. godine, koja predstavlja godinu u kojoj je Lamborghini osnovan. Samo 63 specijalna modela će biti proizvedena, a Lamborghini trvdi da SVJ 63 demonstrira “bogatu upotrebu karbonskih vlakana”. Aventador SVJ pokreće Lamborghinijev, najsnažniji ikada, V12 motor koji proizvodi 770 KS pri 8,500 o./min i 720 Nm pri 6,750 o./min.

Foto: Lamborghini

U kombinaciji sa AWD pogonom, to je dovoljno za ubrzanje do 100 km/h za samo 2.8 sekundi, od nula do 200 km/h za 8.6 sekundi, kao i za maksimalnu brzinu od preko 350 km/h. Ipak, Aventador SVJ je “kod kuće” tek kada je na trkačkoj stazi. To potvrđuje i činjenica da je SVJ trenutni serijski rekorder na Nirburgringu sa vremenom od 6:44.97. Deo ovog uspeha se može pridodati i upravljanju na svim točkovima. Međutim, ne radi se ni svo o snazi.

Foto: Lamborghini

Aventador SVJ karakteriše druga generacija Aerodinamica Lamborghini Attiva (ALA) aktivne aerodinamike. Sistem se sastoji od niza flapsova koji se aktiviraju za manje od 500 mili sekudni. Kada je ALA uključena, a flapsovi otvoreni, otpor se smanjuje, što je optimalno za najbolje ubrzanje i maksimalnu brzinu. Pozadi je ista priča. Kada je ALA isključena, zadnji flapsovi se zatvore, što dozvoljava zadnjem krilu da funkcioniše kao obično fiksirano krio.

Foto: Lamborghini

Zadnji deo takođe karakteriše unutrašnji kanal koji usmerava vazduh levo ili desno. U zavisnosti od smera krivine, ALA se može usmeriti na levu ili desnu stranu krila, što povećava downforce i trakciju tamo gde je potrebno, a ujedno i poboljšava upravljanje. Uključujući komemorativnih 63 jedinica gore pomenutih, Lamborghini će napraviti samo 963 Aventadora SVJ. Isporuke će početi sledeće godine, a Lamborghinijeva preporučena cena je 349,116 evra, na koje treba dodati i troškove poreza.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

50 godina Opela GT: “Nur Fliegen ist schöner…”

„Nur Fliegen ist schöner…” – samo je letenje lepše. Ove četiri reči su dovoljne ...

Test – Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech full hybrid 200

Test – Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech full hybrid 200 zvuči kao podugačko ...

Da nije odložen SEMA videli bi targa Supru

Da zbog pandemije nije odložen SEMA Show planiran za novembar u Las Vegasu videli ...

Rimac razvio električni trkački automobil za Seat

Nakon što je Porsche nedavno ušao sa 10% vlasništva u Rimac, još jedan projekat ...

Proradio je Cosworth V12 za T50 Gordona Murraya

Sada već postaje zanimljivo – proradio je potpuno novi V12 za T50, superautomobil koji ...