fbpx

Test – Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech full hybrid 200

Test – Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech full hybrid 200 zvuči kao podugačko ime za jedan model C-SUV segmenta

Test Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech // Foto & Copyright Dmotion.rs

Test – Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech full hybrid 200 zvuči kao podugačko (ali je to komercijalno) ime za jedan model C-SUV segmenta. Samo, ako se uzme u obzir da Austral za Renault znači mnogo toga novoga, možemo i naći opravdanje. Više nije nikakva novina da je Austral u ponudi Renaulta, model koji je stigao na mesto Kadjara, obzirom je već skoro godinu dana u prodajnim salonima. Isto tako, nije ni novina ni iznenađenje da Renault Austral svoju osnovu deli sa modelom Nissan Qashqai, ali znatno manje nego ranije.

Test Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech // Foto & Copyright Dmotion.rs

Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech full hybrid 200 je postavljen na CMF-CD platformu, što bi u načelu značilo da Qashqai i Austral dele istu prednju i zadnju osovinu i upravljački sistem. Međutim, tu se svaka veza, a pogotovo sličnost završavaju, pogotovo kada se stigne do pogona i prenosa, po pitanju mehanike, ili infotejmenta, i kompletnog enterijera. Iako su još uvek u Alijansi, marke su krenule svaka svojim putem.

Test Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech // Foto & Copyright Dmotion.rs

Austral donosi potpuno novi dizajn u odnosu na Kadjar, što i nije iznenađenje obzirom na novog šefa dizajna Renaulta. Novi porodičnu SUV dobio je dinamičniji dizajn karoserije duge 4.510 mm, koja je postavljena na međuosovinski razmak od 2.667 mm. Svakako, nove tehnologije donose i mogućnost novih stiova, pa pored prepoznatljivog svetlosnog potpisa, novi imidž prednjeg dela omogućava i nova generacija Renault LED Pure Vision farova, koja je ipak sa spiska dodatne opreme.

Test Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech // Foto & Copyright Dmotion.rs

Treća, četvrta i peta reč u imenu Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech full hybrid 200 definišu da je testirano vozilo u najvišem paketu opreme, od kojega uvek očekujemo i izvesnu dozu fascinacije, kojem god segmentu da testirano vozilo pripada. Pored toga, već samo pominjanje Alpine, jasno je u kom pravcu stil treba da ide – sportskom.

Test Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech // Foto & Copyright Dmotion.rs

Po toj osnovi Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech full hybrid 200 definitivno ne razočarava, naprotiv. Od upravljača koji je delimično presvučen napa kožom, preko nape koja se pojavljuje na armaturi uz Alpine prepoznatljivu plavu boju u naglašenim štepovima, pa do odlično profilisanih sedišta sa napom na bokovima.
U arhitekturu kabine Renault je uveo pravu revoluciju, pa Austral u odnosu na Kadjar donosi potpuno drugačiji stil, organizaciju i ergonomiju. Upadljiva je potpuno nova armatura sa drugačijom kombinacijom materijala, a pogotovo širok centralni greben.

Test Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech // Foto & Copyright Dmotion.rs

U verzijama Australa sa automatskim menjačem, a hibridna verzija je isključivo sa automatikom, Renault je posebno ponosan na rešenje sa kliznom površinom na kojoj se nalazi masivna ručka u stilu nekadašnje parkirne kočnice Meganea 2, koje je tada, davnih dana, inspirisana rešenjima iz avijacije. Ovo rešenje ima višestruku ulogu. Praktično pokriva poprilično velik prostor za sitnice, ili držača za čaše kada je u prednjem položaju, a ugošćava i opcioni bežični punjač za telefon. U osnovi govorimo o ambiciozno stilizovanom rešenju koje skriva sasvim dovoljno prostora za sitnice.

Test Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech // Foto & Copyright Dmotion.rs

Iconic Esprit Alpine paket opreme donosi i polukožna sedišta. Sedišta su elektropomična sa memorijom i omogućavaju odličnu poziciju sedenja, pogotovo uz stub upravljača koji ima duge hodove po visini i dubini. Bočna podrška na sedištima je izražena, ali nije tvrda i neudobna i ostavlja dovoljno prostora za korpulentnije osobe.

Test Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech // Foto & Copyright Dmotion.rs

Zadnja klupa donosi iznenađujuće mnogo prostora za kolena i glave putnika, pa su u Renault Austral bez problema udobno smešta četiri odrasle osobe visine preko 180 cm. Zadnja klupa pomična po dužini i naslon podesiv po nagibu, pa spram potrebe može kalkulisati sa raspoživim prtljažnim prostorom koji je u standardnoj konfiguraciji dovoljnih 575 litara, a preklapanjem naslona može se povećati do 1.525 litara. Generalno, Renault Austral je po pitanju eneterijera tačno ono za šta je namenjen, a to je da bude porodični crossover.

Test Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech // Foto & Copyright Dmotion.rs

Digitalizacija je uveliko ušla u Renault Austral. U Techno paketu opreme instrument tabla ima veliki ekran dijagonale 12.3” u visokoj rezoluciji sa nekoliko opcija grafike prikaza. I višenamenski ekran je izdašno dimenzionisan sa 12” i sada već prema tradiciji Renaulta portretno orijentisan.

Test Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech // Foto & Copyright Dmotion.rs

Verovatno neće baš svi biti oduševljeni što je u površinu koja instrument tablu i infotejment “uglavljen” otvor za ventilaciju, ali važniji je podatak da je provetravanje i grejanje kabine odlično.

Test Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech // Foto & Copyright Dmotion.rs

Operativan platforma infotejmenta je Google, pa samim tim donosi odličnu integraciju sa navigacionim sistemom i aplikacijama i glasovnim komandama. OpenR višenamenski ekran je blago zakrenut ka vozaču i snalaženje u infotejment sistemu je jednostavno i logično, mada kao i kod svih aktuelnih modela zahteva malo učenja i privikavanja. Dobra vest je da su za osnovne komade klimatizacije i provetravanja kabine zadržane fizičke komande smeštene ispod višenamenskog ekrana. U dodatnoj opremi je i HUD sa velikim prikazom na vetrobranu, a među opcijama odličan Harman/Kardon audio sistem.

Test Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech // Foto & Copyright Dmotion.rs

Pogon, donji postroj i prenos Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech full hybrid 200 imaju malo veze sa platformom koja nosi verzije sa blagim hibridom. Praktično samo prednju osovinu i upravljački sistem. Testirani Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech full hybrid 200 pozadi ima multilink i opcioni, 1.500 evra vredni 4Control sistem upravljanja na svim točkovima. Ipak, E-Tech full hybrid 200 pogon je ono što vredi analizirati i probati.

Test Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech // Foto & Copyright Dmotion.rs

Renault E-Tech Hybrid je potpuno novi pogon. Za njega je razvijen novi dugohodni, trocilindarski 1.2 litarski benzinac sa 130 KS i 205 Nm, koji uz balansno vratilo ima mnogo mirniji rad od uobičajenog za trocilindraša. Renault E-Tech Hybrid ima dva elektromotora od kojih je jedan, snažniji sa 68 KS pogonski, smešten u kućištu menjača, a drugi možemo nazvati “višenamenskim, obzirom da ima ulogu startera, generatora, selektora pogona, pa čak i spojnice, odnosno kvačila koje ovaj model nema niti u jednoj formi. Specifičan je i menjač u ovom pogonskom sistemu koji je iz ugla vožnje automatski, ali se konstruktivno naslanja na trkačke “dog type” menjače bez sinhrona. Konstruktivno, menjač manuelnog motora ima pet prenosnih odnosa, elektromotor dva, ali Renault svoj prenos sa pravom zove “multi-mode”, obzirom da u vožnji može imati čak 15 kombinacija prenosnih odnosa.

Test Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech // Foto & Copyright Dmotion.rs

Realno, poprilično komplikovan pogonski sklop, ali sa visokim stepenom iskorišćenja od 41%. Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech ima na prednjoj osvini na raspolaganju 200 KS, 205 Nm maksimalnog obrtnog momenta pogonskog sistema, bateriju od 2 kWh i mogućnost vožnje u električnom režimu.
To što Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech ima pogonski sistem koji je teško objasniti i razjasniti, ne znači da se u vožnji mora biti doktor nauka da bi se upravljalo ovim vozilom, naprotiv.
Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech ima uverljiv pogon koji ga do 100 km/h zaleće za 8.4 sekunde, sa vrlo ubedljivim međuubrzanjima. Mada, na to moramo dodati i da je maksimalna brzina od 175 km/h neočekivano niska. Cela priča oko prenosa vozača se zapravo mnogo i ne tiče, obzirom da se Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech vozi kao i svaki drugi automobil sa automatskim menjačem, a papučice iza upravljača ne koriste za promenu stepena prenosa, nego odabir željenog nivoa rekuperacije. Da ima hibridni pogon, ovaj model će samo povremeno podsetiti kada se motor sa unutrašnjim sagorevanjem aktivira u neočekivanim režimima vožnje (ponajviše u gradskoj vožnji između 40 i 50 km/h), kako bi dopunio bateriju.

Test Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech // Foto & Copyright Dmotion.rs

Upravljanje ima svoje specifičnosti obzirom na AWS. Postoje mišljenja da upravljanje i zadnjim točkovima donosi neprecioznost i nedefinisan osećaj, međutim, naša ocena je da Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech ima odlično ukomponovano i precizno upravljanje, koje nije nervozno, a pored toga donosi i dodatnu okretnost u gradskoj vožnji i pri parkiranju. Činjenica je da upravlja ima ukupno samo 2.3 okreta, pa se tokom privikavanja na vozilo može desiti i malo previše otklona upravljača.

Test Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech // Foto & Copyright Dmotion.rs

Iako Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech ima, po pravilu teški, hibridni pogon, masa vozila nije prevelika – 1.517 kilograma. To se odražava na naginjanje u krivinama koje je malo, a da je pri tom trim ogibljenja razumno mek, kako bi se zadržala udobnost.
Generalno, vozna dinamika Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech je odlično ukomponovana, onakva kakva bu trebala biti za jedan porodični crossover, a ne za sportski automobil. Mada, Multi Sense selektrom modova vožnje koji na upravljaču, značajno se menja karater vozila.
Svakako, razumno je i putanje potrošnje, obzirom na svu navedenu visoku tehnologiju ugrađenu u Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech. U gradskoj vožnji, moguće je bez problema voziti sa 5, pa i ispod 5 l/100 km, na otvorenom regionalnom putu sa krivinama i dozvoljenom brzinom od 80 km/h sa isto toliko, ali će se pri vožnji na autoputu pri 130 km/h potrošnja popeti na oko 6.3 litara. Zapravo isto onoliko koliko bi mogao i dizel, ali šta vredi kada je neko odlučio da dizele zarad ekologije treba istrebiti, iako su diskutavilno zaslužni za globalno zagađenje.

Test Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech // Foto & Copyright Dmotion.rs

Ovako, da bi se postigla mala potrošnja i još manja emisija, Renault Austral mora da dobije hibridni pogon, koji je svakako dobar, ali kupac mora da ga dobro i plati. Testiran Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech u najvišem paketu i sa dosta dodatne opreme košta 49.950 evra. Cena ovog modela bez opcionih dodataka je 42.990.

Model

Renault Austral Iconic Esprit Alpine E-Tech

Dužina/ širina/ visina (mm) 4.510/ 1.825/ 1.644
Međuosovinski razmak (mm)

2667

Masa vozila praznog (kg.) 1517
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.)

2153

Dozvoljena masa prikolice sa kočniciom kg

1500

Zapremina prtljažnog prostora (l) 430/1.455
Motor

Benzinski/hibridni

Gorivo

benzin

Broj cilindara/ ventila 3/12
Radna zapremina (ccm) 1.199
Snaga pri o/ min. (KS) 130 pri 3.750
Maksimalni obrtni moment pri o/ min. (Nm) 205/ od 1.750 o/min
Menjač

Automatski

Elektro motor

Snaga KS

68

Baterija kWh

2

Snaga pogona KS

205

Ubrzanje 0-100 km/h 8.4
Maksimalna brzina km/h

175

Prosečna potrošnja na testu l/100 km 5.7
Zapremina rezervoara

55

Cena testiranog modela 49.950 evra
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Novi Abarth 500e naelektrisao Evropu

Nakon debitovanja u novembru, potpuno električni New Abarth 500e sada elektrifikuje Evropu turnejom Nakon ...

Formula 1- nova pravila, nove nade, nove boje

Još malo pa će se i zatišje u Formuli 1 završiti. Počela su predstavljanja ...

Finale Extreme E šampionata premešteno u Englesku

Prva sezona Extreme E šampionata električnih offroadera umesto u Argentini svoje finale imaće mnogo ...

Renault Formula 1 tim postaje Alpine?

Za sada je samo nagoveštaj, ali postoji evidentna mogućnost da se Renault Formula 1 ...

Dacija organizovala porodični piknik za završetak leta

Da porodično okupljanje vlasnika jedne marke vozila može da bude veoma uspešan i odlično ...

Hennessey Mammoth 1000 je Ram TRX na steroidima

Teško je reći da novom Ramu 1500 TRX nedostaju performanse u bilo kom pogledu, ...