fbpx

Zbog čega su karbon keramičke kočnice toliko skupe?

Poznato je da karbon keramičke kočnice pružaju mnogo bolje performanse od običnih livenih, ali postoji i razlog zašto ih uglavnom koriste samo automobili visokih performansi

Foto: GM

Poznato je da karbon keramičke kočnice pružaju mnogo bolje performanse od običnih livenih, ali postoji i razlog zašto ih uglavnom koriste samo automobili visokih performansi. Glavni je to što koštaju hiljade evra, a evo i zašto… Proces proizvodnje karbon keramičkih kočnica je u najmanju ruku ekstravagantan. Priloženi video pokazuje u detalje celokupan proces koji je „malo“ komplikovaniji od tipične trake za sklapanje. Diskovi započinju život kao sirovi materijali: smola i isečeni delići ugljeničnih vlakana. Tokom procesa proizvodnje, mašine liju smešu u kalup oblika diska. Međutim, proces se ne oslanja samo na mašine.

Radnik dobije kalup napunjen do polovine, zatim postave osiguravajući prsten, i aluminijumska jezgra u odgovarajuće proreze. U konačnom proizvodu, ova jezgra predstavljaju kanale za hlađenje diska. Druga mašina napuni kalup do kraja pre nego što prođe kroz proces presovanja pri 20 tona pritiska, pri temperaturi od 200°C. Ovaj proces sabija ugljenična vlakna i pretvara smolu u plastiku. Nakon procesa hlađenja, radnik vadi disk iz kalupa nakon čega mašina buši rupe za hlađenje i ravna površinu po potrebi. Potom, gomila diskova opet prolazi kroz proces grejanja.

Foto: GM

Diskovi se peku u pećnici dva dana na temperaturama do 1,000°C. Ovde se plastika pretvara u ugljenik tokom hemijskog procesa. Diskovi se nakon toga tretiraju prahom od silicijum karbida, nakon čega opet idu u pećnicu na 24 časa, gde se postepeno greju do 1,700°C. Blagi vakum se primenjuje kako bi otopljeni prah ušao u disk. Konačno, disk se premazuje zaštitnim slojem, ide opet u pećnicu gde se taj sloj suši, nakon čega robot ravna površinu za finalni izgled.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Test – Dacia Duster osvežen i dalje na visini zadatka

Dacia Duster je osvežena i dobila je nešto više konfora u enterijeru i ostala ...

Porsche SCG pomaže deci sa oštećenim vidom

Za lakšu i sigurniju mobilnost dece sa oštećenim vidom, Porsche grupacija daja na korišćenje ...

Novi dizel spreman za A Klasu

Za razliku od mnogih drugih, Mercedes ne odustaje od dizela. Za novu A Klasu ...

Aston Martin Vantage Roadster i zvanično

Aston Martin Vantage Roadster i zvanično je predstavljen, a iako je najmanji u AM ...

Nova A klasa veća i jača

Mercedes završava “poliranje” sledeće generacije A Klase, koja se sprema za premijeru na salonu ...

Ford predstavio novu eru razvoja

Ford predstavio novu eru razvoja na ovogodišnjem sajmu automobila BG Car Show 2024 Ford ...