Da je bilo prema najavama, prvo smo trebali upoznati Audi e-tron, ali ne ide uvek po planu

Verovatno se nje ni nadao da će prestići svog ljutog konkurenta, al ipak je tako ispalo. Mercedes je danas u Stokholmu predstavio svoj prvi potpuno električni SUV, EQC, iako je prema najavama to prvo trebao da uradi Audi sa svojim e-tronom. Međutim, skandali i hapšenja čelnika u Ingolštadu, šrom su otvorila vrata Štutgartu da prvo prikaže svoj novitet.

Prvi električni Mercedes, prvi je model i pod odvojenim tehnološkim brendom EQ, skraćenicom za Electric Intelligence, dok je puno ime prikazanog modela Mercedes-Benz EQC 400 4MATIC.

Za napajanje njegova dva elektro motora zadužen je paket litijum-jonskih baterija kapaciteta 80 kWh, koji ovom SUV-u obezbeđuju autonomiju do 320 kilometara. Smeštene su podu vozila i opremljene inovativnim sistemom grejanja i hlađenja kako bi uvek radile u optimalnim uslovima, bez obzira na spoljnju temperaturu i uslove. Na 100 kW punjaču, od 10% do 80% kapaciteta, baterije će se puniti 40 minuta.

Prvi električni SUV iz Mercedesa za pogon ima dva asinhrona elektro motora ukupne snage od 300 kW (402KS) koji obezbeđuju 765 Nm obrtnog momenta od samog starta. Ovako ozbiljna instalirana snaga obezbeđuje i sasvim uverljive performanse. EQC do 100 km/h ubrzava za 4.9 sekundi, što je za jedan SUV sasvim lep i respektabilan rezultat. Međutim, malo razočarenje doživeće velki ljubitelji brzine, obzirom da je maksimalna brzina samo 180 km/h.

Kao što ime kaže, EQC ima pogon na svim točkovima, odnosno po jedan motor na svakoj osovini. Da bi se maksimalno iskoristila električna energija, svaki motor ima svoj specifičan zadatak i ulogu. Prednji elektromotor je optimizovan za mala i srednja opterećenja, dok zadnji motor donosi dinamičnost i sportski duh. Takođe radi štednje energije QC uz „ECO Assist System“ vozaču nudi značajnu pomoć u predviđanju uslova vožnje, sugerišući vozaču situacije kada može da podigne nogu sa papučice gasa, kao što je smanjenje dozvoljene brzine, ili funkcije krstarenja na otvorenom putu, kada se može povećati nivo rekuperacije energije. EQC ima i pet modova vožnje, koji su u rasponu od najekonomičnijeg do najsportskijeg. Ujedno, vozač, papučicama na upravljaču, može sam da podešava nivo rekuperacije i i sile kočenja nakon puštanja pedale gasa, ili da se osloni na automatiku koja se prilagođava trenutnm uslovima vožnje.

U enterjeru EQC-a prepoznatljivi su elementi koji se već nalaze u drugim modelima, uključujući MBUX, sa novm interfejsom, govornim komandama i ekranima osetljivim na dodir. Sistem ima mogućnost učenja pa i famozni pozdrav “Hey Mercedes”.
Naravno EQC je udoban luksuzan SUV, pa između ostalog ima mogućnost programiranja klima uređaja koji će za određeno vreme, po vozačevoj želji, zagrejati ili ohladiti vozilo, a programiranje se obavlja putem MBUX-a ili aplikacije za mobilni telefon.
Prodaja EQC-a u Evropi počinje tokom 2019. a u Americi 2020. a cene za sada nisu saopštene.
Show Comments