Nedavno smo saznali kako nastaju karbon keramičke kočnice, a sada je vreme za naplatke od ugljeničnih vlakana
Nedavno smo saznali kako nastaju karbon keramičke kočnice, a sada ćemo pogledati kako se proizvode naplatci od ugljeničnih vlakana. Priloženi video dolazi iz austrijske kompanije Carbon Revolution, koja je postala svetski poznata po svojim revolucionarnim jednodelnim naplatcina od ugljeničnih vlakana. Carbon Revolution je dobavljač više proizvođača automobila, među kojima su i Ferrari i Ford, a kompanija je prošle nedelje najavila da će uskoro podići kapacitet poizvodnje sa 10,000, na čak 150,000 točkova godišnje. Dakle, kako se prave “karbonski” točkovi?
Sve počinje sa CAD crtežom koji definiše dizajn. Drugi korak je sam materijal – ugljenična vlakna. Materijal se seče po meri, potom prolazi kroz vrlo bitan proces ubrizgavanja, koji rezultira u jednodelnoj konstrukciji. Nakon toga odlazi na proveru integriteta smole, zatim na test curenja pri visokim pritiskom. Kako bi dalje proverio kvalitet, Carbon Revolution vrši CT sken i donosi koordiniranu mernu mašinu sa tolerancijom od +/- 0.15 mm. Roboti i kompjuteri se postaraju da naplatak ispunjava sve specifikacije, pre odlaska u centar za mašinsku obradu. Odatle, naplatci odlaze na u pećnicu, nakon čega dobijaju poslednji sloj i RFID čipov, koji služi za praćenje svakog naplatka. Konačno, naplatci se mere i testiraju kako bi se utvrdio potreban odnos čvrstoće i težine. Naplatci od ugljeničnih vlakana nude ogromne benefite proizvođačima koji žele da uštede na težini automobila. Na primer, naplatak od karbonskih vlakana koji koristi Ford na modelu Shelby GT350R je težak samo 8.1 kg, dok je alternativni aluminijumski naplatak čak 15 kg.
Show Comments