fbpx

Kako se prave jednodelni naplatci od ugljeničnih vlakana?

Nedavno smo saznali kako nastaju karbon keramičke kočnice, a sada je vreme za naplatke od ugljeničnih vlakana

Foto: Carbon Revolution

Nedavno smo saznali kako nastaju karbon keramičke kočnice, a sada ćemo pogledati kako se proizvode naplatci od ugljeničnih vlakana. Priloženi video dolazi iz austrijske kompanije Carbon Revolution, koja je postala svetski poznata po svojim revolucionarnim jednodelnim naplatcina od ugljeničnih vlakana. Carbon Revolution je dobavljač više proizvođača automobila, među kojima su i Ferrari i Ford, a kompanija je prošle nedelje najavila da će uskoro podići kapacitet poizvodnje sa 10,000, na čak 150,000 točkova godišnje. Dakle, kako se prave “karbonski” točkovi?

Foto: Carbon Revolution

Sve počinje sa CAD crtežom koji definiše dizajn. Drugi korak je sam materijal – ugljenična vlakna. Materijal se seče po meri, potom prolazi kroz vrlo bitan proces ubrizgavanja, koji rezultira u jednodelnoj konstrukciji. Nakon toga odlazi na proveru integriteta smole, zatim na test curenja pri visokim pritiskom. Kako bi dalje proverio kvalitet, Carbon Revolution vrši CT sken i donosi koordiniranu mernu mašinu sa tolerancijom od +/- 0.15 mm. Roboti i kompjuteri se postaraju da naplatak ispunjava sve specifikacije, pre odlaska u centar za mašinsku obradu. Odatle, naplatci odlaze na u pećnicu, nakon čega dobijaju poslednji sloj i RFID čipov, koji služi za praćenje svakog naplatka. Konačno, naplatci se mere i testiraju kako bi se utvrdio potreban odnos čvrstoće i težine. Naplatci od ugljeničnih vlakana nude ogromne benefite proizvođačima koji žele da uštede na težini automobila. Na primer, naplatak od karbonskih vlakana koji koristi Ford na modelu Shelby GT350R je težak samo 8.1 kg, dok je alternativni aluminijumski naplatak čak 15 kg.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Volkswagen predstavio moćni Golf R Estate

Volkswagen je predstavio Golf R Estate, najsnažnije ikada do sada karavan izdanje legendarnog modela ...

FCA planira da penzioniše dizele do 2022.

Fiat Chrysler Automobili planira da eliminiše dizel motore iz svih putničkih automobila do 2022 ...

Fiat predstavio osveženu porodicu Tipo i Tipo Cross

Iako uveliko radi na spajanju sa PSA Grupom, Fiat je prestavio sopstveni novitet, najavljen ...

McLaren W1 konačno spreman

McLaren W1 konačno spreman da pomrači slavu svojih prethodnika modela F1 i P1 koji ...

Stiže švedski konkurent Tesli Modelu 3: Polestar 2

Tesla Model 3 će dobiti direktnog rivala od strane Volvovog novoformiranog električnog brenda Polestar ...

Mercedes lansira pretplatu na automobile, ali postoji “kvaka”…

Mercedes Benz konačno ulazi u biznis pretplate, čime se pridružuje podužoj listi proizvođača automobila, ...