fbpx

Nakon Amerike – Amin za Formulu 1

Nakon trke u Ostinu, umesto slavlja Hamiltona i Mercedesa, događale su se sasvim drugačije stvari, tužbe, žalbe, kazne, kalkulacije…

Foto: Scuderia Ferrari

Na trci u Ostinu, većina je očekivala da će prisustvovati promociji Hamiltona u šampiona Formule 1 2018. Ovakva očekivanja pogotovo su podgrejana kada je Englez zauzeo pol poziciju, a Vettel, koji se još uvek nada da ima šanse za titulu, nakon kazne, pomeren na petu startnu poziciju. Ali, ne lezi vraže. Pospani (neki kažu ledeni) Finac u Ferrariju pobrinuo se da ništa ne bude po planu. Pobedio je Hamiltona na startu, zadržao ga iza sebe na starim pneumaticima taman koliko je trebalo, i pobedio na cilju. Osim što se pobedi obradovao uz psovku, dokazao da ume da vozi bez grešaka, pa dodao da se pobedi raduje više nego drugom mestu, Raikkonen je F1 sezoni učinio uslugu – zadržao je otvorenom.

Foto: Scuderia Ferrari

A da Vettel nije, ponovo, napravio grešku na samom početku, bila bi još otvorenija, tim pre što su oba Mercedesa u Americi bila pobediva.
I sada već kreću matematike kao u fudbalu. Da bi obezbedo titulu, Hamilton na narednoj trci u Meksiku mora da uradi sledeće:

A da bi Vettel održao ikakve nade, treba da uradi sledeće:

A da Liberty media ne bi uništila šampionat Formule 1 do kraja, neko mora nešto da uradi. Nakon trke u Ostinu, Alonso se obrušio na mlađanog Lancea Strolla, koji ga je zbacio iz trke. Dvostruki šampion, koji se oprašta od Formule 1, izjavio je da u F1 ima više amatera nego u WEC-u, dodavši da u šampionatu izdržljivosti na startu ima 36 vozila različitih kategorija, pravih amatera i vozača od 60 godina, i niko ne pravi gluposti kao u F1. Alonso kaže: “Devet dana sam u Americi, da bi se trkao 600 metara, i da bi se neko sa mnom igrao kuglanja”

Foto: Haas Racing

A da sve bude i dalje loše, brinu se kazne. Majstor lupanja Romain Grosjean, koji je (pre)kasnim kočenjem ponovo upropastio trku i sebi i Leclercu, je dobio kaznu za narednu trku pomeranjem tri mesta unazad na startu, i kaznenim poenima, pa je sada na samo dva poena od automatske zabrane vožnje na jednoj trci. Taman što se Haas oporavio od oduzimanja poena zbog neispravanog poda vozila, Kevin Magnussen, koji je devetim mestom došao do vrednih poena, kažnjen je. Tačnije, kažnjen je i tim Haas oduzimanjem poena, zbog prevelike potrošnje goriva, veće od 105 kg.

Foto: Racing Point Force India F1

Isto je prošao i Esteban Ocon, čija Racing Point Force India je trošila više nego što treba u jednom trenutku prvog kruga. Protokomer goriva je pokazao da je na trenutak motor trošio više od dozvoljenih 105 kg/h. Oconu i timu su oduzeti poeni. A ovo su trkački automobili od skoro 1.000 KS, troše previše, i to u jednom trenutku, pošto ih ECU automatski limitira!?

Foto: Renault F1 Racing

Pri tom, Renault je sve bliže toliko željenoj, a ne baš zasluženoj, četvrtoj poziciji u plasmanu konstruktora, slično kao i prošle godine, kada su počele učestale kazne i žalbe na konkurenciju “žutog” tima. Sve skupa, ako je ovo Formula 1, možemo da kažemo samo jedno: “Amin”.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Automobili sa vraćenom kilometražom preskup

Automobili sa vraćenom kilometražom u Srbiji mogu koštati skoro četvrtinu više nego što zaista ...

Audi se razmahao tizerima za e-tron GT

Iako ga je najavio pre više od dve godine, Audi se tek sada razmahao ...

Malo po malo otkriva se Renault Austral

„Elegantan i tehnološki napredan“, tim rečima je Gilles Vidal, direktor Renaultovog odeljenja za dizajn, ...

Piech predstavio koncept svog prvog modela – Mark Zero

Nedavno osnovani automobilski brend, Piech Automotive, predstavio je koncept svog novog električnog automobila koji ...

Mercedes-AMG F1 tim na prodaju?

Da li se završava sedmogodišnja era dominacije Mercedes-AMG Formula 1 tima, barem u trenutnoj ...

Lada “nabildovala” Vestu

Kako god nam se činilo iz naše perspektive, Lada sasvim dobro funkcioniše, pogotovo u ...