Zamislite Ducati V8 Desmo motor u Formuli 1. Ko kaže da je nezamislivo?
Ducati je svašta radio tokom svoje istorije. Pored očiglednih motocikla, preko radio prijemnika, do artiljerijskih granata i pokušaja još nečega – automobila. Šta više, Ducati je napravio pogosku jedinicu prema pravilima Formule 1 i ponudio je Maseratiju.
Posleratna vremena su bila teška za Ducati koji je posle bombardovanja 1944. bio sravnjen sa zemljom. Tokom kraja 40-ih i početka 50-ih godina prošlog veka, Ducati je radio svašta samo da bi zaradio neki novac i preživeo.
Već 1946. Ducati je napravio svoj automobil DU4, u pokušaju da „gricne“ koji zalogaj od tržišta automobila. DU4 je završio na nivou prototipa, a fabrici četvorotočkaši nisu pali na pamet narednih 14 godina.
Tačnije, sve do početka 60-ih, kada je nakon brojnih uzastopnih pogibija u Formulu 1 smanjena maksimalna zapremina motora sa 2.5 na 1.5 litara. Ovo je zaintrigiralo Fabia Taglionija, inženjera Ducatija, koji se bacio na projekat motora koji bi se mogao naći u novoj F1.
A konstrukcija je bila fascinantna: 1.5 litara, V8 raspored cilindara i desmodromski razvod ventila. Agregat je imao 170 KS na kolenastom vratilu, što za današnje pojmove zvuči malo, ali tada je bilo vrlo konkurentno. U isto vreme tim OSCA-Maserati bio je u potrazi za F1 agregatom po novim pravilima. Na žalost, Maserati se mučio sa finansijama, i sebi nije mogao priuštiti Ducati agregat.
Šteta, ovaj ceo pokušaj ostao je upisan sitnim slovima u istriju Ducatija, a da je Maserati imao više para, ko zna kako bi istorija automobilizma izgledala…
Show Comments