Danas se na stazi Yas Marina u Abu Dabiju vozi poslednja trka sezone Formule 1, koja će ujedno biti i trka oproštaja i promena
Startni poredak za poslednju trku sezone Formule 1 je, manje-više, ilustracija cele sezone. Lewis Hamilton i njegov timski kolega Valtteri Bottas zauzimaju prvi red, Vettel i Raikkonen drugi, a Ricciardo i Verstappen treći red. Svako se za svoj račun žali na rezultate kvalifikacija, ali u osnovi, ova trka malo toga odlučuje, osim plasmana na nižim pozicijama i timske borbe timova. Hamiltonov tim AMG-Mercedes brine da li će izdržati motor oštećen na prošloj trci, Vettelu je ponovo nešto nedostajalo da bude najbrži, a Verstappen je ponovo izgubio od Ricciarda, žaleći se na pregrejane pneumatike u boksu Red Bulla.
Ipak, današnja trka koja se vozi od 14:10 časova po našem vremenu, ostaće zapamćena više po odlascima i prelascima, nego po samom rezultatu.
Fernando Alonso će nakon 17 godina, i barem za sada, voziti svoju poslednju F1 trku, i ostati upisan u istoriju ovog sporta kao jedan od najtalentovanijih i najboljih vozača, koji je mogao trebao više. Da li će ikada ponovo sesti u bolid Formule 1, ne zna ni on sam, i jedino se za sada zna da će se ponovo okušati na Indy 500 naredne godine, i da će odvesti WEC trke do kraja super sezone 2018/19. Svog timskog kolegu Vandoornea ove godine je pobedio 21 put, i u neku ruku “pomogao” Belgijancu da završi F1 karijeru i pređe u Formulu E, kao i među test vozače.
U očajno loši McLaren na njihovo mesto dolaze Carlos Sainz i još jedan golobradi i talentovani momak, Lando Norris, devetnestogodišnji Englez.
Raikkonen i Leclerc voze svako svoju poslednju trku u aktuelnim bolidima, koje će zameniti već na testu na istoj stazi tokom sledeće nedelje. Leclerc u Ferrariju a Raikkonen u Sauberu.
Ricciardo je sigurno zadovoljan činjenicom da je pobedio timskog kolegu u kvalifikacijama, na oproštajnoj trci za Red Bull, tim koji ga je promovisao u vrhunske vozače. Što se Australijanaca tiče, ili će se dogodine kajati što je otišao iz Red Bulla ili će likovati, sve zavisi da li će njegovom novom timu Renault napraviti pouzdaniji i snažniji motor, kao i od toga šta će Honda uraditi u Red Bullu. A možda će žaliti i jedni i drugi. Dolazak Pierrea Gaslya na mesto Ricciarda mnogi vide samo kao popunjavanje drugog sedišta uz Verstappena kao zvezdu tima.
Za to vreme, sa druge strane garaže, u “juniorski” Red Bull tim Toro Roso, vratio se, po treći put, Daniil Kvyat, i verovatno samo Helmut Marco zna šta je time želeo da postigne. Kvyat je imao dve prilike, nije iskoristio ni jednu, neslavno je izbačen iz automobila na pola sezone, i jedini plus njegove karijere je podatak da je Ferrari bio jako zadovoljan njegovim radom razvojnog vozača, što je ruski vozač radio cele ove godine.
Force India, nakon bure i prodaje tima ostaje bez Ocona, a Ocon ostaje bez sedišta za narednu sezonu, ali je za oproštaj, u kvalifikacijama ipak ponovo pobedio Pereza, a sledeću godinu će odmarati kao test vozač Mercedesa, sa nadom da će 2020. dobiti mesto Bottasa. Kako će kao tim funkcionisati novi par Perez – Stroll? Najvervatnije onako kako tata Stroll, vlasnik tima bude naredio. Za to vreme Stroll junior je u kvalifikacijama ponovo izgubio od timskog kolege Sirotkina, još jednog od onih koji se, neslavno, opraštaju od Formule 1.
Na mesto Sirotkina stiže stariji, iskusniji i vozač koji je očigledno doneo i više novca – Robert Kubica, dok će mu društvo praviti i odskočnu dasku za bolji tim tražiti još jedan tinejdžer George Russel, koji je upravo osvojio šampionsku titulu u Formuli 2. Na žalost i jednostavno, malo ko više veruje da će se Williams ikada više izvući iz “bunara” u kojem se nalazi.
Jedino još Haas nije potvrdio svoj vozački tandem. Romain Grosjean još nije zvanično potvrđen, mada se sredio u formi, prestao je da pravi nebulozne greške i verovatno će dobiti novi ugovor uz Kevina Magnussena, pa će Haas uz Mercedes biti jedini tim bez personalnih promena.
Show Comments