fbpx

27 modela iz VW Grupe na MEB platformi

VW, Audi, Skoda i Seat će imati 27 modela na MEB platformi

Foto: Volkswagen

Volkswagen tvrdi da je MEB platforma. koja će kao prvi model nositi I.D., još prilagodljivija od MQB platforme na kojoj se trenutno nalazi 80% modela sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem.
MEB je skraćenica koja slobodnom prevodu sa nemačkog jezika znači „Modularni Električni Alat”, a VW smatra da će upravo zahvaljujući fleksibilnosti ove platforme postići i prednost u odnosu na konkurenciju i kada je komercijalni aspekt u pitanju.

Foto: VW

Tino Fuhrmann, šef MEB modelne ponude kaže da će ovako prilagodljiva platforma omogućiti primenu u velikom broju modela. Šta više, uz mnogo manje prilagođavanja nego MQB. Fuhrmann kaže: “ Sa MQB platformom, koja je kratka i predviđena za poprečnu ugradnju motora, moj tim je stekao ogromno iskustvo, MQB je toliko fleksibilna arhitektura da se koristi u modelima od Pola, pa sve do Superba sa 2.900 mm međuosovinskog razmaka. Sve što smo naučili stvarajući MQB ugradili smo u MEB kako bi postigli najbolju moguću modularnost i prilagodljivost”.

I.D. BUZZ, foto: VW

Do kraja 2022. marke VW, Audi, Skoda i Seat lansiraće 27 modela na MB platformi, a VW Grupa očekuje da do kraja životnog veka ove platforme proda preko 10 milona vozila postavljenih na MEB.
Fuhrmann je dao i konkretne primere rešenja koja će služiti različitim modelima. U osnovi postoje samo dva donja postroja i to u zavisnosti da li je pogon na zadnjim ili svim točkovima, sa jedinstvenom pogonskom elektronikom. Cela I.D. porodica korstiiće samo jedan tip sinhronih motora sa permanentnim magnetom. Zavaljujući uštedi kroz rešenja na celoj platformi, vozila će dobiti ovaj tip motora koji je lakši i kompaktniji od drugih, ali mnogo skuplji zbog korišćenja retkih prirodnih metala kao što je Neodijum za magnete. Efekti strategije proporcija, kako ih naziva Fuhrmann, doveli su do kalkulacija cena vozila za koje su verovali da nikada neće biti moguće. “Na MEB platformi se lako i uz male izmene može postaviti manja ili veća baterija, povećati broj obrtaja istog motora, dodati još jedan redukcioni odnos u jednostepenu redukciju, ili unaprediti nadzorni softver”, dodaje Fuhrmann. Na kraju, Fuhrmann kaže i najvažniju stvar: “Elektro mobilnost ima jedan osnovni problem – automobili previše koštaju, i moramo da nađemo način da svaku komponentu optimizujemo i pojeftinimo, kako bi kupac došao do prihvatljive cene”.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Volvo XC60 – kako bingo zemeniti bingom?

Volvo XC60 u svojoj prvoj generaciji je najprodavaniji Volvo ikada. Da li novi XC60 ...

McLaren Speedtail je svemirski hiper automobil sa 1,050 KS

McLaren je konačno skinuo „čaršaf“ sa dugo očekivanog modela pod nazivom Speedtail McLaren je ...

Opel GT X Experimental – vizija Opelove budućnosti

Opel pruža uvid u uzbudljivu budućnost brenda sa novim konceptom Opel GT X Experimental ...

24 časa Lemana – Hartley u Toyoti na pol poziciji

Sve je spremno za 90. izdanje legendarnog automobiliskog maratona, trke 24 časa Lemana a ...

Kallenius – elektrifikacija automobila zatvara radna mesta

Šef Mercedes-Benza Ola Kallenius javno je progovorio o mogućim gubicima radnih mesta koja će ...

Predstavljen Porshe Taycan Turbo GT

Predstavljen Porshe Taycan Turbo GT – sa preko 1.100 KS najsnažniji je ikada u ...