fbpx

Porsche 911 dobija rešenje protiv aquaplaninga

Porsche 911 definitivno je jedan od sportskih automobila sa najboljim balansom, ali ipak, izrazito je podložan aquaplaningu

Foto: Porsche

Porsche 911 nesporno je jedan od sportskih automobila sa najboljim balansom i voznom dinamikom na svetu. Takav status drži još od prvog modela proizvedenog još 1963. a do sada ih je kupcima isporučeno preko milion. Međutim, specifičan oblik karoserije, mala masa i ekstremno široki pneumatici, hronično stvaraju jedan problem. Stvoren za najbolje moguće performanse na suvom, 911 je veoma podložan aquaplaningu na kiši. Najbolje rešenje bilo bi smanjiti brzinu, međutim, praksa pokazuje da vlasnici 911 nisu skloni puštanju gasa, i uzdaju se u pomoć ESP sistema. A ESP, koliko god bio koristan, u situaciji kada pneumatici zbog vode izgube kontakt sa podlogom, malo može da pomogne. Ovu činjenicu priznaje i Ulrich Morbitzer, šef razvoja šasija u Porscheu.

Foto: Porsche

Nova generacija 911 koja uskoro kreće u prodaju sa unapređenjima kao što su elektronski pojačivač kočnica, kontinuirano adaptivno ogibljenje, ali i točkovima od čak 21” na zadnjoj osovini.
Uz sve to, vozačima će, u standardnoj opremi, doneti sistem koji će povećati bezbednost vožnje na mokrom. Minijaturni mikrofon u funkciji senzora pratiće buku koju izazivaju kapi vode u prednjim lukovima točkova, i u odnosu na brzinu vožnje, sistem će vozaču preporučivati aktiviranje moda za vožnju po mokrom. Kada je aktiviran “Wet mode”, više snage biće poslato na prednje uže pneumatike (kod 4S verzije), i povećaće se ugao zadnjeg spojlera. Elektronski sistemi stabilnosti (PSM) i kontrole proklizavanja (PTM) spustiće granice tolerancije i ranije stupati u akciju.

Foto: Porsche

Zanimljivo je da je ovaj sistem koji povećava bezbednost pri vožnji na mokrom postoji već dugo. Porsche ga ima spremnog za ugradnju još od sredine 90-ih godina prošlog veka, a nastao je kao deo programa pod imenom “Prometheeus”, započetog od strane Daimler-Benza. Sam Morbitzer kaže da ne zna zbog čega se mod za vožnju po kiši nije ranije ugrađivao. Kako kaže, to su bile odluke pre nego što je došao na današnju funkciju, a sistem je pre svega bio namenjen za primenu na najsnažnijim Turbo verzijama 911. August Achleitner, glavni inženjer aktuelnog 911 programa, odlučio je da se u sve verzije ugradi program, za vožnju po mokrom, nakon što je pročitao članak o udesu vlasnika 911 po kiši koji se dogodio u Austriji. Morbitzer i dalje upozorava da vozači 911 po kiši i dalje nisu svesni koliko su pri velikim brzinama blizu aquaplaningu, i da se i pored svih elektronskih sistema, ipak mora prilagoditi brzina.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Kalifornija bi mogla da dobije svoj “Autobahn”?

Kalifornija razmatra izgradnju novih saobraćajnih traka na putevima „Interstate 5“ i „State Route 99“ ...

Seat Tarraco i Cupra Ateca prvi put u Srbiji

Na ovogodišnjem sajmu automobila Seat predstavlja kompletnu gamu svojih SUV urbanih vozila Po prvi ...

Stepovanje za razumu cifru

Dacia – marka od koje niko ne očekuje luksuz i performanse od kojih boli ...

Fiat Topolino – električna urbana mobilnost

Fiat Topolino, veselom i modernom električnom automobilu namenjenom svima, porodicama, pa čak i najmlađima ...

Opel predstavio potpuno novu Mokku

Opel je predstavio potpuno novu Mokku, koja nema nikakve veze sa prethodnom Mokkom X ...

Formula 1 – Horner oslobođen optužbi

Formula 1 – Horner oslobođen optužbi za nedolično ponašanje nakon prijave zaposlene i istrage ...