fbpx

Toyota očekuje pobedu na Dakaru 2019.

Toyota Gazoo Racing South Africa očekuje da bi ovogodišnji Dakar reli mogao biti pobednički

Foto: Toyota

Ovogodišnji Dakar će biti drugačiji od svih dosadašnjih. Skraćen je, pa traje 10 dana, vozi se samo u jednoj državi, Peruu, a od oko 3.000 kilometara specijalnih ispita, čak 70% voziće se po pesku i dinama. Kako sami vozači ocenjuju i priznaju, dine su nepredvidivi i najteži brzinski ispiti, a prednost od 15 minuta na početku brzinca lako može da se istopi u 45 minuta zaostatka.

Foto: Toyota Gazoo Racing

Iako je prošle godine pobedu odneo Carlos Sainz u Peugeotovom fabričkom bagiju, drugo i treće mesto zauzeli su vozači tima Toyota Gazoo Racing South Africa, Nasser Al-Attiyah i Giniel de Villiers i pokazali da je Hilux veoma konkurentan. Uz činjenicu da se Peugeot povukao iz takmičenja, a da fabrički Mini bagi nema mnogo pređenih trkačkih kilometara, Glyn Hall, tim menadžer Toyota Gazoo Racing South Africa sa dosta optimizma očekuje sutrašnji start i veruje da bi Toyota mogla doći do istorijske pobede. Al-Attiyah, koji iza sebe ima dve pobede na Dakaru, je čak zadovoljan što će se većina brzinaca voziti po dinama, i da Toyota Hilux upravo u takvim uslovima isma svoju šansu da dođe do pobede. Šta više, Al-Attiyah je i prošle godine imao priliku za pobedu, ali je kvar diferencijala sprečio da dođe do najvišeg stepenika postolja.

Foto: Toyota

Šef tima Hall kaže: “Ovogodišnje vozilo je malo menjano u odnosu na prošlogodišnje, koje je bilo veoma konkurentno. Smanjili smo sistem hlađenja koji je bio previše efikasan prošle godine. Dosta smo radili na ogibljenju i amortizerima, pa je Hilux udobniji po vozače, koji sede dosta visoko. Restiktor na usisniku vazduha motora je sužen za 1 mm, što znači oko 5% manje snage, ali smo malo izmenili karakteristiku motora”.
Pored Nassera Al-Attiyaha i Giniela de Villiersa, treći vozač za tim Toyota Gazoo Racing South Africa je Bernhard ten Brinke, koji je prošle godine zabeležio jedn etapnu pobedu.
Start relija je sutra iz glavnog grada Perua, Limi, a završetak ponovo u Limi 17. januara uz samo jedan planirani dan odmora koji će biti 12. januara.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Vremenska kapsula: Grand National sa 79 originalnih kilometara

Na poznatom aukcijskom sajtu eBay osvanuo je Buick Grand National iz 1987. sa samo ...

Nije šala – Fiat predstavio 500 Electirc 3+1

Nije šala, nakon predstavljanja novog električnog 500 Electric, sada je dodao i verziju 500e ...

Porsche 917 – legenda koja se nije tako lako rodila

Obično se pamte uspesi, ali se često zaboravlja na put do njih – Porsche ...

Održan Seat SUV Expert Tour – Tarraco zvezda događaja

Porsche SCG je za specijalizovane novinare organizovao test vožnju Seat SUV modela po Fruškoj ...

Lotus Evija je lovački avion među zmajevima

Lotus Evija je u finalnoj fazi razvoja, a glavni aerodinamičar kompanije tvrdi da je ...

I Mercedes ulazi u Formulu E

Nakon nedavne najave BMW-a o ulasku u Formulu E, oglasio se i Mercedes sa ...