fbpx

Formula 1 – Mercedes-AMG nije završio sa žalbama

Šampionat Formule 1 2021. završen je kontroverzom kao što je bio prožet kontroverzama tokom cele sezone, a nastavlja se žalbamama

Foto: Kamran Jebreili – Pool/Getty Images // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202112120257 // Usage for editorial use only //

Šampionat Formule 1 2021. u Abu Dabju završio se kontroverzom, koje su bile prisutne tokom cele sezone. Iz ugla spektakla i “show”-a, po Formulu 1 sve je išlo najboljim mogućim tokom, kakav je kompletna publika, osim navijača tima Mercedes-AMG, želela još od 2014. kada je počela dominacija jednog tima. U poslednju trku sezone dva vozača ušla su bodovno potpuno izjednačena, a šampion se trebao odlučiti na samoj stazi.

Foto – Mercedes-AMG Petronas Motorsport

Da li baš samo na stazi? Tim Mercedes-AMG je odlučio da pored brzine i taktike za Abu Dabi u timu treba imati spremno još nešto – dobrog advokata. Iako se vatromet po završetku trke još nije ni spustio na zemlju, tim Mercedes-AMG je podneo dva protest na regularnost završetka trke. Jedan se odnosio na odluku direkcije trke o tome ko sme a ko ne da obiđe vozilo bezbednosti i vrati se u isti krug sa vodećim, i na činjenicu da se direktor trke Michael Masi nije držao procedure restarta trke. Drugi protest je tražio kaznu Maxa Verstappena zato što je tokom perioda vožnje iza vozila bezbednosti u jednom trenutku bio ispred Lewisa Hamiltona.
FIA je odbila oba protesta kao neosnovana saopštenjem odmah iza ponoći, a Mercedes – AMG Formula 1 tim je najavio da će se žaliti na ove odluke, i u roku od 96 časova treba da odluči da li će formalno podneti prigovor Međunarodnom FIA sudu za žalbe. Trenutna situacija kaže da je FIA zvanično priznala rezultate trke, ali da su predmet moguće žalbe.

Foto: Lars Baron/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202112120260 // Usage for editorial use only //

Šef Red Bulla Christian Horner je nakon trke rekao da nikada nisu poželeli da se šampionat rešava pred delegatima i sudijama, a da su pokušaji tima Mercedes-AMG “očajnički” potezi. Sa druge strane, dodao je i da: “Ako se žale, žalili su se. Borićemo se na sudu ako bude bilo potrebno i ako budemo krenuli tim putem”.
Naravno i prirodno, navijači Red Bulla i Maxa Verstappena slave, a Mercedesa i Lewisa Hamiltona tuguju i ljute se, pa i nadaju da bi za zelenim stolom mogli doći do titule izgubljene u poslednjem krugu na stazi Jas Marina. Ipak ne treba zaboraviti da je poslednjoj trci prethodilo čak 20 trka i mnogo događaja na stazama i van staza, ali i još nešto bitno. Pored činjenice da pobednik dobija salvu i još bolje sponzorske ugovore, dobija i ogroman novac.

Foto: Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202112120526 // Usage for editorial use only //

Procenjuje se da je prihod Formule 1 i 2021. godinu oko 1.38 milijardi dolara, i on se deli pola pola između vlasnika Formule 1 i timova. Polovina koja se deli među timovima se deli na tri dela – 23.7 % za prvih 10 timova podjednako, 23.7 za timove prema plasmanu u šampionatu konstruktora, i 2.5% koji idu timu Ferrari kao timu koji ima specijalan status. Tim koji se plasira van 10 timova, dobija po 10 miliona dolara, a svi timovi dobijaju pokrivene transportne troškove. Koliki kolač će se deliti ove godine tek će se saznati, ali nezvanično se pominje da će uz titulu Red Bull dobiti bonus od 50 miliona dolara, a Verstappen postati bogatiji za 15.7 miliona dolara. Tačnije, sa 26 miliona, njegov bankovni salodo će otići na oko 41 milion. Kao ilustraciju dodajemo da je u timu Formule 1 Mercedes-AMG šampionskoj sezoni 2020. isplaćeno 177, drugoplasiranom Ferrariju 205, a trećeplasiranom timu Red Bull 152 miliona dolara. U Toj sezoni svim timovima, kojih je bilo 10, isplaćeno je po 45 miliona dolara, a ostatak po osnovi rezultata i uz različite bonuse.
Iako podaci nisu javni, spominje se da je Hamilton za osmu titulu trebao dobiti bonus od 5.3 miliona dolara, ali i da bi svaki od 2.000 članova tima dobio bonus od po 13.000 dolara, odnosno nama poznatiji 11.700 evra.
Prema tome, pored uživanja u sportskom nadmetanju, nikada ne treba zaboraviti da je Formula 1 i nadmetanje za velik novac, a uz ograničenja budžeta novac koji se dobija za rezultate postaje još važniji, tim pre što su iz limita izuzete plate vozača i najviših rukovodioca timova.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Formula 1 – robija za sponzora Mercedes-AMG tima

Formula 1 – robija za sponzora Mercedes-AMG tima – CEO FTKS Sem Bankman-Frid osuđen ...

Da li će C1, 108 i Aygo na struju?

Od 2014. druga generacija “trilinga” na istoj platformi se proizvodi u Češkoj. Da li ...

Mercedes otkrio novu GLE Klasu

Mercedes je otkrio potpuno novo, veće i aerodinamičnije izdanje GLE Klase, svog najprodavanijeg SUV-a ...

Fiat 500 slavi rođendan kao najprodavaniji

FIAT danas slavi 65. godišnjicu svog legendarnog modela 500 – koji je, u svojoj ...

Toyoti peta uzastopna pobeda na 24 časa Lemana

Toyoti je pripala peta uzastopna pobeda na trkačkom maratonu 24 časa Lemana na kojoj ...

Nova Dacia Duster – prva vožnja

Dacia je na velika zvona najavila i promovisala novi Duster. Sasvim logično, obzirom na ...