fbpx

Top 10 klasičnih automobila koje treba kupiti u 2019.

Nova godina donosi i novu rundu optimističnih nagađanja u vezi automobila koji će u bliskoj budućnosti postati vredni kolekcionarski primerci

Ilustracija: Hagerty

Nova godina donosi i novu rundu optimističnih nagađanja u vezi automobila koji će u bliskoj budućnosti postati vredni kolekcionarski primerci. Ovo nisu novi automobili za koje osiguranje klasičnih automobila, Hagerty, misli da će postati sutrašnji klasici. U ovom slučaju se radi o starijim automobilima koji su već dostigli „dno“ u smislu svoje materijalne vrednosti. U nekoliko slučajeva, vrednost automobila je već počela da raste zahvaljujući interesovanju mlađih generacija i njihovim upitima za procenu osiguranja tih modela. Sedite u svoju omiljenu fotelju, uzmite „papir i olovku“, i razmislite koji od ovih budućih klasika želite da imate u svojoj garaži. Sledi Hagerty lista top 10 klasičnih automobila koje treba kupiti u 2019.

1972-1975 BMW 3.0CSL

Foto: DW Burnett

Osim što je lansirao M brend, 3.0CSL je bio i prvi model proizvođača sa „Hofmeister kink“ dizajnerskim elementom kod zadnjih bočnih stakala. Slovo „L“ je značilo „leicht“, tj. „lagan“, a automobil su karakterisali tanji lim i oplate izrađene od aluminijuma. 3.0CSL je bio lakši od običnog 3.0CS za oko 180 kg. Posebno podešeno oslanjanje sa Bilstein amortizerima, u kombinaciji sa unapređenom aerodinamikom, su značili bolje performanse. 3.0 litarski redni šestocilindarski motor je u početku proizvodio 180 KS, a nakon povećanja radne zapremine na 3.2 litra snaga je skočila na 206 KS. Samo 1,265 primeraka modela 3.0CSL je proizvedeno.

1997-2004 Porsche Boxster

Foto: DW Burnett

Duhovni naslednik modela 914, sa motorom postavljenim u sredini, Boxster, je stigao kao pomoć Porscheu da vrati profitabilnost. Zahvaljujući saradnji sa bivšim Toyotinim konsultantima, prva generacija Boxstera deli mnoge komponente sa 996 generacijom modela 911, pogotovo od vetrobranskog stakla ka napred. Bazni Boxster je pokretao 2.5 litarski šestocilindarski boxer  motor od 201 KS. “S” verzija je stigla tek krajem 2000. godine, sa 3.2 litarskim boxerom sa 250 KS, unapređenim oslanjanjem, i 17“ naplatcima umesto osnovnih 16“. Problemi sa kvalitetom izrade su se postarali da cena polovnih Boxstera padne daleko ispod onoga što bi se očekivalo od Porschea, ali Hagerty predviđa da će primerci sa niskom kilometražom uskoro početi da rastu u vrednosti. Hagerty navodi da se trenutne cene za 986 generaciju Boxstera kreću između 13,800 i 17,200 dolara.

1984-1993 Saleen Mustang

Hagerty smatra da su „Fox body“ Saleen Mustanzi zapravo Shelby GT350 1980-ih. Stvoreni od strane Steve Saleena, ovi primerci su zapravo SCCA trkači stvoreni za put. Saleen Autosport je započeo sa standardnim V8 Mustangom sa 225 KS, dodao tvrđe opruge i amortizere, veće kočnice, mnogima poznate elemente eksterijera, i pojedine delove enterijera u koje spadaju Momo upravljač i Flofit prednja sedišta. Saleen Mustanzi se trenutno prodaju po sličnim cenama kao i obični „Fox body“ Mustanzi tog doba. Hagerty smtra da će se to uskoro promeniti, i trenutno procenjuje njihovu vrednost u opsegu od 26,400 do 32,500 dolara.

1996 Chevrolet Corvette Grand Sport

Foto: DW Burnett

C4 generacija Corvette  stigla je do kraja svog veka sa verovatno svojom najboljom verzijom, modelom Corvette Grand Sport iz 1996. Chevrolet je proizveo samo 1,000 primeraka retro inspirisanog modela, i svaki je dolazio sa 330 KS i 460 Nm obrtnog momenta, „Admiral Blue“ bojom, belom štraftom, i dve crvene štrafte na prednjem krilu. 5.7 litarski LT4 V8 je mogućavao Corvette da stigne do 96 km/h za 5.2 sekunde i dostigne maksimalnih 270 km/h. Hagerty navodi da se trenutne cene kreću između 36,100 i 49,500 dolara, a obzirom da je samo 1,000 primeraka napravljeno, većina je čuvana kao kolekcionarski predmet od samog početka.

2004-2007 Subaru Impreza WRX STI

Foto: DW Burnett

Cela generacija video gejmera je saznala za WRX STI u svojim dnevnim sobama, a danas oni čine talas koji bi mogao da digne cenu ovog legendarnog modela u nebo. WRX STI je debitovao kao model za 2005. godinu i karakterisao ga je 2.5 litarski četvorocilindarski turbo boxer sa 300 KS i 406 Nm obrtnog momenta. 15 godina kasnije, te brojke su i dalje nepromenjene, što čini navedenu generaciju posebnom, navodi Hagerty. WRX STI do 96 km/h stiže za 4.9 sekundi, a Hagerty navodi da se današnje cene ovih drumskih reli legendi kreću između 25,700 i 33,700 dolara. Ovo se naravno odnosi na primerke u dobrom stanju, kojih je zahvaljujući „Stance“ i „Vape bro“ sceni ostalo vrlo malo.

1985-1989 Toyota MR2

Foto: DW Burnett

Toyota je prijatno iznenadila ljubitelje sportskih automobila kada je izbacila model MR2 za 1985. modelnu godinu. MR2 je bio fokusiran ka balansu i maloj masi. Motor mu je bio postavljen u sredini, a automobil je težio samo 1088 kg. Motor je bio 1.6 litarska jedinica sa dva bregasta vratila, 16 ventila, 116 KS, i blokadom obrtaja na 7,500 o./min. Verzija sa mehaničkim kompresorom i 145 KS sigla je 1988. u kombinaciji sa petostepenim manuelnim menjačem. MR2 je do 96 km/h stizao za 8.0, odnosno 6.5 sekundi, ali je taj 1.5 sekund dizao cenu sa 12,000 dolara na oko 20,000. Hagerty navodi da se trenutne cene kreću između 10,800 i 14,100 dolara, što predstavlja rast od 25% u odnosu na prošlu godinu. Zanimljivo je da 45% Hagertyjevih upita za osiguranje dolazi od Milenijalaca, koji su ili bili bebe u vreme ovog automobila ili čak nisu ni postojali.

2004-2006 Dodge Ram SRT10

Foto: DW Burnett

Pre nego što su Hellcati i Ford Raptori postojali, Dodge je „stpao“ Viperov motor pod „haubu“ Ram 1500 pick-upa te se rodio Ram SRT10. 8.3 litarski V10 je proizvodio, za svoju zapreminu, bednih 500 KS ali respektabilnih 712 Nm obrtnog momenta. U teoriji je to značilo da pick-up može da ubrza do 96 km/h za 4.9 sekundi, a u praksi da se ili „potpisuje“ dok se gume ne raspadnu, ili završi na krovu, banderi, u jarku, ili sva tri u isto vreme. Ram SRT10 je prvo dolazio sa šestostepenim manuelnim menjačem, a 2005. godine je stigao i „napredni“ četvorostepeni automatik, kao i „Quad cab“ verzija. Hagerty navodi da su cene ovog modela skočile za 15%, te da se cene sada kreću od 26,700 i 35,000 dolara.

1980-1986 Ford Bronco

Foto: DW Burnett

Dok su cene starih Bronca otputovale skoro na mesec, Hagerty tvrdi da mnogo manje voljeni „full-size“ primerci iz 1980-ih godina počinju da rastu u vrednosti. Treća generacija Bronca je debitovala kao model za 1980. godinu, nakon samo dve godine proizvodnje druge generacije modela. Prednji deo Bronca su krasili rešetka hladnjaka u obliku pakovanja za jaja i upuštena četvrtasta svetla. Motorizacija se sastojala od niza rednih šestocilindraša i V8 agregata od kojih je najači imao zapreninu od 5.8 litara i 210 KS. Hagerty procenjuje treću generaciju Forda Bronca od 13,400 do 18,100 dolara i navodi da bi povratak ovog imena trebao da pozitivno utiče na vrednost starijih modela.

2008-2009 Pontiac G8 GXP

Foto: DW Burnett

“Amerikanizovana” verzija australijskog Holden Commodora, Pontiac G8, nije mogla doći u gore vreme. Tržište automobila, a i mnoga druga, su bila pred krahom, baš kao i ceo Pontiac brend koj se nikada nije vratio. U poslednje dve godine modela G8, Pontiac je nudio GXP varijantu sa 415 KS iz 6.2 litarskog V8 benzinca. Hagerty, kao i mnogi ljubitelji oslovljavaju G8 GXP kao Corvette sa četvoro vrata. G8 GXP se mogao kupiti sa šestostepenim manuelnim ili šestostepenim automatskim menjačem, a 96 km/h je mogao da dostigne za samo 4.7 sekundi. Pontiac G8 GXP je koštao 39,900 dolara nov, a Hagerty tvrdi da ovi automobili vrede između 40,700 i 47,800 dolara, tj. 10% više u odnosu na prošlu godinu.

1994-1996 Buick Roadmaster

Foto: DW Burnett

Roadmaster ime se vratilo 1991. nakon čak 33 godine, ali samo modeli proizvedeni između 1994. i 1996. vrede neku paru. Razlog tome je što ih pokreće 5.7 litarski V8 iz modela Corvette, ali u izdanju sa 260 KS. Ispod metara i metara kvadratnih lima se nalaze noseća šasija i DynaRide vazdušno oslanjanje, što ovaj model čini Rolls-Roysom srednje klase. I dužina od 5,524 metara mu dozvoljava ovako “nobles” poređenje. Osim što je bio udoban i pružao dobro upravljanje (za tip automobila i svoje vreme), „Gospodar puteva“ je mogao i da povuče 3,175 kg. U kabini Roadmastera su se nalazile ogromne kožne „garniture“ umesto tipičnih sedišta, koje su više nudile karakteristike skupog kreveta, nego sedišta koje treba da zadrži vozača u sebi u krivinama. Hagerty ceni vrednost Buick Roadmastera u dobrom stanju između 13,800 i 18,300 dolara.

Foto: DW Burnett
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

JCB i Guy Martin oborili Top Gearov rekord za najbrži traktor

Petnaest meseci nakon što je Top Gearov Stig postavio rekord za najbrži traktor na ...

Porodica Steve McQueena tuži Ferrari zbog specijalnog izdanja

Porodica Steve McQueena je podnela tužbu protiv Ferrarija zbog specijalnog izdanja povodom 70. godišnjice ...

14 BMW-a M1 ponovo na okupu

40 godina od početka čuvene Procar serije, BMW će na Norisringu okupiti čak 14 ...

McLaren Speedtail stiže sa preko 987 KS

McLaren planira da otkrije duhovnog naslednika legendarnog modela F1 krajem ove godine, a sada ...

Genesis GV60 će (navodno) pomeriti granice

Prvi luksuzni crossover koji priprema Genesis, navodno će pomeriti tehnološke granice i prepoznavati lik ...