40 godina od početka čuvene Procar serije, BMW će na Norisringu okupiti čak 14 legendarnih M1
Kao uvod za početak DTM šampionata, BMW će na Norisringu prirediti pravu poslasticu ljubiteljima nekadašnjih trka. Od 5. do 7. jula čak 14 legendarnih „M Jedinica“ će se okupiti na stazi i to sa dosta poznatih imena za upravljačima, uključujući i bivše F1 vozače, Jana Lammersa i Marca Surera, koji su se i takmičili u Procar seriji pre 40 godina.
Da podsetimo, BMW je napravo sportski M1 po pravilima Grupe 4, i stvorio veoma popularan šampionat u kojem su se takmičili aktivni vozači Formule 1 i brojni privatnici u potpuno identičnim automobilima. M1 lansiran 1978. imao je redni šestocilindarski motor od 3.5 litara u sredini i bio je zamišljen kao drumski sportista, ali i trkačka mašina za pistu. Tadašnji šefovi Formule 1 Max Moseley i Bernie Ecclestone dogovorili su sa šefom BMW Motorsporta Jochenom Neerpaschom da se BMW M1 šampionat vozi kao deo evropskih F1 vikenda.
Održano je ukupno 19 trka tokom 1979. i 1980. pet najbržih F1 vozača sa slobodnih treninga u petak, plasiralo se za trku u BMW M1, a mladi vozači i privatnici su time dobijali priliku da se trkaju protiv najboljih vozača na svetu u potpuno identičnim automobilima. F1 „face“ kao što su Niki Lauda, Nelson Piquet, Alan Jones, Jacques Laffite i Emerson Fittipaldi nisu krili oduševljenje o ovim trkama ali i o BMW-u M1 koji se sa svojih 470 KS pokazao veoma brz i agilan automobil. Pri tom, o pobedniku je odlučivala isključivo tehnika vožnje. Šampion prve Procar sezone bio je niko drugi do Niki Lauda, dok je u drugoj sezoni trijumfovao Nelson Piquet.
BMW M1 imao je kao automobil Grupe 4 dugu karijeru i takmičio se u raznim šampionatima širom sveta, a njegovo najsnažnije izdanje po specifikaciji Grupe 5 uz turbo kompresor imalo je čak 1.000 KS. BMW ne krije da je Procar šampionat, iako vožen samo dve godine imo najveći uticaj na M1 i stvaranje sportskog imidža marke.
Show Comments