Ono o čemu se govorilo, postalo je i zvanično. Volkswagen i Ford postali su partneri i potpisali dodatni memorandum o razumevanju
Volkswagen i Ford su u Detroitu ozvaničili ono o čemu se pričalo poslednjih nekoliko meseci, i objavili format buduće saradnje. Ovim je se pokazalo da su se iza spekulacija zaista nalazili ozbiljni pregovori. Za sada, nemački i američki gigant sarađivaće u narednoj generaciji pick-up-a koja će se pojaviti 2022. godine i zameniti sadašnje modele Amarok i Ranger.
Pored toga, Ford će biti zadužen za razvoj dostavnog vozila nosivosti do jedne tone. Nosiće ime Transit Custom, i kao takav se neće prodavati u Americi. VW će razviti manje gradsko dostavno vozilo, ali se nije izjasnio pod kojim komercijalnim nazivom. Biće ponuđeno sa benzinski i elektro pogonom, a kompanije su najavile da se neće raditi i jednom vozilu sa različitim amblemima, nego da će pod svakom markom imati svoje specifičnosti, pa i vozne osobine.
Iako su obe kompanije najavile da nema ni govora o međusobnim preuzimanjima vlasničkih udela, jasno je i da se ova „prekookeanska“ alijansa neće zadržati samo na pomenutim vozilima. Čelnici kompanija Herbert Diess i Jim Hackett potpisali su i memorandum o razumevanju koji se odnosi na dalje mogućnosti kooperacije, a pre svega električna vozila, autonomnu vožnju i mobilne servise.
Šefovi obe kompanije deluju i prilično zainteresovano za saradnju na električnim putničkim vozilima, odnosno modelima Ford koji bi koristili Volkswagenovu MEB platformu, a koji bi se našli na tržištima Kine i Evrope. Međutim, za sada zvanično, kompanije još nisu spremne za diskusiju na temu saradnje na polju najprodavanijih segmenata velikoserijskih putničkih vozila.
Show Comments