fbpx

Ford predstavio Mustang Shelby GT500 u Detroitu

Prošlo je čak 50 godina otkad su Shelby GT500 i GT350 delili mesto u salonima automobila, a od 2020. će ponovo moći da se vide zajedno

Foto: Ford

Prošlo je čak 50 godina otkad su Shelby GT500 i GT350 delili mesto u salonima automobila, a od 2020., dva “muscle” automobila, koji nose ime legende, će opet moći da se vide zajedno. Novi Ford Mustang Shelby GT500 je premijerno pokazan na Sajmu automobila u Detroitu i proizvođač tvrdi da je ovaj model vrhunac šeste generacije Mustanga.

Foto: Ford

Srce novog Shelby GT500 je 5.2 litarski V8 sa 2.65 litarskim Eaton mehaničkim kompresorom koji proizvodi 0.8 bara pritiska. Postavljen je nisko, između glava cilindara V8 motora, i karakteriše ga dizajn niskog profila jer Fordovi dizajneri nisu želeli da “viri” kroz poklopac motora. Iako je blok motora iste zapremine kao kod modela GT350, stvari se zapravo dosta razlikuju.

Foto: Ford

GT500 ima ojačan blok sa ojačanim zidovima cilindara, unapređeno cross-plane kolenasto vratilo, i izmenjena sedišta ventila. Kako bi se borio sa G silama na trkačkoj stazi, GT500 ima karter motora aktivnim prigušivačima koji ne dozvoljavaju premeštanje ulja u jedan deo kartera pri jakim i dugm bočnim ubrzanjima, kao i dodatno postavljenim bočnim rezervoarima. Svaki motor je ručno sastavljen i krasi ga potpis “stvaraoca”. Konkretne brojke u vezi snage novog GT500 još uvek nisu objavljene, ali Ford tvrdi da će imati preko 700 KS.

Foto: Ford

Sva ta nepoznata snaga će se prenostiti na zadnje točkove isključivo kroz Tremecov sedmostepeni menjač sa dvostrukom spojnicom. Pored rotacionog selektora brzine, vlasnici će moći da sami menjaju brzine putem papučica iza upravljača. Ford je razvio četiri moda vožnje za GT500: normal, weather, sport, drag i track, a tu je i “line lock” opcija koja se koristi za “zagrevanje” zadnjih peumatika.

Foto: Ford

Zvaničnik Forda, Jiyan Cadiz, tvrdi da proizvođač nema manuelni menjač koji je u stanju da trpi snagu novog GT500, a da menjači drugih dobavljača nisu dolazili u obzir jer menjač sa dvostrukom spojnicom brže menja nego što bi čovek ikada mogao. Snaga se prenosi na podlogu putem 20” aluminijumskih naplataka sa Michelin Pilot Sport4 pneumaticima.

Foto: Ford

“Carbon fiber” paket je dostupan, što znači naplatke izrađene od ugljeničnih vlakana i Michelin Pilot Sport Cup 2 pneumatike. Za kočnje su zaduženi prednji 16.5 inčni dvodelni diskovi, za koje Ford tvrdi da su najveći ikada ugrađeni na serijski američki kupe, i 14.6 inčni diskovi pozadi. GT500 karakterišu prednje šestoklipne čeljusti i zadnje četvoroklipne iz Bremba.

Foto: Ford

U enterijeru se mogu naći 12 inčna digitalna instrument tabla i 8 inčni infotejment sistem sa mogućnosti povezivanja Apple CarPlay i Android Auto. B&O audio sistem sa 12 zvučnika je opcija, baš kao i Recaro trkačka sedišta.

Foto: Ford

Novi Shelby GT500 će moći da se poruči u jednoj od 11 boja, i svaki će imati pločicu na instrument tabli sa svojim jedinstvenim brojem kada krene u prodaju na jesen.

Foto: Ford
  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

VW Jetta napušta Evropu

Volkswagen je službeno saopštio da se model Jetta više neće prodavati u Evropi, a ...

Mercedes-Benz predstavio električni EQS

Mercedes-Benz je luksuznom limuzinom EQS i sportskom limuzinom EQE ušao u novu, potpuno električnu ...

Maserati uz GranTurismo Zeda obustavlja proizvodnju u Modeni

Nakon 12 godina proizveden je poslednji primerak Maserati GranTurisma, a pogon u Modeni priprema ...

Elektrifikacija će zaobići naslednika Volkswagen Amaroka

Nova generacija Volkswagen Amaroka stiže 2022. godine, ali bez hibridne ili potpuno električne varijante ...

Formula 1 – kvalifikacije za VN Holandije Verstappenu

Formula 1 – kvalifikacije za VN Holandije vožene su na stazi Zandvort, a pol ...

Nova Kia Sorento sa novim digitalnim ekranom

Nova Kia Sorento sa novim digitalnim ekranom vozačima pomaže kod izbegavanja sudara sa vozilima, ...