fbpx

Auto industrija se priprema za novi WLTP režim

Tokom 2019. i nakon uvođenja WLTP, proizvođače automobila očekuje naredna faza ekoloških testova

U septembru 2018. na svetsku scenu stupila je nova procedura merenja izduvnih gasova pod skraćenicom WLTP. „Worldwide harmonized Light Vehicle Test Procedure“ koji je sveden pod WLTP gotovo svim proizvođačima zadao je glavobolje, kako da uopšte naprave motore koji će moći da ispune norme pri novom načinu merenja emisije izduvnih gasova. Međutim, ni tu nije bio kraj, prvom delu, problema koje je proizvođačima doneo WLTP. Za pogonske grupe je trebalo dobiti homologacije na vreme, a nakon toga u serijskoj proizvodnji nadoknaditi zaostatke. A u svetu je postoji nedovoljno institucija ovlašćenih za izdavanje sertifikata po WLTP. Poledica su osetili mnogi, koji su ili ukinuli ili privremeno obustavili proizvodnju određenih modela dok za dnjih ne stignu sertifikati.
Međutim, ove godine stiže naredna, još zahtevnija faza WLTP, u kojoj se nalaze izmenjene u okviru obaveznog testa isparenja (EVAP).

Šef prodaje VW Grupe Christian Dahlheim kaže će će kroz drugu fazu WLTP morati ponovo da prođu sve kombinacije motora i menjača, a što će potrošiti dosta vremena. Dahlheim kaže: „Za razliku od 2018. spremnije dočekujemo nove testove, ali i dalje ne isključujemo mogućnost povremenih kašnjenja u isporukama pojedinih modela u drugoj polovini godine.

U Daimleru drugačije postavljaju stvari. Šefica prodaje Britta Seeger, kaže da proizvođači nisu imali dovoljno vremena da se pripreme drugoj fazi WLTP testova, obzirom da su norme i procedure objavljene tek krajem novembra 2018. i morali su odmah biti primenjeni na nove modele. Međutim predstavnica Daimlera veruje da će uprkos enormnom povećanju obima posla uspeti da prevaziđu i ovaj izazov.

Prelazak sa starog NEDC na WLTP neki su spremnije dočekali. Iz PSA Grupe u koju su uključeni i Opel i Vauxhall kažu da ne vide razloga za zastoje u proizvodnji. Opelovi predstavnici tvrde da su na vreme preduzeli korake kako bi obezbedili neophodne sertifikate pre svega time što su imali agregate koji zadovoljavaju najnovije norme. Šta više Maxime Picat, šef PSA Evropa, tvrdi da su samim tim što su prošli septembar dočekali spremni, u poslednjem kvartalu imali prednost u odnosu na druge proizvođače.

Sa svoje strane, BMW ne očekuje poremećaje u proizvodnji. U Minhenu je stvorena poseban projektni tim stručnjaka, kojem je dato dovoljno vremena da sve pripremi za produžene rokove i pooštrene norme, kako proizvodnja vozila u 2019. ne bi imala zastoja.
Podsećanja radi, u avgustu prošle godine većina proizvođača je kupcima ponudila ogromne popuste za vozila sa NEDC sertifikatima, samo da bi prodali što više vozila sa lagera. Ovo je naglo povećalo prodaju za oko 31%, ali je isto tako naglo usporilo prodaju nakon 1. septembra 2018.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Marchionne kaže: “Ne ubijam Fijat”, ali…

Da li marka Fijat izumire? Sa nestrpljenjem se očekuje 1. jun kada će Marchionne ...

BMW predstavio iX – veliki električni SUV

BMW je predstavio iX serijsku verziju koncepta iNext, veliki električni SUV, prepun novih tehnologija, ...

Ženevski salon automobila ponovo otkazan

Međunarodni salon automobila u Ženevi neće biti održan ni 2022. godine Organizatori Međunarodnog Salona ...

Fernando Alonso ima prelom gornje vilice

Tim Alpine Formula 1 izdao je saopštenje o stanju Fernanda Alonsa nakon pada koji ...

Milenijalce i generaciju Z ipak zanimaju klasični automobili

Pretpostavke da su milenijalci i pripadnici generacije Z manje zainteresovani za automobile su vrlo ...

Umesto Smarta proizvodiće naslednika Defendera

Daimler pokreće veliku reorganzaciju u sklopu koje se rešava viška proizvodnih pogona i kapaciteta ...