fbpx

Auto industrija se priprema za novi WLTP režim

Tokom 2019. i nakon uvođenja WLTP, proizvođače automobila očekuje naredna faza ekoloških testova

U septembru 2018. na svetsku scenu stupila je nova procedura merenja izduvnih gasova pod skraćenicom WLTP. „Worldwide harmonized Light Vehicle Test Procedure“ koji je sveden pod WLTP gotovo svim proizvođačima zadao je glavobolje, kako da uopšte naprave motore koji će moći da ispune norme pri novom načinu merenja emisije izduvnih gasova. Međutim, ni tu nije bio kraj, prvom delu, problema koje je proizvođačima doneo WLTP. Za pogonske grupe je trebalo dobiti homologacije na vreme, a nakon toga u serijskoj proizvodnji nadoknaditi zaostatke. A u svetu je postoji nedovoljno institucija ovlašćenih za izdavanje sertifikata po WLTP. Poledica su osetili mnogi, koji su ili ukinuli ili privremeno obustavili proizvodnju određenih modela dok za dnjih ne stignu sertifikati.
Međutim, ove godine stiže naredna, još zahtevnija faza WLTP, u kojoj se nalaze izmenjene u okviru obaveznog testa isparenja (EVAP).

Šef prodaje VW Grupe Christian Dahlheim kaže će će kroz drugu fazu WLTP morati ponovo da prođu sve kombinacije motora i menjača, a što će potrošiti dosta vremena. Dahlheim kaže: „Za razliku od 2018. spremnije dočekujemo nove testove, ali i dalje ne isključujemo mogućnost povremenih kašnjenja u isporukama pojedinih modela u drugoj polovini godine.

U Daimleru drugačije postavljaju stvari. Šefica prodaje Britta Seeger, kaže da proizvođači nisu imali dovoljno vremena da se pripreme drugoj fazi WLTP testova, obzirom da su norme i procedure objavljene tek krajem novembra 2018. i morali su odmah biti primenjeni na nove modele. Međutim predstavnica Daimlera veruje da će uprkos enormnom povećanju obima posla uspeti da prevaziđu i ovaj izazov.

Prelazak sa starog NEDC na WLTP neki su spremnije dočekali. Iz PSA Grupe u koju su uključeni i Opel i Vauxhall kažu da ne vide razloga za zastoje u proizvodnji. Opelovi predstavnici tvrde da su na vreme preduzeli korake kako bi obezbedili neophodne sertifikate pre svega time što su imali agregate koji zadovoljavaju najnovije norme. Šta više Maxime Picat, šef PSA Evropa, tvrdi da su samim tim što su prošli septembar dočekali spremni, u poslednjem kvartalu imali prednost u odnosu na druge proizvođače.

Sa svoje strane, BMW ne očekuje poremećaje u proizvodnji. U Minhenu je stvorena poseban projektni tim stručnjaka, kojem je dato dovoljno vremena da sve pripremi za produžene rokove i pooštrene norme, kako proizvodnja vozila u 2019. ne bi imala zastoja.
Podsećanja radi, u avgustu prošle godine većina proizvođača je kupcima ponudila ogromne popuste za vozila sa NEDC sertifikatima, samo da bi prodali što više vozila sa lagera. Ovo je naglo povećalo prodaju za oko 31%, ali je isto tako naglo usporilo prodaju nakon 1. septembra 2018.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Škoda će ipak praviti EV u Češkoj

Iako su se nedavno pojavile informacije da će VW “zauzdati” uspeh Škode povećanjem cena ...

Fiat spremio dva nova izdanja modela 124 za Ženevu

Fiat zakuvava stvari u svojoj liniji 124 sa dva nova specijalna izdanja, koja će ...

Audi predstavio e-tron S sa tri motora

Audi je predstavio dve karoserijske verzije električnog SUV-a e-tron S i ptvi je na ...

Peugeot predstavo novi 208

Peugeot je predstavio novi 208, barem prema slikama, najatraktivniji graski automobil koji će biti ...

BMW ili BMX? Stiže još jedan X – X4

BMW slobodno može da promeni ime u BMX. Nakon prošlogodišnje premijere X3, stižu X2, ...