Prva generacija Honde NSX je dostigla legendaran status kod ljubitelja automobila, ali je zamalo krenula u proizvodnju bez čuvenog VTEC-a
Prva generacija Honde (Acure) NSX dostigla je legendaran status među ljubiteljima automobila, ali je zamalo krenula u proizvodnju bez svog čuvenog sistema za “varijabilno vreme otvaranja ventila i elektronsku kontrolu podizanja (variable valve timing & lift electronic control ), poznatog kao VTEC. Acura je pre par dana proslavila 30 godina od premijere originalnog NS-X koncepta na Sajmu automobila u Čikagu 1989. godine, i usput podelila par “unutrašnjih” informacija oko procesa razvoja, uključujući i činjenicu da Hondini inženjeri nisu planirali da ugrade VTEC sistem u motor ovog modela.
NS-X koncept je karakterisao motor koji radi, ali nije bio ni blizu onome na šta većina danas misli. U sredini koncepta, ispred zadnje osovine, “sedeo” je SOHC V6 agregat iz Acura Legend sedana. Pre konferencije za novinare, predsednik Honde, Tadashi Kume, iznenada je odlučio da upali motor prototipa, čiji zvuk je privukao pažnju novinara koji su se nalazili na press konferenciji drugog proizvođača u susednoj prostoriji. Novinari se jesu zaintrigirali sportskim zvukom, ali je Kume shvatio da tu nešto nedostaje.
Iako je zapravo sasvim slučajno privukao dosta pažnje, Kume se obratio timu zaduženom za razvoj NSX-a i upitao ih zašto NS-X koncept nema novu VTEC tehnologiiju koju je R&D tim razvio neposredno pre toga. Nakon što je dobio odgovor da je sistem namenjen samo za motore sa četiri cilindra, Kume je “naterao” tim da sjedine VTEC i konstrukciju V6 motora.
Nedugo nakon premijere koncepta, inženjeri su za upravljač NS-X prototipa stavili vrhunske novinare. Svi su se složili da se automobil ponašao odlično, ali i da mu treba više snage. U tom trenutku je donesena konačna odluka. VTEC se uključio. Implementacijom ove tehnologije stvoren je jedinstveni DOHC V6 motor za Hondin (Acurin) super automobil, iako je doveo do nekih drugih dizajnerskih izmena. Glava DOHC VTEC motora je bila šira od SOHC glave iz NS-X koncepta, zbog čega je serijski NSX dobio malo duže međuosovinsko rastojanje, kao i duže prednje i zadnje prepuste.
Odluka implementacije VTEC sistema u poslednjem trenutku je verovatno dosta pomogla u cementiranju pobedničkog statusa odriginalnog NSX-a. Ovaj model je uspešno odradio misiju Honde i Acure da pokažu svetu da super automobili nisu morali da prave kompromis između ergonomije i komfora u ime performansi. Ko je imao prilike da vozi NSX, zna o čemu govorimo…
Show Comments