Twingo u ponudi Renaulta postoji već 27 godina, a u prvoj, originalnoj evoluciji, proizvodio se i prodavao čitavih 14 godina
Zvuči teško za poverovati, ali Renault Twingo početkom 90-ih nastao je kao naslednik Renaulta 4. Svakom posmatraču zdravog razuma i ispravnih očiju, jasno je da ova dva automobila nemaju nikakvih dodirnih tačaka, osim četiri točka. R4 je proizvođen i plasiran kao ultra praktičan, zgodan i prostran monovolumen sa petora vrata, a nasledio ga je mališan sa troja vrata, tužnog pogleda, čiji izgled je mnoge asocirao na žabu sa stomačnim problemima. Samo, kakve god asocijacije budio, Twingo je, skoro deceniju i po nalazio ogroman broj kupaca i sa četiri osvežavanja opstao maratonskih 14 godina. Samo, prvi Twingo je imao svoje trikove. Vrata su bila ogromna, zadnja klupa pomična po dužini, instrument tabla je bila preteča današnjih digitalnih, smeštena centralno. Da, bio je “plastikaner” unutra, ali je ćutao i trpeo svakakva zlostavljanja, i na kraju, zato je toliko i opstao. I njegov naslednik je imao sasvim solidnu prođu, ali treća generacija nastala je pod izmenjenim okolnostima.
“Brak” Renaulta i Daimlera doneo je što šta, ali i potpuno novog, koncepcijski drugačijeg Twinga. Službeno, za razvoj novog Twinga se pojavio veći budžet nego ikada, ali i teško pitanje da li će se Twingo okrenuti ka Smartu, ili Smart ka Twingu? Muhamed bregu ili breg Muhamedu? Uobičajeno ka neuobičajenom ili obrnuto? Twingo je strateškom odlukom poslat u neistraženo. Dok su prva dva bili za opšte shvatanje “normalni” (motor i pogon napred), treći Twingo je…drugačiji. Ono što je za Smart normalno od početka, stiglo je i u Twingo – motor i pogon pozadi. Za one koji ne znaju. Renault je razvijao platformu za aktuelni Smart ForTwo i Smart ForFour.
Petora vrata
Za razliku od svog originala, Twingo je porastao, čak 17 cm, ali i dobio dvoja vrata više. Kako god to zvučalo, automobil dug samo 3.59 metara ima svih petora vrata, i to pravih, normalnih! Jedini kompromis što se zadnjih vrata tiče je “leptir” otvaranje prozora, obzirom da se zbog luka blatobrana ne bi mogli spustiti u sama vrata.
Prtljažnik je tamo gde smo i navikli, pozadi, sasvim upotrebljiv, sa 174 litre i preklopivim naslonima zadnje klupe, tako da činjenicom da su motor i menjač u prtljažniku, i nije tako mnogo izgubio. A ako neko očekuje da napred, gde je obično motor, ima još prtljažnog prostora – nema.
Taj deo, ispod “poklopca” zauzimaju hladnjak, hladnjak klima uređaja i posude rashladne tečnosti i tečnosti za pranje prozora. A i ne otvara se standarno i nije na šarkama. U grilu hladnjaka su dve ručke kojima se oslobađa poklopac, koji za vozilo vezuju gurtne. Dobro, možda simpatično i originalno, ali ne i praktično, kada treba doliti tečnost za pranje prozora.
Motor nazad putnici napred
To što je motor otišao pozadi znači da su putnici otišli prema napred. Twingo je “Cab forward” koncept, i kabina zapravo ima iznenađujuće mnogo mesta. Prednja sedišta su sasvim pristojno dimenzionisana, sa integrisanim naslonima za glavu i efikasnom bočnom podrškom.
Sedi se nešto malo uspravnije nego u standardnom automobilu, ali to kao benefit donosi dobru preglednost iz vozila. Pozadi, ima mesta za dvoje, dva sigurnosna pojasa i dva naslona za glave, i ono najvažnije, Isofix za dva dečija sedišta.
A u tom slučaju zadnja vrata znače čitavo bogatstvo, kada treba “ukrotiti” i obezbediti dvoje dece. Da, plastike ima dosta, ali u ovom minijaturnom A segmetu imaju je svi, od VW Up-a, Smarta pa do trilinga Aygo/C1/108.
Instrumentacija je svedena na nužno neophodno i analogno, pa obrtomera nema, a poluokrugli indikator u retro stilu, radi svoj posao korektno. Ipak u Twingu se našlo mesto za multimediju i ekran osetljiv na dodir dijagonale od 7”, koji je u proletos izvednom osvežavanju modela, dobio novi i unapređeni operativni sistem, a u zavisnosti od paketa opreme mogu se birati dva sistema R&Go i R-Link. Nakon restilizacije dobio je dva USB ulaza, i zatvoreni pretinac za rukavice.
Mali turbo
Twingo u svakom slučaju pokreće pozadi poprečno smešteni trocilindraš sa 12 ventila, ali zapremina može biti 999, ili 899 cm³. Smo, u ovom slučaju manje je više. Veći agregat je atmosferski sa 75 KS, dok je manji turbo sa 93 KS. Prenos je standardno manuelni petostepeni, a opciono EDC sa dvostrukom spojnicom. Donji postroj nije improvizacija, napred je pseudo MacPherson, dok je pozadi nezavisno oslanjanje preko De Dinove osovine.
Očekivano – gradska čigra
Za ovako kratak automobil nekako se podrazumeva da je okretan u gradu, ali je premeštanjem motora pozadi dobio je nekoliko velikih benefita koji se osete. Kao prvo, buka motora je iza putnika, i nema je previše, kao drugo, nema poluosovine napred, pa se prednji točkovi mogu više zakrenuti, a rezultat je prečnik punog okreta od samo 8,75 metara. Twingo je sa 1015 kg lagan, pa elektro servo i nema previše posla na upravljaču koji je u gradu i pri parkiranju prijatno lagan. Fascinantno je da se iza upravljača ovog mini automobila može udobno smestiti i vozač visine 208 cm i voziti satima, što nije uvek slučaj u mnogo većim automobilima.
Ako se neko ponadao da može driftovati sa zadnjim pogonom, razočaraće se. Pogon je, potpuno opravdano, ukroćen od bilo kakvog proklizavanja, a samim tim i za neiskusne neočekivanog preupravljanja. Sa 93 KS i 1.000 kg, Renault Twingo nije slabo motorizovan, pogotovo uz činjenicu da maksimalni obrtni moment od 135 Nm, iako turbo, motor dohvata već od 2.500 o/min. Prenosni odnosi su zanimljivo rešeni. Prvi i drugi stepen su relativno kratki, treći je dug, četvrti kratak, peti dug. U praksi, gradom se bez problema vozi i samo do trećeg stepena.
Može se poslušati i indikator za promenu stepena, međutim, kao i kod svih, to znači da će motor stalno biti u niskim obrtajima, a to u slučaju trocilindraša znači nešto više vibracija i buke. Zvuk motora je mnogo prijatniji sa par stotina obrtaja više. Na otvorenom putu, ubrzanje do 100 km/h će potrajati 11.1 sekundi. Mđuubrzanja pri preticanju nisu loša, ali mora se računati sa tim da će se Twingo poprilično zaljuljati kada pored njega prođe kamion, ili postoje kolotrazi. Što se potrošnje tiče, Twingo nije žedan. Na otvorenom putu 5,5 litara, u gradu oko 6,3 je sasvim dovoljno.
Drugi koncept veća praktičnost
Aktuleni Twingo je na tržištu od 2014., a od letos se prodaje u osveženom izdanju, koje ga je kozmetički malo uteglo, zbog aerodinamike spustilo za 10 mm, i donelo novi LED potpis u farovima. Ono što je ostalo je vrhunska gradska praktičnost, a i sasvim lepo ukomponovane vozne osobine. Sasvim dovoljno za vozilo koje grad vidi kao svoje osnovno stanište. Cene su razumne, testirani model u Intens opremi, sa snažnijim turbo benzincem (TCe 95), polukožnim sedišima, automatskim klima uređajem, livenim točkovima od 15” i još dosta detalja košta 11.840 evra, a početak ponude Twinga je na 8.490 evra.
Model |
Renault Twingo Intens TCe 95 |
---|---|
Dužina/ širina/ visina (mm) | 3.614/ 1.646/ 1.544 |
Međuosovinski razmak (mm) | 2.492 |
Masa vozila (kg.) | 1015 |
Maksimalna dozvoljena masa vozila (kg.) |
1.365 |
Zapremina prtljažnog prostora (l) |
174/ 980 |
Motor |
TCe 95 |
Gorivo |
Benzin |
Broj cilindara/ ventila | 3/12 |
Radna zapremina (ccm) |
898 |
Snaga pri o/ min. (KS/kW) |
92/ 68 pri 5.500 |
Maksimalni obrtni moment pri 0/ min. (Nm) | 135 Nm pri 2.500 |
Menjač |
Šestostepeni manuelni |
Ubrzanje 0-100 km/h |
11.1 |
Maksimalna brzina km/h |
165 |
Zapremina rezervoara za gorivo (l) |
35 |
Potrošnja na testu (l/100 km) |
5.7-6,5 l/100 km |
Cena testiranog modela | 11.840 evra sa popustom |
Show Comments