Ideja nije nova, a u Ženevu će stići otelotvorenje – reinkarnacija modela Stratos
Na salonu u Ženevi, za manje od mesec dana, biće prikazana prva serijska verzija reli ikone, dvoseda Stratos, iza koje ne stoji Lancia, nego firma MAT (Manifattura Automobili Torino). Šta više, MAT najavljuje da će ispuniti i želju nepopravljivim sportistima, pa će ovaj prvi serijski primerak, već namenjen kupcu u Nemačkoj, biti opremljen manuelnim menjačem, a to će biti i i opcija za sve naredne modele. Navodno, serijski Stratos broj dva već ima svog kupca u Americi.
Iza cele ideje o reinkarnaciji nekadašnjeg legendarnog reli automobila, stoji Michale Stoschek kolekcionar automobila iz Nemačke, koji je uradio najteži deo posla – obezbedio je finansiranje. Novi Stratos nema nikakve veze sa Lanciom koja ga je proizvodila u originalu. Novi Stratos je postavljen na platformu Ferrarija 430 Scuderia, sa 200 mm skraćenim međuosovinskim razmakom. Šta više, proizvodnja prvog serijskog modela je podosta i zakasnila, zbog nevoljkosti Maranella da “pozajmi” svoju kompletnu platformu za ovakvu konverziju. I Pininfarina je trebao biti uključen u proizvodnju panela karoserije, ali se povukao iz projekta, upravo zbog ovakvog stava Ferrarija. A novi Stratos je zapravo konverzija F430 Scuderia. Kupac koji želi automobil sa karoserijom poprilično nalik nekadašnjem Starosu, mora da obezbedi kompletan F430, doplati MAT-u još 500.000 evra. MAT je prošle godine najavio i trkačku GT verziju samo za pistu, pa čak i jednu safari modifikaciju, ali se o tim idejama više ne govori.
Show Comments