fbpx

U Ženevu stiže “serijski” Stratos

Ideja nije nova, a u Ženevu će stići otelotvorenje – reinkarnacija modela Stratos

Na salonu u Ženevi, za manje od mesec dana, biće prikazana prva serijska verzija reli ikone, dvoseda Stratos, iza koje ne stoji Lancia, nego firma MAT (Manifattura Automobili Torino). Šta više, MAT najavljuje da će ispuniti i želju nepopravljivim sportistima, pa će ovaj prvi serijski primerak, već namenjen kupcu u Nemačkoj, biti opremljen manuelnim menjačem, a to će biti i i opcija za sve naredne modele. Navodno, serijski Stratos broj dva već ima svog kupca u Americi.

Iza cele ideje o reinkarnaciji nekadašnjeg legendarnog reli automobila, stoji Michale Stoschek kolekcionar automobila iz Nemačke, koji je uradio najteži deo posla – obezbedio je finansiranje. Novi Stratos nema nikakve veze sa Lanciom koja ga je proizvodila u originalu. Novi Stratos je postavljen na platformu Ferrarija 430 Scuderia, sa 200 mm skraćenim međuosovinskim razmakom. Šta više, proizvodnja prvog serijskog modela je podosta i zakasnila, zbog nevoljkosti Maranella da “pozajmi” svoju kompletnu platformu za ovakvu konverziju. I Pininfarina je trebao biti uključen u proizvodnju panela karoserije, ali se povukao iz projekta, upravo zbog ovakvog stava Ferrarija. A novi Stratos je zapravo konverzija F430 Scuderia. Kupac koji želi automobil sa karoserijom poprilično nalik nekadašnjem Starosu, mora da obezbedi kompletan F430, doplati MAT-u još 500.000 evra. MAT je prošle godine najavio i trkačku GT verziju samo za pistu, pa čak i jednu safari modifikaciju, ali se o tim idejama više ne govori.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Alfa Romeo Giulia GTA, nije nova ali je paprena

Alfa Romeo Giulia GTA nije nov model, ali je vatren i poslužiće da prekratimo ...

Tesla otpustio devet procenata zaposlenih

Tesla je otpustio oko 9 procenata svojih zaposlenih kao deo plana restrukturiranja, izjavio je ...

Gde je zapelo sa čipovima za automobilsku industriju?

Globalna automobilska industrija pokušava da nađe rešenje za manjak čipova bez kojih nema proizvodnje ...

Toyota ipak oprezna sa električnim vozilima

Iako auto industrija bombarduje vestima o novim električnim automobilima, Toyota je ipak rezervisana Iako ...

Ford Mustang GTD predstavljen sa 800 KS

Ford Mustang GTD predstavljen sa 800 KS, trkačkim donjim postrojem i vrtoglavom cenom od ...

Da li Alfa Romeo zna na koju će stranu?

Da li u Stellantisu znaju na koju stranu će okrenuti Alfa Romeo – sada ...