fbpx

Jaguar Land Rover krivi druge, a problemi su u kući

Skrenuti fokus sa pravog problema je loša strategija, a JLR upravo to radi

Foto: JLR

Jaguar Land Rover za svoje gubitke u poslednjem kvartalu krivi “problematične uslove na tržištu” u Kini, kao i zategnute trgovinske odnose između Kine i SAD. Prodaja novih Jaguara i Land Rovera opala je po prvi put u poslednjih 28 godina, na kineskom tržištu, koje, zapravo, u premjum segmentu beleži rast prodaje od 8%. Audi, Mercedes-Benz i BMW, kao i Cadillac, Lexus i Volvo prošle godine su u Kini zabeležili impresivan rast, uprkos pomenutim problemima sa tržištem. Za to vreme, JLR je sa prodajom pao čak 22%. A govorimo o ogromnim brojkama. Luksuzni segment u Kini znači prodaju od čak 2.8 miliona vozila.
Po svemu sudeći nije problem u tržištu, a JLR odbija da, barem javno, pogled svoje “dvorište” i prizna da je problem u “kući”. Izgovor da probleme stvaraju tenzije između Kine i SAD teško da ima osnovu, obzirom da JLR svoja vozila ne proizvodi u SAD pa ih izvozi u Kinu. Po svemu sudeći, najveći razlog zbog čega kupci okreću leđa JLR automobilima je njihov loš kvalitet i nepouzdanost, na koji se kupci konstantno žale.

Foto: Land Rover

Loša završna kontrola u proizvodnji JLR-a je nešto što nje od juče, a datira još iz vremena kada je Ford bio vlasnik britanskog ponosa. Isti problem se nastavio i od kada indijska Tata preuzela JLR 2008. Od 2014. JLR je počeo proizvodnju u pogonu koji je u Kini napravio u partnerstvu sa Chery Motorsom, a do 2017. iz tog pogona su počeli da izlaze brojni modeli – Land Rover Evoque i Discovery, kao i Jaguar XFL, XEL i E-Pace. Ovaj način proizvodnje omogućio je lakše i brže prilagođavanje vozila lokalnom tržštu, ali i izbegavanje 25% carine na uvozna vozila. U početku, ovo je bila “win-win” pozicija za JLR, koji je dostigao 146,399 prodatih vozila u 2017.

Foto: Land Rover

Samo, loša završna kontrola dovela je do toga da se JLR stalno nalazi na ispodprosečnoj poziciji po pitanju kvaliteta i pouzdanosti, kako za nova tako i za polovna vozila. Samo u 2017. JLR je imao čak 13 opoziva vozila zbog problema sa agregatima, instrumentima, airbagovima i baterijama. Ovi opozivi obuhvatili su 160.000 vozila, što je više od 70% ukupne prodaje te godine. Od avgusta prošle godine, pred JLR centralom u Šangaju postali su redovni protesti nezadovoljnih vlasnika, koji pokušavaju da skrenu pažnju na svoje probleme sa vozilima. Za to vreme, dileri su oborili cene novih vozila do 30%, samo da bi se nekako rešili lagera.

Foto: Land Rover

Iako je JLR povećao kapacitet svog pogona na 200.000 vozila i otvorio ga u junu 2018. zbog pada prodaje morao je obustavi proizvodnju. Očigledno, nakon što je iskazao gubitak od 4.4 milijarde dolara za poslednji kvartal prošle godine, i što mora da negde da stvori milijardu dolara da bi servisirao dugove, JLR mora ozbiljno da se pozabavi svojim kvalitetom, i povrati poverenje kupaca, što će biti skuplje i teže nego gotovo duplirati kapacitet proizvodnje.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Ford ugasio dizel motor za Fiestu

Ford je prestao da proizvodi model Fiesta sa dizel motorom i veruje da će ...

Ko su i koliko najbolje plaćeni vozači Formule 1

Da vozači Formule 1 odlično zarađuju nije tajna, ali ko su najplaćeniji i koliko ...

Elektrifikovani turbo kompresori stižu u velikoserijske automobile

Garrett Advancing Motion, vodeći dobavljač turbo kompresora, najavio je da će uskoro lansirati elektrifikovane ...

PSA i Huawei rade na novoj platformi za povezivanje

PSA grupa će razviti sistem za sigurno povezivanje vozila u novom partnerstvu sa Kineskim ...

Honda se (opet) povlači iz Formule 1

Japanska kompanija Honda je taman počela da postiže rezultate, a sada se ponovo povlači ...

Vatreni Defender za oproštaj i najavu novog

Iako je proizvodnja Land Rover Defendera zaustavljena pre dve godine, a novi model je ...