fbpx

Citroen Ami One – bez vozačke dozvole do mobilnosti

Citroen je pojam mobilnosti spustio na osnovu i predstavio vozilo za dostupnu mobilnost, čak i bez vozačke dozvole

Foto: Maison Vignaux @ Continental Productions

Ako je nekada davno Citroen 2CV, kod nas mnogo poznatiji kao Spaček, bio koncept mobilnost između između sela i grada, novi Ami ponovo vraća pojam mobilnosti na sam početak. Reinkarnacija imena Ami, koji je bio jedna od evolucija pomenutog Spačeka, je jednostavan niskobudžetni električni dvosed, namenjen za grad i vozače od 16 godina pa naviše, koji čak neće zahtevati ni vozačku dozvolu, u zavisnosti od lokalnih zakona. Ami One bi trebao postati sinonim gradske mobilnosti za svakoga.

Foto: Maison Vignaux @ Continental Productions

Dug samo 2,5 metara, Ami One je prema proizvođaču definisan kao ekosistem, koji se može lako prilagoditi za rent-a-car, deljenu mobilnost ili individualni korišćenje, uz online kupovinu. Šta više, već je i definisan kao vozilo koje će PSA grupa ponuditi u okviru svog novog Free2Move brenda, namenjenog za kratkotrajni najam, uz dodatne opcije dugoročnog najma.

Foto: Maison Vignaux @ Continental Productions

Ami One je projektovan kao vozilo jeftino i jednostavno za proizvodnju, sa dvoje identičnih vrata, od kojih vozačka imaju šarku pozadi i suvozačka napred. Takođe postoji i čitav niz lako zamenjivih komponenti. Pojedinim stilskim rešenjima asocira na aktuelne citroenove modele C3 Airrcross i C5 Aircross, ali i na nekadašnji 2CV, kao što je pomični platneni krov. Sedišta ne samo da podsećaju na baštensku garnituru nego se lako i mogu izvaditi iz vozila i koristiti za sedenje u bašti ili prirodi.

Foto: Maison Vignaux @ Continental Productions

Ami One debitovaće u Ženevi, i biće prvi od dva koncepta koje će Citroen predstaviti u okviru proslave svoje stogodišnjice. Drugi najavljeni koncept fabrika čuva za salon u Šangaju u aprilu mesecu.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Da li ćemo voziti drvene automobile?

Borba sa kilogramima je u auto industriji sada već vekovna, a nadolazeća elektična vozila ...

Da li će se stvarno zakotrljati Pininfarina H500?

Pininfarina dizajn studio nastavlja svoju saradnju sa novom markom iz Hong Konga Na salonu ...

CEO Lotusa dao ostavku i prešao u JD Classics

CEO Lotusa, Jea-Marc Gales je napustio britanskog proizvođača sportskih automobila kako bi se pridružio ...

10 milona Toyota sa Safety Sense sistemom

Toyta je isporučila 10 miliona vozila sa svojim Safeti Sense sitemom, nakon samo tri ...

Toyotini dizeli koristiće i gorivo iz 100% obnovljivih izvora

Toyotini najsnažniji modeli moći će uskoro da koriste i HVO100 dizel, nefosilno gorivo napravljeno ...

Alfa Romeo Tonale će (još malo) da pričeka

Alfa Romeu se baš ne da svoje ljubitelje obraduje novim modelom – Tonale će ...