Kalifornija razmatra izgradnju novih saobraćajnih traka na putevima „Interstate 5“ i „State Route 99“ koje ne bi imale ograničenja brzine

Kalifornija razmatra izgradnju novih saobraćajnih traka na putevima „Interstate 5“ i „State Route 99“ koje ne bi imale ograničenja brzine. Novi zakonski predlog dolazi od strane republikanskog senatora Johna M.W. Moorlacha, i znači da bi Ministarstvo saobraćaja trebalo da izgradi dodatne dve trake, severno i južno, na dve pomenute saobraćajnice. Nove trake ne bi imale ograničenje brzine, po uzoru na nemačke autobahnove, dok bi postojeće trake i dalje imale ograničenje brzine od 65 mph. Cilj ovog zakonskog predloga je da smanji emisiju štetnih gasova, umesto da omogući kalifornijskim vozačima da „razvijaju“ svoje mašine. Objašnjenje navedeno u zakonskom predlogu navodi da vozila koja rade u mestu dovode do povećanja štetnih emisija. Ako vozači stignu do svog odredišta brže, manje će proizvesti štetnih gasova. Kada je Road&Track zatražio dokaz o navedenom od senatora Moorlacha, on je rekao da se vodi pretpostavkom.

Naravno, vozila koja se kreću visokim brzinama i koriste svu, ili gotovo svu, raspoloživu snagu bi proizvodila više štetnih gasova, što znači da senatorova logika nije najtačnija. Šta više, Nemačka agencija za zaštitu sredine tvrdi da emisija karbon dioksida pala za 9% ako bi Nemačka uvela ograničenje brzine od 120 km/h na delovima puteva bez ograničenja. U slučaju Kalifornije, jednostavnim otvaranjem novih puteva bi se smanjile gužve i povećao protok saobraćaja što bi rešilo problem bez potrebe za uvođenjem traka bez ograničenja brzine. Još uvek nije poznato koliko bi gradnja novih traka koštala, ali se već čini da od realizacije ideje neće biti ništa.
Show Comments