fbpx

Seat treba shvatati ozbiljno – stiže i električni el-Born

Volkswagenov brend Seat očigledno treba početi posmatrati mnogo ozbiljnije nego godinama do sada

Foto: Seat

Seat, jedna od marki VW Grupe godinama, pa i decenijama je bila na sporednom koloseku, duboko u senci svog velikog vlasnika. Međutim stvari se, unutar grupacije, radikalno menjaju, i to u dobrom pravcu po Seat. Uz osveženu ponudu, uključene crossovere pa i sportsku marku, marku iz Španije kupci sve ozbiljnije gledaju i lakše se odlučuju na kupovinu. A da ovakav zaokret u argumentima donosi plodove, potvrđuje i prošlogodišnji bilans Seata koji poslovao bolje nego ikada u svojoj istoriji, i to mnogo bolje.

Foto: Seat

Na dobrom talasu se dobro surfuje, pa će Seat sutra u Ženevu stići ne samo sa zanimljivim dvosedom Minimo, nego i sa prvim potpuno električnim konceptom el-Born, koji će, prema najavi fabrike, prikazati i novine po pitanju autonomne vožnje i mogućnosti povezivanja.

Foto: Seat

Čak i ako ne pokaže ništa preterano revolucionarno, el-Born već obećava nešto što najavljuje svakodnevno upotrebljiv električni automobil. Nije tajna da je postavljen na veoma prilagodljivu MEB platformu VW Grupe. Pogon je od strane jednog elektromotora snage 150 kW (204 KS), a baterija od 62 kWh obezbeđuje autonomiju od 420 kilometara po WLTP standardu merenja. Paklet baterija je kompatibilna sa superbrzim punjačima do 100 kW istosmerne struje i do 80% kapaciteta puni se za 47 minuta. Ubrzanje do 100 km/h el-Born će apsolvirati za 7.5 sekundi.

Foto: Seat

Seat el-Born je opremljen naprednim sistemom upravljanja toplotom, kako bi maksimalna autonomija bila zadržana i pri najekstremnijim uslovima vožnje. Toplotna pumpa ovog vozila smanjuje zagrevanje od protoka električne energije do te mere da omogućava uštedu i do 60 kilometara vožnje.
Seat el-Born je gabarita aktuelnog Leona, ali sa mnogo prostranijim putničkim prostorom, a definitivno je i pandan modelu I.D. Neo pod markom VW, koji počinje da se proizvodi krajem ove godine, a u prodaju kreće početkom 2020. U sličnom razredu, na istoj MEB platformi, ali opremom znatno iznad, u Ženevi debitovati i Audi Q4 e-Tron, a sva tri modela će se proizvoditi zapravo u Nemačkoj, u novom pogonu kapaciteta 300.000 vozila, koji se nalazi u mestu Zwickau.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Volkswagen će u EU prodavati vozila proizvedena u Kini

Volkswagen će vozila svoje marke Cupra prozvedena u Kini prodavati u Evropi, što je ...

BMW predstavio svoje ikone M3 i M4

BMW je predstavio šestu generaciju svojih sportskih ikona M3 i M4 BMW je predstavio ...

Prema istraživanjima Kia najbolja, Tesla najgori

Kupovina novog automobila je dugoročna investicija, od koje vlasnik očekuje da će obezbediti siguran ...

Formula 1 – Ecclestone kriv za prevaru

Formula 1 – Ecclestone kriv za prevaru tešku 400 miliona funti zbog skrivenog kapitala ...

Predstavljena osvežena Škoda Octavia

Predstavljena osvežena Škoda Octavia sa novim tehnologijama i više snage u pogonskom izboru Predstavljena ...

VW želi da kvantni računari upravljaju saobraćajem

Volkswagen vidi budućnost u kojoj kvantni računari pomažu pri stvaranju efikasnih sistema menadžmenta saobraćaja ...