fbpx

Seat treba shvatati ozbiljno – stiže i električni el-Born

Volkswagenov brend Seat očigledno treba početi posmatrati mnogo ozbiljnije nego godinama do sada

Foto: Seat

Seat, jedna od marki VW Grupe godinama, pa i decenijama je bila na sporednom koloseku, duboko u senci svog velikog vlasnika. Međutim stvari se, unutar grupacije, radikalno menjaju, i to u dobrom pravcu po Seat. Uz osveženu ponudu, uključene crossovere pa i sportsku marku, marku iz Španije kupci sve ozbiljnije gledaju i lakše se odlučuju na kupovinu. A da ovakav zaokret u argumentima donosi plodove, potvrđuje i prošlogodišnji bilans Seata koji poslovao bolje nego ikada u svojoj istoriji, i to mnogo bolje.

Foto: Seat

Na dobrom talasu se dobro surfuje, pa će Seat sutra u Ženevu stići ne samo sa zanimljivim dvosedom Minimo, nego i sa prvim potpuno električnim konceptom el-Born, koji će, prema najavi fabrike, prikazati i novine po pitanju autonomne vožnje i mogućnosti povezivanja.

Foto: Seat

Čak i ako ne pokaže ništa preterano revolucionarno, el-Born već obećava nešto što najavljuje svakodnevno upotrebljiv električni automobil. Nije tajna da je postavljen na veoma prilagodljivu MEB platformu VW Grupe. Pogon je od strane jednog elektromotora snage 150 kW (204 KS), a baterija od 62 kWh obezbeđuje autonomiju od 420 kilometara po WLTP standardu merenja. Paklet baterija je kompatibilna sa superbrzim punjačima do 100 kW istosmerne struje i do 80% kapaciteta puni se za 47 minuta. Ubrzanje do 100 km/h el-Born će apsolvirati za 7.5 sekundi.

Foto: Seat

Seat el-Born je opremljen naprednim sistemom upravljanja toplotom, kako bi maksimalna autonomija bila zadržana i pri najekstremnijim uslovima vožnje. Toplotna pumpa ovog vozila smanjuje zagrevanje od protoka električne energije do te mere da omogućava uštedu i do 60 kilometara vožnje.
Seat el-Born je gabarita aktuelnog Leona, ali sa mnogo prostranijim putničkim prostorom, a definitivno je i pandan modelu I.D. Neo pod markom VW, koji počinje da se proizvodi krajem ove godine, a u prodaju kreće početkom 2020. U sličnom razredu, na istoj MEB platformi, ali opremom znatno iznad, u Ženevi debitovati i Audi Q4 e-Tron, a sva tri modela će se proizvoditi zapravo u Nemačkoj, u novom pogonu kapaciteta 300.000 vozila, koji se nalazi u mestu Zwickau.

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Porsche mora da povuče 60.000 dizela

Porsche je primoran da povuče 60.000 dizel Cayennea i Macana sa evropskih puteva Nakon ...

FCA skresao ambiciozne planove za Alfa Romeo

Iako se na ujedinjavanju sa PSA uveliko radi, u FCA se bave samim sobom, ...

Mercedes AMG One će se blokirati ako…

Mercedes AMG One će se blokirati ako šest puta uzastopno ugasite motor pre nego ...

Hyundai Vehicle-to-Grid podržava obnovljivu budućnost

Kako inovativna tehnologija Vehicle-to-Grid može podržati obnovljivu budućnost •            EV koja su opremljena inovativnom ...

Rimac C2 spreman za Ženevu

Rimac C2 biće spreman za salon u Ženevi početkom marta Kompanija Rimac Automobili, počela ...