fbpx

BMW Serije 3 – nove dimenzije starih izazova

Svaki peti prodati BMW je Serije 3, model koji je među ikonama automobilizma. Samo, to znači i velik problem za BMW

BMW Serije 3 je ikona među limuzinama D segmenta, isto kao što su neki drugi modeli nekih drugih proizvođača u drugim klasama. Svaki peti prodati BMW upravo je Serije 3, pa ne treba mnogo elaborirati koliko „Trojka“ znači u pogledu poslovnog bilansa. Samo, sve ovo lepo zvuči, ali po BMW znači i ozbiljnu glavobolju, kada treba izbaciti novu generaciju. BMW Serije 3 sa jedne strane mora da se menja, a sa druge strane ne sme da se menja, a od svakog novog modela očekuje se da donese, blago rečeno, čudo.
Čuda postoje u bajkama, a u svetu automobilizma postoje mehanika, elektronika, aerodinamika, dizajn, kalkulacija… Šta više, efekat čuda BMW ne sme da traži niti u osnovnoj formi trozapreminske limuzine, niti u njenom dizajnu, koji jednostavno mora ostati BMW. Logično pitanje je šta uraditi pa da nova generacija po kupca proizvede „vauuu“ efekat i izazove čudo. Odgovor je: sve po malo, i ništa preterano radikalno, a uopšte ne juriti za efektom čuda.
Tako barem deluje kada se gleda karoserija novog BMW-a Serije 3. Osnovna forma je ista kao i pre 15 godina, ako govorimo o profilu, proporcijama, prepustima preko točkova. Dominantno dugi „nos“ i kratki „repić“, to je „Trojka“. Samo, što je ozbiljno porasla u dužinu za 7 cm (sada je 4.7 m), ima produžen međuosovinski razmak za 4 cm i proširen trag točkova. Čak i da niko ne pomene ove brojke, Serija 3 deluje još ozbiljnije i snažnije, a pomenuti „nos“ još bolje seče vazduh stvarajući koeficijent otpora od samo 0,26, u čemu izdašno pomažu pokretne „škrge“ grila hladnjaka.

Ako je još u „Portimao“ plavoj boji, na koju je BMW očigledno jako ponosan, nova Serija 3 izgleda sjajno, i, konačno, drugačije od Serije 5, a nadamo se da će tako i ostati. Ima tu i brilijantnih rešenja kao što su prelepi Laser LED farovi, a da li izazva „vauuuu“ efekat, to već zavisi od percepcije, ukusa, afiniteta…
U enterijeru je Seriju 3 dohvatio trend minimalizma. Naravno, nove tehnologije ga i dozvoljavaju, dugmića i prekidača je sve manje, glasovnih i komandi pokretom sve je više. Zbog toga i dobijamo osećaj urednosti u kabini, pa čak i osećaj skromnosti, koji teško da se M paketu opreme može pripisati. Ulazak u novu Seriju 3 ne izaziva „vauuu“ efekat, više osećaj mira, urednosti i svedenosti na potrebno i funkcionalno. A to je bilo mnogo teže napraviti nego „nakinđuriti“ prekidačima i lampicama. Preciznost uklapanja i završne obrade je vrhunska, izbor materijala takođe. Teško da su nas iznenadila savršena prednja M sedišta. Jednostavno, ništa manje nismo ni očekivali.

Dobra vest je da je Serija 3 i dalje limuzina, sa solidnom ponudom prostora za dve odrasle osobe pozadi, uz solidan prtljažnik od 470 litara, sa praktičnom mogućnošću preklapanja naslona zadnje klupe u odnosu 40:20:40%, koji se ipak mora doplatiti.
Minimalizam je samo prividan
Zapravo, minimalizam u kabini zavodi na potpuno pogrešan trag. Testirano vozilo zapravo je bilo prepuno opreme, samo je treba naći i naučiti koristiti. Govorimo o novoj generaciji digitalne instrument table, koja je podelila mišljenja u odnosu na prethodnu, ali koja definitivno ima odličnu i preglednu grafiku, i brojne mogućnosti prilagođavanja.

Infotejment je, kao i uvek, po principu koliko para toliko i muzike. Uz dosta para biće i dosta muzike iz odličnog Harman Kardon audio sistema, ako se dobro doplati stiže i 10.3 inčni ekran „Live Cockpit Professional“ sa sjajnom rezolucijom i mogućnostima navigacionog i sistema povezivanja. A tu je i sve popularniji Intelligent Personal Assistant, sistem koji vam, uz “Hallo BMW” omogućava da usmeno komunicirate sa svojim automobilom, upravljate određenim funkcijama navigacije, audio sistema i klimatizacije, i jedino morate da znate engleski. Srećom, engleski jezik ne morate da znate da bi koristili vrlo korisnu prednju kameru koja kadar zakreće zajedno sa upravljačem i daje savršen pregled situacije ispred vozila prilikom manevrsanja.

A za pojačavanje ili stišavanje muzike, dovoljno je samo da mahnete. BMW je po pitanju elektronskih funkcija i komandi zaista otišao jako daleko, i samo ostaje pitanje zaokruživanja elemenata dodatne opreme, obzirom da se malo toga nalazi u osnovnom paketu. I naravno, čitanja uputstva za upotrebu, kako bi se kupljeno i koristilo.
Petica ispod trojke
Novi BMW Serije 3 oslabio je za nekih 55 kilograma, iako je povećan. Više aluminijuma i drugačija konstruktivna rešenja su ovo dozvolila. Iako i dalje leži na kombinaciji opružnih prednjih nogu i multilinka pozadi, podosta elemenata je preuzeo od Serije 5, pa već na papiru, relativno mala limuzina ima pedigre po pitanju oslanjanja. Oznaka 330i zavodi na pogrešan put i ne znači brlijantni redni trolitarski šestocilindraš. BMW 330i ipak ima uzdužno smešteni Twin power turbo četvorocilindraš od dve litre, sa 256 KS, i osmostepeni automatski menjač. I još nešto, pogon na zadnjim točkovima, onaj toliko pravi BMW-ov pogon.
I dalje je „vauuu“
BMW Serije 3 je i dalje „vauuu“ po pitanju vozne dinamike. Bio je i ostao savršeno izbalansiran i precizan, ali ne i pretvrd i neudoban. Šta više, deluje da je u najnovijoj evoluciji udobniji nego ikada, a da pri tom ništa nje izgubio na upravljivosti i osećaju sigurnosti koju pruža vozaču. Pozicija sedenja, ergonomija komandi i položaj upravljača su jednostavno sjajni, i vozač zaista postaje deo mašine, ili ona njega. Upravljač je elektroservo pojačan, ali bez preterivanja, i bez suviše prigušenog osećaja kontakta sa podlogom.

Izrazito je precizan i direktan, a „Trojka“ rado ulazi u krivinu bez podupravljanja, s ukroćenom snagom na zadnjim točkovima, kako se preterano dodavanje gasa ne bi završilo „ringišpilom“. Od moda vožnje verovatno će najveći deo životnog veka provesti u Comfort položaju, koji i dalje dovoljno BMW osećaja, dok sport mod značajno „uteže“ menjač, gas i upravljač, a motor održava iznad 3.000 o/min kad god mu se za to ukaže prilika. Opcione M Sport kočnice je dovoljno videti kroz naplatke od 19 cola i ne treba se više ni pitati koliku zaustavnu silu su u stanju da proizvedu, dok M Sport oslanjanje donosi dodatno spušteno vozilo i još niže težište.

Opcioni Professional paket aktivnih vozačkih asistencija, donosi dodatnu sigurnost, ali treba računati sa tim da će ozbiljno umešati u svaku najavu da će vozilo napustiti kolovoznu traku, što ume da bude i previše snažno i oštro do mere da počinje da nervira. Sa druge strane aktivni tempomat i sistem prepoznavanja prepreka odlično rade svoj posao. Na otvorenom drumu pravovremeno usporava vozilo i odmah ubrzava nakon što se ukloni vozilo ispred. U gradskoj vožnji, dosledno prepoznaje pešake, upozorava, a po potrebi efikasno i koči.
U svojoj osnovi, Seriju 3 ne treba ni tretirati kao sportsku mašinu. Ovako povećana sa više prostora, postala je i zvučno odlično izolovana porodična limuzina, a ne samo vozilo od kojega se očekuju vrhunske performanse. Mada, po pitanju performansi 330i nema čega da se stidi. Agregat jeste uglađen, i savršeno mirnog rada ali se rado zavrti u visoke obrtaje i udari po leđima. Za ubrzanje do 100 km/h dovoljno je samo 5.8 sekundi, a maksimalna brzina je elektronski ograničena na 250 km/h. Sa prosečnom potrošnjom od između 8 i 9 litara treba biti sasvim zadovoljan, standardni izazov BMW-a da se vozi brže nego što treba.
Smena generacija više nego uspela
BMW-u je smena generacija Serije 3 potpuno uspela. Zadržan je, od kupaca, očekivani i prepoznatljivi karakter vozačke limuzine, a dodata funkcionalnost boljom ponudom prostora. U tipičnom poređenju sa Audijem A4 i Mercedesom C Klase, Serija 3 je zadržala svoju poziciju najsportskije limuzine. Jedino, ono oko čega stane knedla u grlu su cene BMW-a. Da li zbog okruženja i standarda sa kojim živimo, ili nečega drugog, brojka ispod crte sve dodate opreme na testiranom vozilu izaziva možda i više „vauuu“ nego sve što vozilo donosi. Piše 67.948 evra, a ako je za utehu, osnovna cena 330i je 40.990 evra, a na paket opreme sa nekoliko M i nekoliko Professional oznaka se odnosi 26.958 evra. Ostaje još samo reći „Vauuuuu“…

[table id=65 /]

  • Show Comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *

comment *

  • name *

  • email *

  • website *

You May Also Like

Volkswagen predstavio električni peščani bagi – ID Buggy

Volkswagen je na Sajmu automobila u Ženevi predstavio potpuno električni ID Buggy koncept ID ...

Nova Honda Jazz e:HEV odlična na Euro NCAP testovima

HONDA Jazz e:HEV koja je u Evropi predstavljena sredinom 2020. godine osvojila je maksimalnih ...

FCA prodaje Magneti Marelli za 7.1 milijardu dolara

Fiat Chrysler Automobili zvanično ima kupca za svoj Magneti Marelli odsek, a to je ...

Citroen 2022. siguno neće biti u WRC-u

Iako je pitanje da li će Citroen uopšte početi WRC sezonu 2020. sada je ...

Akcijska ponuda za BMW X6

BMW X6 sa akcijskim cenama na početku 2019. BMW Srbija je za sam početak ...

Porsche predviđa – motori će da rastu zbog Euro 7 norme

Porsche predviđa da će u bliskoj budućnosti, nakon smanjivanja motori ponovo početi da rastu ...